С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 1 юни 2012, 16:29, 3365 прочитания

В очакване на ултраръст

Половината от продадените преносими компютри през 2015 г. вероятно ще са от типа ултрабук

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продажбите на персонални и преносими компютри през последните няколко години растат почти незабележимо. Кризата, насищането на пазара и липсата на значими иновации в сектора са сред основните причини за това неблагоприятно развитие на ситуацията.

За да излязат от него, производителите на хардуер и компютри трескаво се опитват да измислят начин да раздвижат пазара. По всичко личи, че най-обещаващият път към успеха засега минава през масовото налагане на ултрабук компютрите. Това са нов клас преносими устройства, които се отличават с тънки корпуси, висока производителност, ниска консумация на електричество и впечатляващ дизайн.


Наблюдателите на технологичния пазар също предвиждат, че ултрабук компютрите са основната продуктова категория, на която производителите могат да разчитат през следващите години. Според прогноза на анализаторите от IHS iSuppli пазарният дял на този тип машини ще нарасне до 42.7% от всички продадени преносими компютри в света през 2015 г. За сравнение - през 2011 г. той е едва 1.8%, а за 2012 се очаква да бъде около 13% от общия обем.

В противовес на високите очаквания за момента продажбите са скромни. Според анализаторите от IDC това се дължи на все повечето алтернативни мобилни устройства, изключително ценово чувствителния пазар, динамичните потребителски очаквания и общите икономически условия.

Въпреки това прогнозите за драстичен растеж са базирани на относително добрия първоначален потребителски прием, както и на големите усилия, които производителите на компютри и хардуер полагат в това ново направление. Микропроцесорният гигант Intel е основен поддръжник на концепцията "ултрабук" и се опитва да я налага по всякакъв начин.



Към момента ултрабук платформите предлагат сравнително голямо разнообразие. "На пазара има 21 системи от топ РС производители на оригинално оборудване (OEMs) и 100 дизайна в процес на разработка за Ivy Bridge (следващото поколение Ultrabook машини, планирани за следващите няколко месеца)", коментира за "Капитал" Ханс-Юрген Вернер, директор "Клиенти и маркетинг" за Европа, Близкия изток и Африка в Intel.

Високи очаквания

През 2012 г. се очаква да се появят десетки нови модели от различни производители. Другата седмица по време на компютърното изложение Computex в Тайван Intel официално ще анонсира своите нови чипове от поколението Ivy Bridge, които харчат по-малко електричество, коментира говорител на компанията пред Computerwolrd. Очаква се през юли на пазара да излязат първите ултрабук компютри, снабдени с новите чипове. Трийсет от тях ще бъдат със сензорни екрани, а някои модели дори ще могат да се превръщат в таблети.

Междувременно Intel провежда втората по големина маркетингова кампания в историята на компанията, "която цели популяризирането на ултрабук компютрите сред крайните потребители", казва Ханс-Юрген Вернер. "Тази кампания е на стойност стотици милиони долари, което я прави най-големият маркетингов разход за компанията от пускането на Intel Centrino през 2003 г.", добавя още мениджърът.

Според Intel PC-тата ще продължат да играят важна роля, задоволявайки нуждите на хората от персонални компютърни технологии. В същото време обаче потребителите имат все по-големи изисквания по отношение на мобилността, бързината, капацитета и сигурността, казват от Intel. Чрез налагането на новата гама продукти микропроцесорният гигант "възнамерява да задвижи тези промени", казва Ханс-Юрген Вернер.

Ултра... таблет 

Една от интересните бъдещи продуктови категории в тази сфера ще са ултратънките преносими компютри, които ще могат да се превръщат в таблети. По-рано тази година от Lenovo вече показаха такъв модел, наречен Yoga. Той използва начална версия на новата операционна система на Microsoft Windows 8 и автоматично активира оптимизирания за сензорни дисплеи потребителски интерфейс Metro, когато екранът бъде свален от корпуса и се използва като таблет.

Dell също възнамерява да пусне на пазара ултрабук със сензорен екран. Това ще се случи около момента на официалното излизане на новия Windows 8. Според изпълнителния директор на компанията Майкъл Дел компютрите със сензорен екран ще бъдат малко по-скъпи спрямо същите модели с обикновени дисплеи.
За момента цените на ултрабуците започват от $800 и вървят нагоре. Според говорителя на Intel Беки Емет обаче до края на годината на пазара ще има ултратънки компютри, снабдени с новите процесори на Intel, които ще се продават за $699. Тези модели обаче едва ли ще притежават и сензорни екрани.

Понижаването на цените би трябвало да окаже сериозно влияние върху пазара. Според IDC към момента именно това е ключовият фактор - тънкостта, лекостта и добрият дизайн привлякоха потенциалните клиенти, но високите цени - не. Според анализатоската компания обаче занапред машините ще поевтиняват в резултат на все по-силната конкуренция на различните производители, които ще се опитват да завземат по-голям дял от нововъзникващия пазар.

Поглед напред

Засега на пазара има едва 21 ултрабук модела, произвеждани от различни компании. В същото време обаче са проектирани около 110 нови модела, които ще използват новата платформа на Intel и са в процес на разработване. Сигурно е, че HP, Acer, Lenovo и Toshiba ще се възползват от Ivy Bridge.

"При следващите две поколения ние очакваме, че Ultrabook устройствата ще се развият и ще включват характеристики като тъчскрийн и always-on-always-updated. Това ще важи и за устройствата на масови ценови нива", коментират от Intel.

Според компанията за микрочипове ултрабук компютърът може да се приема като основно устройство, към което потребителите да добавят таблети или нетбуци. "Всъщност ние мислим, че много домакинства или потребители ще имат по едно устройство от всеки вид. Хората като цяло искат повече възможности за избор, а не по-малко", казва Ханс-Юрген Вернер.

Дали той е прав ще стане ясно съвсем скоро. При всички положения Intel няма друг път пред себе си, освен да хвърли всички усилия в популяризирането на ултрабук концепцията, която се захранва единствено с процесори на компанията. Ако тя се провали, това ще е голям удар за присъствието на Intel в мобилния сегмент, който става все по-важен. "Те са длъжни да направят това", коментира технологичният анализатор Роб Ендерле, пред CIO Today. "Ако не го направят, остават вън от мобилните устройства - поне що се отнася до широкоразпространените. Това вероятно е най-големият риск, който Intel е поемал в цялата си история", добавя анализаторът. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена) 1 Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена)

Първите частни астронавти проведоха "суха тренировка" преди финалния авариен тест на капсулата Crew Dragon днес

19 яну 2020, 4004 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

17 яну 2020, 1255 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Вавилон трябва да бъде сринат онлайн

Немската компания Babbel ще използва интернет и мобилни технологии, за да направи революция в изучаването на чужди езици

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10