App Store по български

"Мобилтел" насърчава развитието на смартфон културата в България със собствен каталог от приложения за Android

Българските телекомуникационни експерти често се шегуват, че смартфоните в страната продължават да се ползват само като "слушалки". Разработчиците на мобилни приложения пък работят предимно за чуждестранни (т.е. по-големи и по-платежоспособни) пазари, въпреки че броят на "умните" устройства в България постоянно се увеличава.

Тези две обстоятелства недвусмислено подсказват, че мобилната платформа отчаяно се нуждае от реклама и популяризиране на местна почва. Освен трите мобилни оператора, които имат очевиден интерес от подобна кампания, облагодетелствани биха били и маркетинговите компании, които постоянно търсят иновативни начини да развият и монетаризират мобилната реклама, както и компаниите, които разработват приложения за смартфони, но все още не продават продуктите си на българския пазар.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    0888571682 avatar :-|
    0888571682
    • - 6
    • + 1

    Мтел имат недостатък в това, че нямат приложение за импортиране на контакти към интернет сайта си, както фейсбук, нумбуз, и др. Иначе нямат конкуренция в 3G услугите.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    the_core avatar :-?
    The Core
    • - 10
    • + 6

    Ей на това му се вика "измислен бизнес" - да караш хората да правят нещо, от което нямат нужда и да печелиш пари от това!
    А като не се случат нещата - отчиташ "загуби"!
    Мтел и другите оператори се набълбучиха с мрежи за безжични данни и сега се чудят как да зарибят "юзерите", демек нас, как да ни изпразнят портмонетата покрай смартфоните!

    Нередност?
  • 3
    siolen avatar :-P
    siolen
    • + 13

    Журналистите пак се опитват да направят от мухата - слон. Никаква "арр култура" няма, просто телефонът в джоба ви има достатъчн мощ за да управлява (буквално) совалки в полет. Само че няма какво да я прави, а от гледна точка на операторите - и няма полза да я използвате, за да си говорите по Скайп в Wi-Fiрежим, да слушате музика или да си гледате филми на него - все неща, за които не им плащате и стотинка.
    Ползването на приложения (особенно безплатни), обикновенно генерира трафик - нещо което е добре дошло, защото това означава че ще плащате на оператора си. Аз съм учуден че Мобилтел не организира ежегодишни турнири за "най-добро бизнес приложение", "най-добро потребителско приложение" и т.н., защото това има потенциал да увеличи печалбите им.

    Нередност?
  • 4
    epoc avatar :-|
    epoc
    • - 1
    • + 4

    Не знам какво насърчават, и в момента имам инсталирано на сим картата тяхно приложение, чиито възможности са точно за пубери или вманиачени хороскопаджии - тоест нищо полезно или смислено, но за сметка на това генериращо трафик, който ви се отразява на сметката. Вижда се и от интереса към каталога им - банки, вестници и телевизии. А като се има предвид, как държавната администрация мре да иска авторизация с електронен подпис (който пък няма как да се инсталира не телефон в сегашния си вид), не виждам как ще се появи нещо смислено и работещо като "електронна ислуга за граждани".

    Нередност?
  • 077888888888
    • - 2
    • + 4

    Нулева толерантност и война на Ментел.

    Нередност?
  • 6
    mto avatar :-|
    mto
    • + 1

    "Добро впечатление правят общественополезни приложения, като например такива, които показват разписанията на градския транспорт и отбелязването на всички спирки върху картата. Това са очевидно безкористни проекти, които демонстрират желанието на независими разработчици да ползват мобилната платформа за развиване на иновативни идеи."

    Да, обаче отношението на ЦГМ към тези разработчици е меко казано отвратително. В края на януари почти всички отказаха да поддържат разписанията в реално време, защото от ЦГМ сменяха през ден протоколът за обмен на данните - и накрая на хората им писна... Писах им мейлове в ЦГМ, оттам получих смешен отговор, че "защитавали данните си, защото имало зловредни субекти, които искали срещу заплащане да ползват тяхната иначе безплатна информация". Така и не разбрах какво им пречи да определят едни общи условия за ползване и да оставят разработчиците да свършат "де факто" тяхната работа... Добре, че напоследък са в някакъв спокоен период. Така че, има още много какво да се желае за промяна в отношението на различните държавни и общински структури и субекти към софтуерните разработчици, докато разберат, че това улеснява всички!

    Нередност?
Нов коментар