С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 23 мар 2012, 12:48, 3911 прочитания

Голямата дигитализация на магазините

Търговските обекти във физическата реалност също трябва да се възползват от възможностите на мрежата, ако искат да са конкурентни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Супермаркети с безжичен интернет, щандове с достъп до потребителски ревюта онлайн и шопинг асистенти с таблети. Това е визията за бъдещето на пазаруването според технологичния гигант Cisco.

Лиса Фретуел, старши директор в търговския отдел на Cisco, представи проведено от компанията проучване, анализиращо какви са нуждите и желанията на потребителите във връзка с онлайн и дигитални услуги в магазините. 70% от всички запитани твърдят, че покупките им се диктуват от информация, получена от интернет, а близо 80% смятат, че липсата на безжичен достъп до мрежата в магазините е сериозен минус.


Според Фретуел, големите вериги магазини в най-скоро време ще бъдат принудени да въведат някаква форма на дигитализация в обектите си, ако искат да са конкурентни и да постигнат по-големи печалби. Според проучването на Cisco, потребителите, които ползват и онлайн и физическо пазаруване, харчат 3 до 4 пъти повече, а отношението им към марки, които предлагат и двете възможности, е изключително позитивно и е един от основните източници на лоялност.

Данните от проучването сочат, че през 2011 г. процентът на потребителите, които се влияят от продуктови отзиви в интернет, се е покачил до 83%, в сравнение с 55% година по-рано. Едновременно с това все по-малко хора се доверяват на съвета на служителите в магазините – едва 12% от всички запитани.

За да бъде в крак с променящите се тенденции, една търговска верига трябва да предложи на клиентите си възможността да се консултират с информацията в мрежата, още докато са в магазина. Няколкото начина за това, които Cisco предлага, включват интернет терминали, интерактивни видеостени и асистенти с таблети, които могат да съветват потребителите с помощта на "безкрайното познание на интернет".



Една от концепциите на Cisco за дигитализиране на магазините за дрехи е "виртуална пробна" с видеоогледало, върху което се наслагат компютъризирани модели на дрехи и по този начин потребителите могат да изпробват различно облекло бързо и лесно. Проектът се казва Style Me и в момента е във фаза на прототипно тестване. Очаква се пионери във въвеждането на технологията да бъде британската марка Burberry.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 805 прочитания

САЩ обвиниха Huawei в кражба на технологии от шест американски компании САЩ обвиниха Huawei в кражба на технологии от шест американски компании

Новите обвинения продължават атаките на американското правителство срещу китайската компания

17 фев 2020, 1529 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Facebook купува 750 патента от IBM

Компанията на Марк Зукърбърг се опитва да заздрави своето портфолио от интелектуална собственост в случай на бъдещи съдебни спорове

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10