Гражданският "изтребител" на "Сухой"
След катастрофата в Индонезия надеждите за добра реализация на първия руски граждански лайнер, построен след разпадането на СССР, сериозно намаляха


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Докато по Червения площад в Москва маршируват стройните колони руски войници по случай Деня на победата, една трагична новина обиколи световните медии. Прототип на новия руски пътнически самолет на "Сухой" – SuperJet (SSJ), изчезва от радарите по време на полет над Индонезия на 9 май. Ден по-късно спасителен хеликоптер открива останки от разбилата се машина по стръмен планински склон близо до столицата Джакарта. Намерени са останки от пътниците, като няма шансове някой от намиращите се 45 души на борда да е оцелял след катастрофата.
Пътническият авиолайнер е изпълнявал демонстрационен полет, който е част от опитите на авиобюрото "Сухой" да намери потенциални клиенти, които да го закупят. Затова и пътниците са представители на индонезийски авиокомпании, на руското посолство в азиатската държава, журналисти и други. В списъка фигурират още двама италианци и по един гражданин от САЩ и Франция. Все още няма информация за точните причини за катастрофата, а такава ще се появи, като се намерят и дешифрират черните кутии на SSJ.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
47 коментара
Тази статия е смешна и глупава!
Една катастрофа без заключение от разследващата комисия НЕ вреди на реномето! Може причината да е човешка грешка, а не проблем с техниката!
Самолетът Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) има необходимите МЕЖДУНАРОДНИ сертификати:
On 3 February 2011, the Interstate Aviation Committee (IAC IR) granted a Type Certificate for Sukhoi Superjet 100.[36] The Type Certificate confirms compliance of the SSJ100 with the airworthiness regulations and it authorizes the commercial operation of the airliner.
On 3 February 2012, the European Aviation Safety Agency (EASA) issued Type Certificate A-176 for the Sukhoi Superjet 100 (model RRJ-95B), confirming that the aircraft complies with the EASA airworthiness and environmental requirements. The certification also makes it possible for airlines operating in countries using EASA rules to accept and operate the aircraft. The extensive validation program included several dedicated flight and ground tests.
Като се има предвид какви проблеми има Еърбъс и колко е затрупан с поръчки Боинг, едва ли ще им се отрази твърде зле
дизайнът на успешни комерсиални продукти освен всичко останало изисква също така и уважение и зачитане на другите, добри маниери, внимание към детайлите, стремеж към съвършенство, чувство за естетика и не на последно място душевна красота... :)
SSJ100 явно не е лоша машина, пък и руския граждански авиационен парк се нуждае от сериозно подновяване и подобрение на поддръжката. За сега констатациите на индонезийците клонят към грешка на пилота предизвикана от непознаване на терена и природните условия. Пилотът се е опитал да влезе под мощна купеста облачност със светкавици и е слязъл под 1800 метра (планината пред него е 2100 метра, друга отзад около 1900 м) . Самолетът се е ударил с "корема" си в склона на излизане от дола (предполага се че е извършвал сложни маневри и сигналната уредба за опастност е дала 30 секундно предупреждение вместо стандартното от 120 сек.). Дали SSJ100 ще се продава навън или не не е толкова важно, и държавните поръчки ще запазят корпорацията. Жалко за хората, както и за тези загинали в Непал няколко дни по-късно при друга катастрофа.
С или без катастрофи Путин ще застави всички държавни авио компании от директната му сфера на влияние да си купуват такива самолети - Таджикистан, Узбекистан, Туркменистан, Беларус, Армения...
Летецът изпитател е свекнал на леките изтребители да прави бързи маневри и това е опитал да направи на много по тежкия пътнически самолет. Да уплаши пътниците със стената от планина и в последния момент да завие рязко на горе. Но машината е тежка и тромава и не е успял останалото е известно.
До коментар [#1] от "BlueWater":
Статията е силна .
Авиоиндустрията има голямо лоби и само това чака за да дискредитира някой като ненадежден .
Еърбъс и Боиг е много по вероятно да са намерили точният човек в точното време който да им помогне с пазарият дял отколкото неведомата техническа повреда .
На борда са били всички конструктори и инженерен персонал
Изключително глупав ход на Сухой да качи конструкторите вкупом на злополучният полет .
Класика в жанра
Става дума за огромни пари и доста инциденти и до ден днешен са неустановени именно за това.
Не много отдавна и Конкорд приключи по подобен начин и освободи пазарният си сегмент .
Пукна гума на пистата с 60- 70 милионера на борда
"Гражданският "изтребител" на "Сухой"
Тази игра на думи ваша идея ли е г-н Арнаудов? Защото е проява на много лош вкус. Мина по-малко от седмица и изглежда вече гаврата с паметта на жертвите е позволена.
"През последните години инцидентите с произведени съветски самолети зачестиха и дори поставиха Русия на челно място по катастрофи през изминалата година."
Това не е вярно. Съществуват сайтове като този:http://aviation-safety.net/database/ и такива твърдения могат да бъдат проверени. А и съветските самолети имат малко общо с руски самолет построен със западни партньори и компоненти.
Но да припомним и нещо друго. Няколко месеца след сертифицирането на А320-111, пак самолет използван за показни полети се разбива. Води ли това до провал на програмата? Не, защото решенията за закупуване на самолети(сделки струващи стотици милиони) се вземат от експерти.
До коментар [#7] от "Seola":
[quote#7:"Seola"]Не много отдавна и Конкорд приключи по подобен начин и освободи пазарният си сегмент .
Пукна гума на пистата с 60- 70 милионера на борда[/quote]Целият ви коментар е само глупост до глупост. Вие изобщо си нямате понятие от авиация и още по-малко от гражданска авиация. За това не учудвам, че оценявате тази статийка като силна! Никой не може и още не е заел пазарния сегмент на самолета Конкорд поради простата причина, че в момента НЯМА граждански самолет който да лети със скорост по-голяма от Мах2. Конкорд беше спрян, защото носеше загуби а не от конкуренция.
До коментар [#7] от "Seola":
"На борда са били всички конструктори и инженерен персонал
Изключително глупав ход на Сухой да качи конструкторите вкупом на злополучният полет . "
Като пишеш нещо е добре преди това да го проверяваш. Ето ти списък с всички пътници. Айде сега кажи къде виждаш "всички конструктори и инженерен персонал".
http://www.sukhoi.org/eng/news/company/?id=4861
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.