Ахилесовата пета на Facebook
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Ахилесовата пета на Facebook

Facebook печели значително повече от реклами, когато потребителите използват стандартен браузър, отколкото, когато влизат през мобилно приложение.

Ахилесовата пета на Facebook

Увеличаващият се интерес към мобилната версия на Facebook може да се окаже проблем за социалната мрежа

Асен Георгиев
5896 прочитания

Facebook печели значително повече от реклами, когато потребителите използват стандартен браузър, отколкото, когато влизат през мобилно приложение.

© Suzanne Plunkett


Мобилният достъп до най-голямата социална мрежа в света Facebook може да се окаже нейната ахилесова пета, съобщава технологичното издание VentureBeat.

Според информация, предоставена от анализаторската компания comScore, потребителите на Facebook, които посещават сайта през мобилно устройство, вече са повече от тези, които използват компютър, за да следят социалните си контакти.

Но защо това да е проблем за социалната мрежа, която се радва на толкова висока посещаемост и реално доминира този пазар в глобален план?

Отговорът е свързан със затрудненията, които изпитва компанията на младия милиардер Марк Зукърбърг с осребряването на мобилния трафик по възможно най-добър начин. С други думи – Facebook печели значително повече от реклами, когато потребителите използват стандартен браузър, отколкото, когато влизат през мобилно приложение.

Данните сочат, че средностатистическият потребител на Facebook прекарва по 441 минути или 7 часа и 21 минути, влизайки в социалната мрежа през мобилно устройство през март. За сравнение, през същия период, средното време прекарано от потребител, посетил сайта през компютър, е 391 мин.

От документите, които Facebook направи публични по време на подготовката си за излизане на борсата, става ясно също, че през март социалната мрежа е имала 488 млн. месечни активни потребители, влизащи през мобилно устройство, което е повишение с над 14% спрямо декември миналата година.

Всичко това може да се окаже проблем за Facebook, ако компанията не започне да печели достатъчно и от мобилните си потребители, които очевидно ще стават все повече. Защото 82% от приходите на корпорацията през първото тримесечие на тази година идват от реклама. А потребителите отговарят по-вяло на рекламните послания в мобилна среда.

"Вярваме, че повишеното използване на Facebook през мобилни устройства е допринесло за тенденцията нашите дневни потребители да се покачват по-бързо от броя на доставените реклами", пише компанията.

В комбинация с това Facebook отчете с 6% по-малко приходи през първото тримесечие на 2012 спрямо последното на 2011. От компанията се оправдаха, че това се дължи на сезонността в рекламния бизнес, но все повече нарастват съмненията, че лошите резултати се дължат отчасти и на увеличаващият се брой мобилни потребители. 

Мобилният достъп до най-голямата социална мрежа в света Facebook може да се окаже нейната ахилесова пета, съобщава технологичното издание VentureBeat.

Според информация, предоставена от анализаторската компания comScore, потребителите на Facebook, които посещават сайта през мобилно устройство, вече са повече от тези, които използват компютър, за да следят социалните си контакти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    не стига дето съдържанието е ногу за мънинкото дисплейче... функционалността е абсолутно дървена... скоростта е тука има, тука нема... сега и реклами ше земат да ми нахакат... :)

  • 2
    omniam avatar :-|
    omniam

    Не че аз не ползвам Фейсбук, но не одобрявам хората, които постоянно стоят там и използват всяка свободна - а понякога и несвободна - минутка, за да са там. Относно проблемите на Фейсбук - не след дълго ще проличи, че това е поредната краткотрайна интернет тръпка. Дотогава нека печелят, няма лошо.

  • 3
    sql_dude avatar :-|
    PMK

    Фейсбук и Уикипедия имат най-дървените мобилни приложения, а сега това на Фейсбук явно ще стане още по-дървено.

  • 5
    salvadordalivaki avatar :-(
    Салвадор Дали Вали

    Феъсбук направи от хората зомбита в стада. Докато се усетят, за някои от тях вече ще е късно

  • 6
    huku_a avatar :-P
    Do4o

    До коментар [#1] от "tucker case":


    До коментар [#3] от "Помак":

    Сменете Андроид-ите...с нормални телефони или таблети.

  • 7
    gilgamesh avatar :-|
    Гилгамеш

    Много минути прекарват хората, бре! Стотици!

    Не че аз не прекарвам в рамките на половин час месечно, докато майка ми разгледа снимките на правнучетата си, ама чак пък толкова.

    Което, разбира се, не означава, че и аз не си губя времето из нета, напротив, но има далеч по-интересни и смислени места да се направи това. (Въпрос на вкус и лично мнение, избор и т.н.)

    Всичко това обаче ме навежда на една друга тема за размисъл. Подобно проучване навремето показа, че средностатистическият гражданин на поне донякъде развита в санитарно отношение страна, прекарва около година и половина от живота си в тоалетната... Поне 300 минути месечно. Горе-долу, колкото и във фейсбука...

  • 8
    spv avatar :-P
    spv

    До коментар [#7] от "Гилгамеш":

    Част от седенето в тоалетната можеш да комбинираш лесно с мобилната версия на фейсбук!

  • 9
    rewind avatar :-P
    Todor Tanev

    До коментар [#6] от "Do4o":

    Няма да се учудя ако имат някаква договорка с хардуерните производители, с цел "да вървят повече продажбите на таблети" :D


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK