Супермаркети с безжичен интернет, щандове с достъп до потребителски ревюта онлайн и шопинг асистенти с таблети. Това е визията за бъдещето на пазаруването според технологичния гигант Cisco.
Лиса Фретуел, старши директор в търговския отдел на Cisco, представи проведено от компанията проучване, анализиращо какви са нуждите и желанията на потребителите във връзка с онлайн и дигитални услуги в магазините. 70% от всички запитани твърдят, че покупките им се диктуват от информация, получена от интернет, а близо 80% смятат, че липсата на безжичен достъп до мрежата в магазините е сериозен минус.
Според Фретуел, големите вериги магазини в най-скоро време ще бъдат принудени да въведат някаква форма на дигитализация в обектите си, ако искат да са конкурентни и да постигнат по-големи печалби. Според проучването на Cisco, потребителите, които ползват и онлайн и физическо пазаруване, харчат 3 до 4 пъти повече, а отношението им към марки, които предлагат и двете възможности, е изключително позитивно и е един от основните източници на лоялност.
Данните от проучването сочат, че през 2011 г. процентът на потребителите, които се влияят от продуктови отзиви в интернет, се е покачил до 83%, в сравнение с 55% година по-рано. Едновременно с това все по-малко хора се доверяват на съвета на служителите в магазините – едва 12% от всички запитани.
За да бъде в крак с променящите се тенденции, една търговска верига трябва да предложи на клиентите си възможността да се консултират с информацията в мрежата, още докато са в магазина. Няколкото начина за това, които Cisco предлага, включват интернет терминали, интерактивни видеостени и асистенти с таблети, които могат да съветват потребителите с помощта на "безкрайното познание на интернет".
Една от концепциите на Cisco за дигитализиране на магазините за дрехи е "виртуална пробна" с видеоогледало, върху което се наслагат компютъризирани модели на дрехи и по този начин потребителите могат да изпробват различно облекло бързо и лесно. Проектът се казва Style Me и в момента е във фаза на прототипно тестване. Очаква се пионери във въвеждането на технологията да бъде британската марка Burberry.
Супермаркети с безжичен интернет, щандове с достъп до потребителски ревюта онлайн и шопинг асистенти с таблети. Това е визията за бъдещето на пазаруването според технологичния гигант Cisco.
Лиса Фретуел, старши директор в търговския отдел на Cisco, представи проведено от компанията проучване, анализиращо какви са нуждите и желанията на потребителите във връзка с онлайн и дигитални услуги в магазините. 70% от всички запитани твърдят, че покупките им се диктуват от информация, получена от интернет, а близо 80% смятат, че липсата на безжичен достъп до мрежата в магазините е сериозен минус.
5 коментара
Според мен пък такива големи магазини (особено за техника) скоро ще минат изцяло в Интернет. Много малко хора отиват в магазина, за да си купят телевизор без да са проучили предварително моделите. А ако знаеш точно какво ти трябва, няма нужда да се разкарваш до магазина, можеш да поръчаш онлайн и да ти докарат стоката у дома. Същото е и при книжарниците примерно.
Много добра идея.Винаги ще има хора, които искаме да обиколим магазините и да огледаме там, вместо всичко да ни се донесе до нас... а щом в магазина ще има и обективна информация от интернет - идеално :)
[quote#1:"Crux"]А ако знаеш точно какво ти трябва, няма нужда да се разкарваш до магазина, можеш да поръчаш онлайн и да ти докарат стоката у дома[/quote]
Да, 99 процента вече правят точно това - ровят в интернет, четат ревюта, търсят мнения за конкретни модели и специално за техника продажбите могат да минат изцяло в интернет. Единствено проблемът е в "око да види, ръка да пипне" :-) и естествено некоректността на някои търговци. Но със затягане на потребителските права и особено за строго дефиниране на това, кога и при какви условия може да се върне дадена стока, продажбите в интернет ще се увеличават.
Cisco продължава да слага комуникациите в центъра на всичко, но много се съмнявам, че стратегия, която беше печеливша преди 10 години, може да е печеливша и сега. По-скоро показва скудоумието, в което са изпаднали. Ако някой иска интернет в магазина, то вече сигурно има я телефон, я таблет с 3G/4G връзка. Така че този проект е или за пълните идиоти, които нямат интернет, но са заинтересовани да цъкат по таблетите в магазина, или за недоучените мениджъри, които ще решат как тази платформа ще им осигури необятно поле за реклама.
А магазинът не е интернет кафе, където да седнеш удобно и да сърфираш, а място, където да вървиш и да пазаруваш. Хич не предполага супер повишаване на приходите - таргет аудиторията е съвсем различна.
Няма да ми разсейвате клиентите с глупости. Интернета — у вас си, в магазина ще слушате продавач-консултанта и ще харчите. Който не може да диша без мержата, да си поръчва от сайта ни.