Смартфонът заложник

Мобилните оператори все повече се намесват в разработката на мобилни устройства

Допреди няколко години интелигентните мобилни устройства бяха лукс. После станаха необходимост. В момента са мания и един от най-бързо развиващите се сегменти на технологичния бизнес. Производителите на смартфони като че ли са имунизирани срещу глобалната икономическа криза. Приходите от мобилни устройства на Samsung, който се бори с Apple за лидерското място в този бизнес,  достигат $16.5 млрд. само за първото тримесечие на годината, сочат официалните данни на корейската компания.

Добрите продажби на смартфони обаче зависят не само от производителите на устройствата, но и от мобилните оператори, които постепенно се превърнаха в основния дистрибуционен канал за този тип продукти. През 2011 г. например само телекомът Verizon е продал 10.8 млн. iPhone и 15 млн. Android телефона. Неговият конкурент AT&T пък е активирал 7.6 млн. iPhone-а само за последното тримесечие на миналата година. За сравнение: през 2011 г. са продадени общо 55 млн. iPhone-а в целия свят.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nedyalkodonev avatar :-|
    nedyalkodonev
    • + 4

    Поздравление за материала.

    Нередност?
  • 2
    dragoslava avatar :-|
    Dragoslava
    • - 1
    • + 3

    Взаимносвързани са.

    Нередност?
  • 3
    ivaylo.simeonov2 avatar :-|
    Ивайло Симеонов
    • - 7
    • + 5

    В България, Мобилтел е на десет години пред останалите оператори в разработването на приложения за смартфони и тяхното интегриране в тях. Пример за това са приложенията: опера мини и мтел контакт за андроид. Но дори с подобни новости няма как да се противодейства на инвазията на китайските виртуални мобилни оператори.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 4
    townboy avatar :-|
    townboy
    • - 1
    • + 9

    Не одобрявам политиката на нашите оператори относно субсидирането. Продават ни телефоните на стандартни цени за САЩ като промоция със 100 левови планове. От години си купувам телефони от технополис (до къде стигнахме) без никакво обвързване с оператор. Щото разните там специализирани магазини хендита и германоси са всъщност екслузивни дистрибутори на телекоми.

    Нередност?
  • 5
    reshuffle avatar :-P
    reshuffle
    • + 9

    " Всъщност телекомите вече правят постъпки и да не плащат субсидии за телефоните. Точно такава е практиката в Испания. "

    Точно такава е практикта и в България.

    Нередност?
  • 6
    krasenh avatar :-|
    Красен
    • + 4

    "За съжаление основният губещ от това често са потребителите, защото потребностите им се разминават с интересите на телекомите."

    Доста некоретктно твърдение без доказателства.

    Иначе поздравления - темата е интересна, защото в момента има голямо раздвижване в тази област. Телекомите разбраха най-накрая, какво изнудване им предлагат производителите и започнаха да променят пазара.

    Играта ще е много интересна и не съм сигурен, че ще е в полза на производителите. Но със сигурност от цялото боричкане ще спечелят клиентите.

    Нередност?
  • 7
    jonson avatar :-|
    jonson
    • - 1
    • + 11

    Не съм очаквал да кажа някога такова нещо, но според мен пазарът има нужда от принудително регулиране, за да бъде върнат в нормално състояние. Къде е изкривяването? Ами всеки продава не това, което произвежда, а нещо друго, няма конкуренция. Изчезнаха свободните магазини, от които можеш да си вземеш просто телефон, да избереш измежду няколко модела, да пробваш и накрая да сложиш собствената симкарта. Какво се случва сега - поврежда се, или просто остарява сегашния тел, като влезеш в Германос, Хенди и подобни ти скачат с разни оферти за 1, 2 годишни договори, само доживотни дето няма и не можеш да ги убедиш, че си имаш план, имаш си номер и не искаш да ги сменяш. Вярно, има интернет магазини, но там купуваш по картинка, друго си е ръка да пипне. Телекомите трябва да продават свързаност, магазините - телефони, а кредитните институции - лизинги и заеми. Що за дивотия е това да влизаш в магазин, там да ти предлагат свързаност и лизинг? Отиваш в офис на оператор - пробутват ти апарат и пак лизинг. Това е изкривяване, конкуренцията изчезва и в крайна сметка страдат потребителите. Ето на - и в статията се казва - има борба между производителите и телекомите. Все едно да възникне борба между OMV и Volkswagen. Кретенизъм е това. Трябва да има регулиране за да се изправи пазара и всеки да предлага това, което произвежда без такива риби в мътна вода.

    Нередност?
  • 8
    nadia_rumenova avatar :-P
    nadia_rumenova
    • + 2

    Много добре написан и съдържателно издържан материал, поздравления!

    Нередност?
  • 9
    stg avatar :-|
    stg

    добре написано , но какво да се прави ?

    Нередност?
  • 10
    _scythe_ avatar :-|
    _scythe_
    • + 3

    Според мен, брадирането на дадено устройство е недостатък. Операторите не искат да предложат повече услуги на клиента, а да го затворят в техните мрежи (walled garden). Така биха печелели най-много. До 2000г. американците почти не са ползвали SMS, тъй като техните оператори не са допускали изпращането му към други конкурентни мрежи. Добре, че в Европа, нещата са малко по-свободни, за да може останалия свят да види добри практики.

    Според мен, операторите трябва да оставят на мира телефоните, а да се концентрират върху интернет свързаността (мрежата). Печалбата ще е по-малка, но и потребителите биха били по-лоялни, ако мрежата е на ниво.

    Нередност?
Нов коментар