Микроблогът Twitter отново започна да поражда притеснения в технологичния свят. Новите планове на платформата включват затегнат контрол над съдържанието за сметка на независимите разработчици, съобщи агенция Reuters.
Основното притеснение на технологичния бранш е, че Twitter ще жертва иновациите и развитието си за сметка на бързата печалба. Когато микроблогът е по-отворен и позволява по-голяма свобода на новите приложения, тогава той ще гарантира своето дългосрочно бъдеще и защита на иновациите, смятат създателите на приложения за Twitter.
Компанията планира да въведе по-строги изисквания за това как независимите разработчици да създават своите приложения. Основната цел на микроблога е по-добър контрол върху това как потребителите да виждат съдържанието, което самите те създават.
"Въпросът е дали Twitter е платформата или е съдържанието? Според мен се увеличават индикациите, че Twitter е съдържанието", коментира пред Reuters Грег Кон, бивш директор в Yahoo!.
Работа с медиите
По-строгият контрол над съдържанието ще позволи на Twitter лесно да продава реклами чрез него. Микроблогът ще може да вгражда рекламни послания и линкове в туитовете и ще отвори вратата за по-близка работа с медийните компании.
"Не можем да ги виним, че следват бизнес модела си, но това ще ни разочарова", казва Дейлтън Колдуел, основател на музикалната услуга imeem и сайта App.net.
Изказване на генералния директор на Twitter - Дик Костоло, също подсказва основната цел на микроблога – печалбата от реклами. "Ние не сме медийна компания. Ние сме в медийния бизнес. Ние дистрибутираме трафик", заяви Костоло по време на конференция на All Things D през януари.
В момента Twitter предлага най-различни начини за рекламиране. В тях се включват промотирани туитове и потребителски акаунти дори промотирани тенденции. Една от сравнително новите услуги е "разширени туитове", която позволява вграждането на снимки, видео клипове и друго съдържание в рамките на един пост.
Елиминиране на конкуренцията
Компанията постепенно изкупува разработчиците на най-популярните Twitter приложения. През 2010 г. тя придоби Twetie, създател на популярния Twitter клиент за iPhone. През 2011 г. нейна собственост стана и TweetDeck. Освен това микроблогът се опита да спре и Uber Media, създател на конкурентен Twitter клиент.
През юни т.г. Twitter отне лиценза на социалната бизнес мрежа LinkedIn за публикуване на туитовете на потребителите си в техните профили. Компанията блокира и приложението Proxlet, което позволяваше на потребителите да филтрират определени теми в рамките на Twitter.
"Те искат контрол над цялата екосистема. Ако сега разработвах независимо приложение, нямаше да се чувствам спокойно", казва пред Reuters Аарън Уайт, създател на Proxlet.
"Отношенията между разработчик и платформа са много деликатни", допълва Грег Кон. Според него проблемите на Twitter в момента "не са по-различни от това, през което преминава всяка узряваща платформа".
Микроблогът действително вече е далеч от стартъп корените си. Днес това е компания, която има сериозно присъствие в интернет. Инвеститорите са вложили в нея над $1 млрд. и е нормално тя да се старае да им покаже бързи и ефективни резултети. Единственият проблем е, че изглежда ще бъде за сметка на по-малките разработчици, чийто приложения помогнаха създаването на днешния Twitter.
Микроблогът Twitter отново започна да поражда притеснения в технологичния свят. Новите планове на платформата включват затегнат контрол над съдържанието за сметка на независимите разработчици, съобщи агенция Reuters.
Основното притеснение на технологичния бранш е, че Twitter ще жертва иновациите и развитието си за сметка на бързата печалба. Когато микроблогът е по-отворен и позволява по-голяма свобода на новите приложения, тогава той ще гарантира своето дългосрочно бъдеще и защита на иновациите, смятат създателите на приложения за Twitter.
4 коментара
twitter е полезен за реклами, проучване/комуникиране с клиентите. За малки и средни предприятия направих търсачка по "термин" (и брой) като можете да изпращате tweets от акауната си с (@ sender) , да следите как се разпространяват постовете ви. Целтта е да се развива маркетинга на такива компании с този сайт. (по-късно ще опитам да направя и кирилицата видима). Надявам се продуктите ви да се харесват в БГ и извън.
html
http://analyticsinmarketing.eu/Sentiment_Analysis.
Зависи дали имат належаща нужда от пари.
До коментар [#2] от "Dragoslava":
Инвеститорите им имат :)
Но ги влагат на сигурно.