Ще жертва ли Twitter иновациите за сметка на бързата печалба
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ще жертва ли Twitter иновациите за сметка на бързата печалба

Дик Костоло, генерален директор на Twitter.

Ще жертва ли Twitter иновациите за сметка на бързата печалба

Микроблогът планира ново затягане на контрола над съдържанието

Мартин Дешев
3553 прочитания

Дик Костоло, генерален директор на Twitter.

© Reuters


Микроблогът Twitter отново започна да поражда притеснения в технологичния свят. Новите планове на платформата включват затегнат контрол над съдържанието за сметка на независимите разработчици, съобщи агенция Reuters.

Основното притеснение на технологичния бранш е, че Twitter ще жертва иновациите и развитието си за сметка на бързата печалба. Когато микроблогът е по-отворен и позволява по-голяма свобода на новите приложения, тогава той ще гарантира своето дългосрочно бъдеще и защита на иновациите, смятат създателите на приложения за Twitter.

Компанията планира да въведе по-строги изисквания за това как независимите разработчици да създават своите приложения. Основната цел на микроблога е по-добър контрол върху това как потребителите да виждат съдържанието, което самите те създават.

"Въпросът е дали Twitter е платформата или е съдържанието? Според мен се увеличават индикациите, че Twitter е съдържанието", коментира пред Reuters Грег Кон, бивш директор в Yahoo!.

Работа с медиите

По-строгият контрол над съдържанието ще позволи на Twitter лесно да продава реклами чрез него. Микроблогът ще може да вгражда рекламни послания и линкове в туитовете и ще отвори вратата за по-близка работа с медийните компании.

"Не можем да ги виним, че следват бизнес модела си, но това ще ни разочарова", казва Дейлтън Колдуел, основател на музикалната услуга imeem и сайта App.net.

Изказване на генералния директор на Twitter - Дик Костоло, също подсказва основната цел на микроблога – печалбата от реклами. "Ние не сме медийна компания. Ние сме в медийния бизнес. Ние дистрибутираме трафик", заяви Костоло по време на конференция на All Things D през януари.

В момента Twitter предлага най-различни начини за рекламиране. В тях се включват промотирани туитове и потребителски акаунти дори промотирани тенденции. Една от сравнително новите услуги е "разширени туитове", която позволява вграждането на снимки, видео клипове и друго съдържание в рамките на един пост.

Елиминиране на конкуренцията

Компанията постепенно изкупува разработчиците на най-популярните Twitter приложения. През 2010 г. тя придоби Twetie, създател на популярния Twitter клиент за iPhone. През 2011 г. нейна собственост стана и TweetDeck. Освен това микроблогът се опита да спре и Uber Media, създател на конкурентен Twitter клиент.

През юни т.г. Twitter отне лиценза на социалната бизнес мрежа LinkedIn за публикуване на туитовете на потребителите си в техните профили. Компанията блокира и приложението Proxlet, което позволяваше на потребителите да филтрират определени теми в рамките на Twitter.

"Те искат контрол над цялата екосистема. Ако сега разработвах независимо приложение, нямаше да се чувствам спокойно", казва пред Reuters Аарън Уайт, създател на Proxlet.

"Отношенията между разработчик и платформа са много деликатни", допълва Грег Кон. Според него проблемите на Twitter в момента "не са по-различни от това, през което преминава всяка узряваща платформа".

Микроблогът действително вече е далеч от стартъп корените си. Днес това е компания, която има сериозно присъствие в интернет. Инвеститорите са вложили в нея над $1 млрд. и е нормално тя да се старае да им покаже бързи и ефективни резултети. Единственият проблем е, че изглежда ще бъде за сметка на по-малките разработчици, чийто приложения помогнаха създаването на днешния Twitter.

Микроблогът Twitter отново започна да поражда притеснения в технологичния свят. Новите планове на платформата включват затегнат контрол над съдържанието за сметка на независимите разработчици, съобщи агенция Reuters.

Основното притеснение на технологичния бранш е, че Twitter ще жертва иновациите и развитието си за сметка на бързата печалба. Когато микроблогът е по-отворен и позволява по-голяма свобода на новите приложения, тогава той ще гарантира своето дългосрочно бъдеще и защита на иновациите, смятат създателите на приложения за Twitter.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    socialmarketing avatar :-|
    socialmarketing

    twitter е полезен за реклами, проучване/комуникиране с клиентите. За малки и средни предприятия направих търсачка по "термин" (и брой) като можете да изпращате tweets от акауната си с (@ sender) , да следите как се разпространяват постовете ви. Целтта е да се развива маркетинга на такива компании с този сайт. (по-късно ще опитам да направя и кирилицата видима). Надявам се продуктите ви да се харесват в БГ и извън.

    http://analyticsinmarketing.eu/Sentiment_Analysis.html

  • 2
    dragoslava avatar :-|
    Dragoslava

    Зависи дали имат належаща нужда от пари.

  • 3
    rewind avatar :-|
    Todor Tanev

    До коментар [#2] от "Dragoslava":

    Инвеститорите им имат :)

  • 4
    dragoslava avatar :-|
    Dragoslava

    Но ги влагат на сигурно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.