Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 8 юни 2012, 17:56, 11404 прочитания

Голямата браузърна покупка

Opera е липсващото звено в опитите на Facebook да създаде собствена мобилна платформа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



Браузърът е липсващият елемент от мобилния пакет на Facebook, с който социалната мрежа ще гради собствена операционна система
През изминалите няколко седмици в мрежата се появиха слуха, че социалният гигант Facebook крои планове да придобие компанията Opera, чийто едноименен браузър е най-успешният независим продукт в бранша. И докато първоначално информациите за подобна сделка бяха в сферата на спекулациите, няколко фактора сочат към неизбежното ѝ осъществяване.

Facebook губи пари


Най-голямата, скъпа и успешна социална мрежа в света има един основен проблем. Засега Марк Зукърбърг не е измислил как да генерират приходи от мобилни устройства. Версиите на приложението им за смартфони и таблети не включва никаква форма на реклама, което реално означава, че компанията не може да монетизира мобилния трафик към сайта си.

Данните на агенцията за анализ на интернет трафик Berg Insight подкрепят тази тенденция – през последната година повече от половината от 845-те милиона активни потребители са посещавали мрежата през мобилни устройства и съответно не са били облъчвани от реклами. Едновременно с това анкета на Reuters/Ipsos показва, че близо 34% от потребителите вече прекарват по-малко време на facebook.com, отколкото преди шест месеца.

От Facebook несъмнено си дават сметка за това, но по всичко личи, че не бързат да напълнят екраните и на смартфоните с реклама. Към момента плановете на компанията се въртят около идеята за "промотирани съобщения", които официалните Facebook страници на компаниите излъчват към последователите си. Плащайки си, бизнесите си осигуряват по-високо проникване на рекламното си съобщение – над 75% от потребителите, харесали страницата им, гарантирано ще го видят. Ако решат да не промотират обаче, Facebook ще ограничи броя на потребителите, които ще видят съобщението, до около 16%.



Големият план

Едно от потенциалните решения на ситуацията е създаването на собствена мобилна платформа, която да се лицензира на производителите на смартфони, или дори да започне да произвежда собствена марка устройства, и по този начин реално да постави Facebook в пряка конкуренция на Apple и Android. За създаването на Facebook OS се говори още от 2009 г., като програмистите на социалната мрежа дори са разполагали с прототип на софтуера, но впоследствие проектът е замразен.

В края на май обаче престижното американско издание New York Times разкри, че към екипа на Facebook са се присъединили бивши инженери на Apple, които са възродили идеята за разработване на телефон и собствена операционна система. В допълнение на това Business Insider посочи, че всеки един от мобилните продукти на компанията в момента – приложенията Camera и Messenger и каталогът Facebook App Store – всъщност могат да служат за гръбнак на бъдещата платформа. Реално погледнато, единственото липсващо звено за създаването на пълноценна операционна система се оказва браузърът.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори 18 Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори

Основните факти, които трябва да се знаят за глобалната пандемия

27 мар 2020, 40430 прочитания

Слънце за 3D принтерите Слънце за 3D принтерите

Кризата с коронавируса най-накрая даде истинска цел на триизмерното принтиране

27 мар 2020, 1041 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Apple се отказва от Google Maps

Технологичният гигант представи собствена услуга за онлайн навигация в обновената версия iOS 6

Още от Капитал
Спокойно, имам авариен фонд

Поддържането на портфейл с ликвидни активи е важно при възникване на непредвидени ситуации

Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Добри новини

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10