Довери се на приятел
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Довери се на приятел

shutterstock

Довери се на приятел

Microsoft направи основен ремонт на търсачката си Bing, за да подобри намирането на информацията в интернет

Асен Георгиев
9308 прочитания

shutterstock

© shutterstock


Интернет търсачката Bing на Microsoft не е никак популярна в България за разлика от нейния основен конкурент Google, който наднича от почти всеки монитор около вас. До голяма степен това е така, заради практически нулевите усилия, които софтуерната компания на Бил Гейтс полага за развитието на своя продукт извън територията на САЩ. В Северна Америка обаче Bing вече държи близо 30% от пазара на търсене, сочат данните за април (15.7% през Yahoo, която използва търсещата машина на Microsoft и 14.3% през Bing.com). През последната  година търсачката на Microsoft е отбелязала ръст от 11%, докато нейният основен конкурент Google регистрира малко под 5% спад - от 67.82% до 64.42%, показват данните на Experian Hitwise.

Въпреки напредъка обаче Bing все още е далеч зад първенеца Google. Не само по пазарен дял в САЩ, но и като приходи. Софтуерният гигант е на червено средно с по 500 млн. долара всяко тримесечие заради дейността на своето интернет подразделение, чийто основен фокус е именно налагането на Bing. Общо загубите на Microsoft, свързани с развитието и популяризирането на търсачката, възлизат на 6 млрд. долара за последните три години, съобщава Chicago Tribune.

Негативната приходна тенденция в дейността на интернет подразделението на Microsoft обаче би могла да се обърне, ако компанията съумее да изравни или дори задмине Google в сферата на интернет търсенето. Това ще й осигури значително по-добри позиции на пазара на онлайн реклама и ще увеличи приходите й от този вид дейност.

За да се случи всичко това, Microsoft разчита на

силата на социалните мрежи

При това по изненадващо нов начин. Интеграцията между Bing, Facebook, Twitter и други социални мрежи е в основата на ремонта на търсачката, който Microsoft направи миналата седмица. Чрез него тя не само има изцяло нов дизайн, но и множество нови функции.

Редизайнът на Bing.com вече е реалност за всички потребители на услугата в САЩ. Не е ясно кога и дали ще бъде разпространен на други пазари. При търсене новият дизайн разделя екрана на три части. В най-дясната потребителят вижда стандартните резултати под формата на линкове. В средата е т.нар. snapshot колона, която изкарва полезни възможности, свързани с търсенето, като например резервация, покупка, разглеждане на снимки, карта и др.

Най-интересна е дясната колона, която представлява социална лента. В нея потребителите получават информация за това кои от техните приятели евентуално могат да им помогнат за конкретно решение. Например, ако вие търсите думата "Ауди", в дясната колона ще се появят снимките на ваши приятели във Facebook, които са постнали снимка на автомобил с тази марка или са харесали страницата му във Facebook. Така ще разберете от кои ваши познати можете да поискате съвет по темата. Интересно е също така, че може да зададете въпроса си към тях директно през интерфейса на Bing. Всичко това прави търсенето и намиране на информация по-бързо, защото потребителят може да борави с различни видове данни, за да вземе решение или да намери това, което търси.

Попитай познат

Идеята на Microsoft е, че хората взимат повечето решения, след като се допитат до свои познати или експерти. "В реалния свят нещата работят по следния начин - използваме търсене, след това говорим с хората", коментира Кюй Лу, ръководител на отдела за онлайн услуги в Microsoft. Според проучванията на компанията 90% от хората се консултират с приятели, преди да вземат решение за предприемане на дадено действие. Дори и за най-елементарните неща като закупуването на влаков билет или намирането на зъболекар. 

"Използването на социални сигнали за подобряване на резултатите при търсене очевидно е Свещеният граал, защото хората вярват повече един на друг и могат да бъдат полезни в целия процес на намиране", коментира Самет Синха, интернет анализатор в инвестиционната банка B Riley & Co, цитиран от BBC. "Това ще помогне на Microsoft да се конкурира по-успешно с Google и може да окуражи хората да опитат преминаване към Bing", добавя той.

Въпреки високия интерес към социалните мрежи през последните месеци търсенето си остава един от най-успешните и печеливши бизнеси онлайн. Причината се крие в това, че то предлага основа за разпространяване на реклами, които са далеч по-ефективни от тези в медийните сайтове или социалните мрежи. Именно затова Microsoft продължава да инвестира огромни средства, опитвайки се да догони Google. И както изглежда, упоритостта на софтуерната компания започва да дава резултати.

Интернет търсачката Bing на Microsoft не е никак популярна в България за разлика от нейния основен конкурент Google, който наднича от почти всеки монитор около вас. До голяма степен това е така, заради практически нулевите усилия, които софтуерната компания на Бил Гейтс полага за развитието на своя продукт извън територията на САЩ. В Северна Америка обаче Bing вече държи близо 30% от пазара на търсене, сочат данните за април (15.7% през Yahoo, която използва търсещата машина на Microsoft и 14.3% през Bing.com). През последната  година търсачката на Microsoft е отбелязала ръст от 11%, докато нейният основен конкурент Google регистрира малко под 5% спад - от 67.82% до 64.42%, показват данните на Experian Hitwise.

Въпреки напредъка обаче Bing все още е далеч зад първенеца Google. Не само по пазарен дял в САЩ, но и като приходи. Софтуерният гигант е на червено средно с по 500 млн. долара всяко тримесечие заради дейността на своето интернет подразделение, чийто основен фокус е именно налагането на Bing. Общо загубите на Microsoft, свързани с развитието и популяризирането на търсачката, възлизат на 6 млрд. долара за последните три години, съобщава Chicago Tribune.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 2
    dundaky avatar :-|
    Dundaky

    Е, аз като по-слабо грамотен, намирам с Чичо Гугъл всичко, което съм потърсил. Но, един ден, като помъдрея, и аз няма да намирам нищо с Гугъля. Мъка, пийпъл. А, Северна Корея дали няма търсачка? АстралКимирсена, например?

  • 3
    a_lizzard avatar :-|
    a_lizzard

    Май съм по-скоро съгласен с #2 - няма нещо, което да съм потърсил в Гугъл и да не съм намерил каквото трябва. За разлика от Бинг - там на първо място често излизат неща, които изобщо нямат отношение към търсенето.

  • 4
    analiziraitova avatar :-|
    analiziraitova

    Събирането на едно място на информация за търсене и свързани с това хора не е ли прекалено.

  • 6
    reshuffle avatar :-P
    reshuffle

    До коментар [#5] от "mactep":

    За Байду да - китайския Гугъл. Оперира в няколко азиатски държави.
    Отовора на въпроса защо Бинг не дава добри резултати на български език се състои в статията - набляга се на развитието й в САЩ.
    Колеги от бившата ми работа се чудеха защо ползвам Бинг в някои случай, а не Гугъл. Защото Има по-хубав дизайн, резултатите от търсене за масовите неща се припокриват с тези на Гугъл, преводача прави еднакво безумни грешки като този на Гугъл, изображения от картите са еднакви с тези на Гугъл...

  • 7
    gost22 avatar :-P
    gost22

    "Според проучванията на компанията 90% от хората се консултират с приятели, преди да вземат решение за предприемане на дадено действие."

    Ако братя Райт, първо бяха питали търсачката, нямаше да има самолети:
    — Може ли човек да лети?
    — Не. Според социалните мрежи е невъзможно.

    Ами ако Колумб беше питал някоя търсачка, какво има на запад от познатите земи, и дали да рискува с едно пътешествие...

  • 8
    kh avatar :-?
    kh

    Аз ако си познавам приятелите защо трябва Бинг или Гугъл да ми казват кой приятел за какво мога да питам?

  • 9
    epoc avatar :-?
    epoc

    [quote#6:"Олег Радков"]Колеги от бившата ми работа се чудеха защо ползвам Бинг в някои случай, а не Гугъл. Защото Има по-хубав дизайн, резултатите от търсене за масовите неща се припокриват с тези на Гугъл, преводача прави еднакво безумни грешки като този на Гугъл, изображения от картите са еднакви с тези на Гугъл...[/quote]

    И тогава защо наистина ползваш Бинг? Заради дизайна ли?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK