Facebook ще предлага геотаргетирани реклами
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook ще предлага геотаргетирани реклами

Reuters

Facebook ще предлага геотаргетирани реклами

Социалната мрежа демонстрира тестов вариант на услугата, базирана на местоположението на потребителите, пред маркетинг-директорите на големи корпорации

Момчил Милев
4447 прочитания

Reuters

© Valentin Flauraud


Най-голямата социална мрежа в света Facebook е на път да прескочи психологическата граница от 1 милиард регистрирани потребители, но способността на създателите й да монетаризират вниманието на тази огромна маса хора все още е под въпрос. Бизнес-моделът на компанията, за момента базиран основно на онлайн-реклама, обаче има една очевидна ахилесова пета и тя е свързана с мобилната версия на мрежата. Става дума за над 488 млн. души, които влизат във Facebook през своите смартфони или таблети. Проблемът е, че мобилният вариант в момента не съдържа реклами и съответно - не носи никакви приходи. Или поне така беше досега.

Според агенция Bloomberg обаче това съвсем скоро ще се промени. Facebook усилено работи върху мобилен рекламен продукт, който ще бъде базиран на местоположението на потребителите, твърди източник на агенцията. За целта социалната мрежа ще използва функционалностите на вградения в практически всеки съвременен смартфон или таблет GPS, който ще засича координатите на съответния човек. На базата на тях партньорите на Facebook, които развиват бизнес в района, ще могат да облъчват потребителя с персонализирана реклама.

"Телефоните могат да бъдат засичани като местоположение, така че може да си представите как ще изглежда еволюцията на продуктите, особено от гледна точка на търговските вериги", коментира за Bloomberg Каролин Еверсън, вицепрезидент на Facebook, отговорен за глобалните маркетингови решения. И добавя: "Имаме предложения в тази насока, които се тестват през последните няколко месеца".

По информация на Bloomberg през април ръководството на Facebook e организирало в своята калифорнийска щаб-квартира специално представяне на новата услуга пред маркетинговите директори на големи корпоративни клиенти и ръководители на рекламни агенции. На него са демонстрирани "няколко нови рекламни продукта" и са обсъдени "дузина идеи", уточнява Еверсън. Вицепрезидентът на Facebook добавя пред агенцията, че потенциалните рекламодатели са проявили "много сериозен интерес" към възможностите да позиционират своите продукти и услуги в мобилната версия на социалната мрежа.

Потенциалът за растеж в тази сфера е огромен. По данни на анализаторската компания Emarketer през 2011 г. само 1% от парите за реклама са отишли за кампании чрез мобилна платформа, тоест бумът предстои. "Голямото предизвикателство ще е да таргетираш тази реклама прецизно и да го направиш по начин, който няма да предизвика дискомфорт у потребителя", коментира Ноа Елкин от Emarketer.

Най-голямата социална мрежа в света Facebook е на път да прескочи психологическата граница от 1 милиард регистрирани потребители, но способността на създателите й да монетаризират вниманието на тази огромна маса хора все още е под въпрос. Бизнес-моделът на компанията, за момента базиран основно на онлайн-реклама, обаче има една очевидна ахилесова пета и тя е свързана с мобилната версия на мрежата. Става дума за над 488 млн. души, които влизат във Facebook през своите смартфони или таблети. Проблемът е, че мобилният вариант в момента не съдържа реклами и съответно - не носи никакви приходи. Или поне така беше досега.

Според агенция Bloomberg обаче това съвсем скоро ще се промени. Facebook усилено работи върху мобилен рекламен продукт, който ще бъде базиран на местоположението на потребителите, твърди източник на агенцията. За целта социалната мрежа ще използва функционалностите на вградения в практически всеки съвременен смартфон или таблет GPS, който ще засича координатите на съответния човек. На базата на тях партньорите на Facebook, които развиват бизнес в района, ще могат да облъчват потребителя с персонализирана реклама.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    atropin avatar :-P
    atropin

    Ако сърфираш от тоалетната, Фейсбук ще те засече и ще ти пусне реклами на тоалетна хартия.:)
    BTW, купихте ли си акции?:):):)

  • 2
    avgustina avatar :-|
    Avgustina

    До коментар [#1] от "atropin":

    Ха, ха, ха.. аз лично не. Но от една българска фирма инвестиционен посредник ми звъняха едно има-няма десет пъти да съм купувала, че много щели да се качат акциите им, и колко много кандидати вече били събрали. Честно казано, мислех ,че балонът ще се надува поне месец, а то какво стана.

  • 3
    tiger2 avatar :-|
    Vladimir Valchev

    Предполагам техническите детаили в статията са погрешни? Ако потребителя не е с включен Джипиес както предполагам 90% от хората как ще те локират? Аз ли пропускам нещо?

  • 4
    sotiroff avatar :-|
    sotiroff

    До коментар [#3] от "tiger2":

    Не е изключено да се засича и по GSM-клетка ;) Както е принципа на Google Maps. А от друга страна, апликешъните могат да форсират включването на GPS-модула, макар че не знам до колко е коректно това за потребителите...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK