"Информационно обслужване": рестартиране
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Информационно обслужване": рестартиране

"Информационно обслужване": рестартиране

Новият управленски екип на държавната софтуерна компания представи визията си за нейното оздравяване и развитие

Асен Георгиев
6974 прочитания

© Надежда Чипева


Държавната софтуерна компания "Информационно обслужване" ще опита да си върне една от водещите позиции, след като през последните няколко години изпадна в състояние на свободно пропадане, губейки значителна част от приходите и клиентите си. Погледната откъм приходи картинката изглежда така: приходи за 2009 г. – 34.5 млн. лв.; за 2011 г. – 19.9 млн. лв. Спадът се дължи на загуба на ключови за дружеството клиенти и проекти и неспособността на управлението да осигури нови такива.

Нов мениджърски екип

За да се подобри положението, Министерството на финансите (МФ), което е принципал на дружеството, се опита да смени мениджърския екип още преди година, но се сблъска с процедурни трикове, които забавиха процеса с месеци. Въпреки това от няколко месеца насам държавната компания, която през последните години изгражда, усъвършенства и управлява основните информационни системи на МФ, митниците, данъчните, електронния търговски регистър ДЕЛФИ, Сметната палата, обслужва базата данни на ЕСГРАОН, има нов изпълнителен директор, който днес се похвали с новия си мениджърски екип.

Фирмата, която е и преброител на изборните резултати по време на последните няколко вота, се нуждае от оздравяване, което да я вдигне на крака и да и позволи да се впише в днешната бизнес реалност.

"Твърде много години една добра българска компания не беше управлявана професионално", коментира новият изпълнителен директор на дружеството Александър Колев по време на пресконференция, проведена по-рано днес. "Една от първите ми цели след влизане в длъжност беше да променя това", добави Колев. Отне ни няколко месеца да привлечем най-подходящите специалисти и сега вече можем да насочим вниманието си към промяна в операциите на компанията".

Членовете на новия екип са Мирослав Младенов, който идва от "Мобилтел" и ще бъде новият директор технологии, Никола Буров, досегашен член на мениджърския екип на Cisco България, който ще отговаря за продажбите и управлението на проекти, и Мария Рац, дългогодишен ръководител кариерно развитие в "Мобилтел", която ще отговаря за развитието на човешкия ресурс и в "Информационно обслужване".

"С помощта на новия ни ръководен екип ние ще се стремим да изградим една ефективна, прозрачна и модерна българска технологична компания", казва още Колев.

Спасение в електронното правителство

Лъч светлина в тунела новият изпълнителен директор вижда във възможността новият мениджмънт да преструктурира така компанията, че тя да изиграе ключова роля в създаването на електронното правителство на България. За момента не е съвсем ясно как точно ще стане това. Към момента "Информационно обслужване" държи 20% от пазара на електронни подписи в България, отговаря за поддръжката на някои ключови системи в Министерство на финансите, НАП и др. ведомства.

От началото на годината обаче целта на новото ръководство е оптимизиране дейността на дружеството, което за първите четири месеца от годината е подобрило своите оперативни и финансови показатели, коментират от компанията. За този период е реализирана по-добра печалба от заложената в бизнес плана и по-ниски разходи. За януари-април 2012 е постигнат ръст на приходите от 3% при нарастване на разходите с 2%, казват от компанията.

Към момента около 40% от клиентите на "Информационно обслужване" са в публичния сектор, а останалите 60 в частния. Според Колев лошите резултати от миналата година се дължат на неубедителното представяне в няколко обществени поръчки.

В компанията работят общо 630 служители при средна заплата от 1200 лв. на месец.

Държавната софтуерна компания "Информационно обслужване" ще опита да си върне една от водещите позиции, след като през последните няколко години изпадна в състояние на свободно пропадане, губейки значителна част от приходите и клиентите си. Погледната откъм приходи картинката изглежда така: приходи за 2009 г. – 34.5 млн. лв.; за 2011 г. – 19.9 млн. лв. Спадът се дължи на загуба на ключови за дружеството клиенти и проекти и неспособността на управлението да осигури нови такива.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    rage_against avatar :-|
    Rage Against

    наели са некадърните м-телци и Никола Буров?!? Никола Буров?

  • 2
    profy avatar :-|
    profy

    Ключът от палатката е в първите думи на текста - "Държавната софтуерна компания". И свързания ми въпрос е, без печелене на държавни поръчки ... дали трябва да изтрием "софтуерна", за да остане само държавна ... или ще изтрием "държавна" за да остане само софтуерна.

    Аз залагам на първото.

  • 3
    2.5 avatar :-|
    2.5

    Само последното изречение дава отговор на въпроса, защо тази фирма е на такова дередже. Според мен щатът е много раздут. Без да коментираме смисъла от наличието на държавна софтуерна компания.

  • 4
    oligofree avatar :-P
    Radoslav Minchev

    "Фирмата, която е и преброител на изборните резултати по време на последните няколко вота" ...

  • 5
    shizopatka avatar :-P
    shizopatka

    Ако най-подходящите специалисти са като Инж. Стефан Генков, то тогава ви предричам много голям успех.

  • 6
    mechiarpuheini avatar :-|
    mechiarpuheini

    Преди време когато аз имах нещо общо с тях бяха просто посредник между държавата и истинския доставчик на стока и/или услуга. Според мен- един много удобен параван за корупционни практики...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK