Машина за пари с "парна" тяга

Разпространителите на компютърни игри Valve имат грандиозни планове за развитие на платформата Steam

Бизнес моделът на Steam

Успехът на онлайн платформата за разпространение до голяма степен е гарантиран от реалното отсъствие на разходи по производство на дискове, пакетиране и логистика, които обикновено съпътстват стандартната продажба на софтуер на дребно. За да продава дадено заглавие или поредица от заглавия на даден разработчик, Valve плаща на фирмите лицензи, вариращи между 10 и 20 процента от стойността на всяко продадено копие за големите студиа, които ползват Steam като един от каналите на разпространителската си мрежа, и 60% за компаниите, които правят игри ексклузивно за Steam. 

Съвсем спокойно може да се каже, че гейм студиото Valve е нещо като Apple в света на компютърните игри. Американците произвеждат малко, но висококачествени продукти и имат собствена оригинална система за разпространение на софтуерно съдържание. И най-вече се отличават от конкурентите си с иновативност и висока успеваемост на проектите си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    milkonoj avatar :-|
    milkonoj
    • - 4
    • + 6

    Със сигурност като пуснат клиента за Linux ще направят революция в Linux Gaming. Това, че няма достатъчно развлекателен софтуер за Linux спира и развитието(разпространенито) на Ubuntu като операционна система.

    Нередност?
  • 2
    epoc avatar :-|
    epoc
    • - 1
    • + 4

    [quote#1:"milkonoj"]Със сигурност като пуснат клиента за Linux ще направят революция в Linux Gaming. Това, че няма достатъчно развлекателен софтуер за Linux спира и развитието(разпространенио) на Ubuntu като операционна система. [/quote]

    Само преди това някой да направи нещо като DirectX за Линукс и съдържание, което да го ползва (щото Wine и другите емулатори принципно не са лицензно чисти от гледна точка на MS). Иначе ще се получи просто поредната конзола за Indie игри....

    Нередност?
  • 3
    metzanviolinov avatar :-|
    metzanviolinov
    • - 1
    • + 3

    [quote#2:"epoc"](щото Wine и другите емулатори принципно не са лицензно чисти от гледна точка на MS).[/quote]

    Тц-тц, говорим за Wine, а забравяме, че това е рекурсивен акроним, отговарящ на Wine Is Not an Emulator ;) . Като такъв - или по-скоро не-такъв - мисля, че няма проблеми от copyright естество.

    Също така, без да съм запознат особено много, но OpenGL не може ли да послужи като алтернатива (поне до някаква степен) на DirectX?

    Нередност?
  • 4
    m17 avatar :-P
    m17
    • + 5

    До коментар [#3] от "metzanviolinov":

    Не само че OpenGL е алтернатива, но чисто архитектурно е много по-добра. Отделно е и много популярна - всички мобилни и медиа устрийства с АРМ процесор си ползват OpenGL със здраво хардуерно ускоряване. Всички епълски неща също ползват изключително OpenGL.

    Проблема с игрите за Линукс е много елементарен - поне доскоро нямаше достатъчно потребители които биха си ги купили. И не си струваше да се пренапише графичния енджин на играта. Но сега с масовото навлизане на мобилни игри които ползват подобни опен-сорс апита, подръжката на линукс си идва естествено.

    Нередност?
  • 5
    sinergy avatar :-|
    Sinergy
    • + 3

    До коментар [#1] от "milkonoj":

    За Linux-а си прав, но проблемът на Ubuntu е по-скоро Debian-а ;)

    До коментар [#2] от "epoc":

    Че то си има "нещо като DirectX" от самото начало на game индустрията. Това нещо се нарича OpenGL. Игри като Quake и Doom III са разработени за OpenGL, а самият стандарт се поддържа и в Windows. Проблемът е комплексен и няма много общо 3D ускорението под Linux.

    Нередност?
Нов коментар