Бавното настъпление на Tesla Motors
Компанията за електромобили е готова да пусне своя първи седан, задвижван изцяло на ток, като ще се опита да раздвижи позамрелия пазар


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Висока цена, ниска мощност на двигателя, ограничен капацитет на батериите, малко изминати километри с един заряд, липса на инфраструктура за презареждане. Това са само основните опасения, които измъчват съзнанието на потребителите, когато става дума за електромобил. Затова е нормално повечето експерти да са скептични относно идеята да се разработи изцяло електрически спортен модел кола. Напук на здравата логика обаче компанията Tesla Motors направи точно това през 2008 г. Тогава тя пусна първия в света сериен спортен роудстър, задвижван изцяло от електрически двигател. Представеният преди четири години модел Tesla Roadster е новатор и в още няколко направления – това е първият сериен електромобил с литиево-йонни батерии, както и първият с пробег от над 320 км с едно зареждане.
След тежка борба за налагане на подобен тип лека кола сред потребителите компанията производител е готова за следващата си стъпка – пускането на пазара на луксозен електрически седан, който носи семплото име Tesla Model S. Евентуален негов успех може да тушира предразсъдъците по отношение на електормобилите, превръщайки ги от бутиков продукт в такъв за масова употреба.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
12 коментара
Интересна статия, въпреки че е за кола, далеч от нашия пазар.
Една забележка към редактора: мощността се измерва в киловати - kW, а не в киловатчасове - kWh. :)
"С едно пълно шест часово зареждане автомобилът може да измине 462 км."
Тоя пробег е много сериозен "+".
До коментар [#1] от "Николай Колев":
Няма грешка в мерните единици, просто това са три модела с три различни капацитета на батерията, двигателя е един и същ и за трите и единствено този с най-голямата батерия има посочения пробег.
Намирам компанията за доста интересна и иновативна, най-малкото доказаха, че електрическия им роудстър не е само на "хартия". Скоро се очаква SUV модел, а на презентация преди време представиха и бюджетна версия под формата на ван със същото шаси като на горния модел.
[quote#3:"rewind"]До коментар [#1] от "Николай Колев":
Няма грешка в мерните единици, просто това са три модела с три различни капацитета на батерията, двигателя е един и същ и за трите и единствено този с най-голямата батерия има посочения пробег. [/quote]
Напротив, "грешката е вярна"! Цитирам какво е написано в статията:
"Ще се произвежда в три разновидности – с двигатели с мощност от 40 kWh, 60 kWh и 85 kWh."
Съвсем ясно е посочено, че ще се произвеждат три разновидности с мощности 40 kW, 60 kW и 85 kW. Единицата за мощност се нарича киловат (kW), а не киловатчас (kWh). Ако не става дума за мощност, а за енергия, която се измерва в киловатчасове, то посочените числа не може да са верни!
До коментар [#4] от "Николай Колев":
Ще цитирам данните от Wikipedia:
[quote#0:"Wikipedia"] The Model S is offered with three battery packs: a base model with a 40 kW·h battery expected to deliver a range of 160 miles (260 km); a larger battery pack option with 60 kW·h battery expected to deliver 230 miles (370 km); and a 85 kW·h battery expected to deliver 300 miles (480 km)[/quote]
А двигателите са два - 362 конски сили (270kW), 440 NM за "signature" версията и 416 конски сили (310kW), 600 NM за "signature performance" версията.
Данните са взети от тук - https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
До коментар [#5] от "rewind":
Аз не опонирам на Вас, а на редактора, който неправилно е превел статията, обърквайки единиците за енергия на акумулаторните батерии с единиците за мощност на двигателите. В статията ясно е записано "двигатели с мощност"!
До коментар [#6] от "Николай Колев":
Съзнавам го, просто исках да го уточня за останалите читатели. Иначе те вероятно ще го поправят, кадърна медия са все пак :)
А иначе нищо лошо не съм и помислил, бъдете здрав!
До коментар [#7] от "rewind":
Бързата работа - срам за майстора. :)
Направени са корекции по текста и би трябвало вече да е ок. Извинявам се за грешката и мерси за забележките :)
До коментар [#1] от "Николай Колев":
Просто е имал е предвид енергиен капацитет (kWh), а не токов (kAh).
Само да се спазва равнопоставеност.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.