Голямата дигитализация на магазините
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Голямата дигитализация на магазините

Близо 80% смятат, че липсата на безжичен достъп до мрежата в магазините е сериозен минус.

Голямата дигитализация на магазините

Търговските обекти във физическата реалност също трябва да се възползват от възможностите на мрежата, ако искат да са конкурентни

Божан Чипев
4043 прочитания

Близо 80% смятат, че липсата на безжичен достъп до мрежата в магазините е сериозен минус.

© Yannis Behrakis


Супермаркети с безжичен интернет, щандове с достъп до потребителски ревюта онлайн и шопинг асистенти с таблети. Това е визията за бъдещето на пазаруването според технологичния гигант Cisco.

Лиса Фретуел, старши директор в търговския отдел на Cisco, представи проведено от компанията проучване, анализиращо какви са нуждите и желанията на потребителите във връзка с онлайн и дигитални услуги в магазините. 70% от всички запитани твърдят, че покупките им се диктуват от информация, получена от интернет, а близо 80% смятат, че липсата на безжичен достъп до мрежата в магазините е сериозен минус.

Според Фретуел, големите вериги магазини в най-скоро време ще бъдат принудени да въведат някаква форма на дигитализация в обектите си, ако искат да са конкурентни и да постигнат по-големи печалби. Според проучването на Cisco, потребителите, които ползват и онлайн и физическо пазаруване, харчат 3 до 4 пъти повече, а отношението им към марки, които предлагат и двете възможности, е изключително позитивно и е един от основните източници на лоялност.

Данните от проучването сочат, че през 2011 г. процентът на потребителите, които се влияят от продуктови отзиви в интернет, се е покачил до 83%, в сравнение с 55% година по-рано. Едновременно с това все по-малко хора се доверяват на съвета на служителите в магазините – едва 12% от всички запитани.

За да бъде в крак с променящите се тенденции, една търговска верига трябва да предложи на клиентите си възможността да се консултират с информацията в мрежата, още докато са в магазина. Няколкото начина за това, които Cisco предлага, включват интернет терминали, интерактивни видеостени и асистенти с таблети, които могат да съветват потребителите с помощта на "безкрайното познание на интернет".

Една от концепциите на Cisco за дигитализиране на магазините за дрехи е "виртуална пробна" с видеоогледало, върху което се наслагат компютъризирани модели на дрехи и по този начин потребителите могат да изпробват различно облекло бързо и лесно. Проектът се казва Style Me и в момента е във фаза на прототипно тестване. Очаква се пионери във въвеждането на технологията да бъде британската марка Burberry.

Супермаркети с безжичен интернет, щандове с достъп до потребителски ревюта онлайн и шопинг асистенти с таблети. Това е визията за бъдещето на пазаруването според технологичния гигант Cisco.

Лиса Фретуел, старши директор в търговския отдел на Cisco, представи проведено от компанията проучване, анализиращо какви са нуждите и желанията на потребителите във връзка с онлайн и дигитални услуги в магазините. 70% от всички запитани твърдят, че покупките им се диктуват от информация, получена от интернет, а близо 80% смятат, че липсата на безжичен достъп до мрежата в магазините е сериозен минус.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    yerdna avatar :-|
    Crux

    Според мен пък такива големи магазини (особено за техника) скоро ще минат изцяло в Интернет. Много малко хора отиват в магазина, за да си купят телевизор без да са проучили предварително моделите. А ако знаеш точно какво ти трябва, няма нужда да се разкарваш до магазина, можеш да поръчаш онлайн и да ти докарат стоката у дома. Същото е и при книжарниците примерно.

  • 2
    villiger avatar :-|

    Много добра идея.Винаги ще има хора, които искаме да обиколим магазините и да огледаме там, вместо всичко да ни се донесе до нас... а щом в магазина ще има и обективна информация от интернет - идеално :)

  • 3
    thetheacher avatar :-|
    The.Teacher

    [quote#1:"Crux"]А ако знаеш точно какво ти трябва, няма нужда да се разкарваш до магазина, можеш да поръчаш онлайн и да ти докарат стоката у дома[/quote]

    Да, 99 процента вече правят точно това - ровят в интернет, четат ревюта, търсят мнения за конкретни модели и специално за техника продажбите могат да минат изцяло в интернет. Единствено проблемът е в "око да види, ръка да пипне" :-) и естествено некоректността на някои търговци. Но със затягане на потребителските права и особено за строго дефиниране на това, кога и при какви условия може да се върне дадена стока, продажбите в интернет ще се увеличават.

  • 4
    epoc avatar :-|
    epoc

    Cisco продължава да слага комуникациите в центъра на всичко, но много се съмнявам, че стратегия, която беше печеливша преди 10 години, може да е печеливша и сега. По-скоро показва скудоумието, в което са изпаднали. Ако някой иска интернет в магазина, то вече сигурно има я телефон, я таблет с 3G/4G връзка. Така че този проект е или за пълните идиоти, които нямат интернет, но са заинтересовани да цъкат по таблетите в магазина, или за недоучените мениджъри, които ще решат как тази платформа ще им осигури необятно поле за реклама.

    А магазинът не е интернет кафе, където да седнеш удобно и да сърфираш, а място, където да вървиш и да пазаруваш. Хич не предполага супер повишаване на приходите - таргет аудиторията е съвсем различна.

  • 5
    gost22 avatar :-P
    gost22

    Няма да ми разсейвате клиентите с глупости. Интернета — у вас си, в магазина ще слушате продавач-консултанта и ще харчите. Който не може да диша без мержата, да си поръчва от сайта ни.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK