Машина за пари с "парна" тяга
Разпространителите на компютърни игри Valve имат грандиозни планове за развитие на платформата Steam
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Бизнес моделът на Steam
Успехът на онлайн платформата за разпространение до голяма степен е гарантиран от реалното отсъствие на разходи по производство на дискове, пакетиране и логистика, които обикновено съпътстват стандартната продажба на софтуер на дребно. За да продава дадено заглавие или поредица от заглавия на даден разработчик, Valve плаща на фирмите лицензи, вариращи между 10 и 20 процента от стойността на всяко продадено копие за големите студиа, които ползват Steam като един от каналите на разпространителската си мрежа, и 60% за компаниите, които правят игри ексклузивно за Steam.Съвсем спокойно може да се каже, че гейм студиото Valve е нещо като Apple в света на компютърните игри. Американците произвеждат малко, но висококачествени продукти и имат собствена оригинална система за разпространение на софтуерно съдържание. И най-вече се отличават от конкурентите си с иновативност и висока успеваемост на проектите си.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
Със сигурност като пуснат клиента за Linux ще направят революция в Linux Gaming. Това, че няма достатъчно развлекателен софтуер за Linux спира и развитието(разпространени то) на Ubuntu като операционна система.
[quote#1:"milkonoj"]Със сигурност като пуснат клиента за Linux ще направят революция в Linux Gaming. Това, че няма достатъчно развлекателен софтуер за Linux спира и развитието(разпространени о) на Ubuntu като операционна система. [/quote]
Само преди това някой да направи нещо като DirectX за Линукс и съдържание, което да го ползва (щото Wine и другите емулатори принципно не са лицензно чисти от гледна точка на MS). Иначе ще се получи просто поредната конзола за Indie игри....
[quote#2:"epoc"](щото Wine и другите емулатори принципно не са лицензно чисти от гледна точка на MS).[/quote]
Тц-тц, говорим за Wine, а забравяме, че това е рекурсивен акроним, отговарящ на Wine Is Not an Emulator ;) . Като такъв - или по-скоро не-такъв - мисля, че няма проблеми от copyright естество.
Също така, без да съм запознат особено много, но OpenGL не може ли да послужи като алтернатива (поне до някаква степен) на DirectX?
До коментар [#3] от "metzanviolinov":
Не само че OpenGL е алтернатива, но чисто архитектурно е много по-добра. Отделно е и много популярна - всички мобилни и медиа устрийства с АРМ процесор си ползват OpenGL със здраво хардуерно ускоряване. Всички епълски неща също ползват изключително OpenGL.
Проблема с игрите за Линукс е много елементарен - поне доскоро нямаше достатъчно потребители които биха си ги купили. И не си струваше да се пренапише графичния енджин на играта. Но сега с масовото навлизане на мобилни игри които ползват подобни опен-сорс апита, подръжката на линукс си идва естествено.
До коментар [#1] от "milkonoj":
За Linux-а си прав, но проблемът на Ubuntu е по-скоро Debian-а ;)
До коментар [#2] от "epoc":
Че то си има "нещо като DirectX" от самото начало на game индустрията. Това нещо се нарича OpenGL. Игри като Quake и Doom III са разработени за OpenGL, а самият стандарт се поддържа и в Windows. Проблемът е комплексен и няма много общо 3D ускорението под Linux.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.