С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 8 май 2012, 20:30, 5781 прочитания

Не ми надничай във вестника!

Интернет потребителите се отдръпват рязко от социалните приложения, които следят какво четете онлайн

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Всички твърдим, че сме красиви, умни и интелигентни и четем само стойностни новини от проверени източници. Поне докато не се регистрираме в някое от социалните приложения, които проследяват нашите медийни предпочитания и след това споделят какво сме чели с всичките ни приятели онлайн. В резултат на това става ясно, че явно дори и да сме умни, красиви и интелигентни, от време на време четем (или поне кликаме върху) заглавия, от които най-малкото впоследствие ще се срамуваме. Проблемът е, че социалните "рийдъри" (social readers) разтръбяват тази информация наоколо, така че всички да разберат за нея.

Какво е social reader?


Това са онези приложения за социални мрежи, които най-често са създадени от онлайн отделите на големи международни вестници или списания като Washington Post, New York Times, The Guardian и др. Идеята е, че когато се регистрирате в някое от тях, то автоматично споделя с всичките ви познати онлайн цялата информация за съдържанието, което разглеждате в рамките на дадения сайт/портал. Това на пръв поглед звучи логично и привлекателно, особено за хората, които живеят с мисълта, че четат само качествени и полезни материали. Подобни приложения би трябвало да отсеят стойностните публикации от информационната плява. Поне на теория...

Последните данни за посещаемостта и ползваемостта на тези приложения обаче показват рязък спад в посещаемостта. Това най-вероятно се дължи на факта, че повечето хора от време на време четат или гледат неща в интернет, за които не биха искали да се разбира. От друга страна, споделянето е ценно именно когато е съзнателно. Тоест своеобразната роля на филтър, подбиращ най-интересното от виртуалния свят, която някои приписват на социалните мрежи, може да бъде изпълнявана единствено при условие че потребителите сами преценят коя е важната информация, която искат да споделят с останалите. А не чрез автоматично споделяне на всеки линк, на който попаднат.

Право надолу



Данните за отлива на потребители от този тип приложения са категорични. Остава обаче въпросът какво предизвиква драстичния спад. В случая на "социалния четец" на Washington Post спадът е от близо 14 млн. месечни посещения на 7 април до около 9 млн. месец по-късно, сочат данните на AppData.com. Спадът при The Guardian е не по-малко впечатляващ въпреки много по-малките мащаби. За същия период от време дневните активни потребители на социалното приложение на медията са намалели от близо 600 хил. до под 100 хил.

The Washington Post всъщност беше първата по-голяма медия, която реши да изпробва новия подход за споделяне на съдържание. Влиятелният американски всекидневник пусна свое приложение във Facebook още през миналата година. Първоначално тo успя да привлече десетки милиони потребители заради своя "принудителен" характер. На практика, когато видите интересна история, споделена от ваш познат чрез приложението, и кликнете върху нея, вие не получавате достъп до нея, докато не станете потребител. Това, изглежда, се оказва добър начин да се набере голяма аудитория за кратко време. Но не и да се задържи за дълъг период от време.

Неясна причина

Все още не е напълно ясно каква точно е предизвикало драстичния спад. Едва ли той се дължи изцяло на внезапна умора от страна на потребителите или единствено е следствие на променения алгоритъм, който управлява информационния поток във Facebook. Най-вероятно е комбинация от двете.

Частично обяснение на драстичния спад в посещенията може да се потърси в промените, които от Facebook постоянно извършват в алгоритмите, отговорни за подреждането на потребителския поток от информация. Според сайта BuzzFeed проблемът е в новата услуга за показване на Trending Articles в новия таймлайн дизайн на Facebook. Той показва историите на социалните четци на едно място и по този начин значително ограничава ефективността им, изигравайки важна роля за намаляването на потребителския интерес, твърдят от BuzzFeed. Така че вероятно не става въпрос само за пресищане и досада, натрупана у потребителите, а и за ефект от новия начин, по който Facebook подрежда важните новини.

Анализ, публикуван в сайта InsiderFacebook.com, обаче оспорва наличието на ясно изразена тенденция за драматично отдръпване на потребителите от социалните четци. Той обхваща по-дълъг период от време и показва сериозен спад при някои от приложенията, но и сравнително устойчивото развитие на други. От сайта също обясняват резкия срив от последния месец с промени във Facebook, които са засегнали в приложенията за автоматично споделяне на прочетените текстове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Boeing неочаквано спря проекта за товарен космически "самолет" 5 Boeing неочаквано спря проекта за товарен космически "самолет"

Въпреки това обаче корпорацията вече е усвоила за целта около 150 млн. долара от щатската изследователска агенция DARPA

28 яну 2020, 1413 прочитания

Лондон е на крачка от отхвърляне на натиска от Вашингтон за Huawei Лондон е на крачка от отхвърляне на натиска от Вашингтон за Huawei

Спецслужбите познават как китайската компания работи във Великобритания и смятат, че могат да контролират евентуален риск

27 яну 2020, 1302 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
В очакване на "течния" смартфон

Мистериозната сплав Liquidmetal може да бъде използвана в продукти на Apple, но след години

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10