С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
30 31 юли 2012, 12:32, 10542 прочитания

Limited Run обвини Facebook, че 80% от рекламните й кликове са фалшиви

Ботове, които симулирали потребителска активност, надували сметките на рекламодателите в най-голямата социална мрежа в света

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Стартиращата компания Limited Run обяви в своята Facebook страница, че 80% от кликовете върху реклами в най-голямата социална мрежа се правят от ботове, а не от реални потребители, предаде технологичният блог TechCrunch.

Limited Run е млада фирма, която предлага помощ на артисти, музиканти и издателски компании при първите им стъпки в интернет. Тя помага при изграждането на сайт, поддръжката му, осъществяването на продажби и т.н.


В своето официално изявление ръководителите на  Limited Run  обявяват, че са засекли сериозно разминаване между броя регистрирани кликове на техните Facebook реклами и реалните посещения в сайта им, които идват от същите обяви.

След продължително разследване, използвайки различни типове аналитичен софтуер и собствено създаден такъв, програмистите на компанията открили, че 80% от кликовете на техните реклами са генерирани от софтуери, симулиращи посещения на потребители. По този начин Limited Run трябва да плаща много повече за реклама, а в замяна на това получава много по-малко посещения от реални хора.

"Опитахме се да се свържем с представители на Facebook, но никой не ни отговори", се казва в официалното изявление на стартиращата фирма.



Компанията признава, че няма как да се докаже чия собственост са ботовете, но е факт, че те действат в ущърб на рекламодателите.

Обвиненията към Facebook обаче не се изчерпват с това.

"Поискахме разрешение от Facebook да сменим името на страницата си, защото вече не се наричаме Limited Pressing, а Limited Run. След множество опити, най-накрая техен представител ни се обади. Каза, че можем да сменим името си, но само ако се съгласим да плащаме минимум $2000 за реклама на месец. Точно така, Facebook държи името ни като заложник", обявява компанията в своето изявление.

Потърсен за коментар, Том Манго, който е съосновател на Limited Run, потвърждава пред TechCrunch, че резултатите от проучванията с различните приложения са показали близки резултати. Това принудило компанията да направи свой софтуер, който да анализира ситуацията още по-подробно.

Регистрираните посещения на ботовете не зареждали изображения в сайтовете и се записвали като "non-standard" потребители т.е. с клиент, който е различен от стандартен браузър.

"Това са неща, които се случват, когато паяците на търсачките и ботове посещават страниците", казва още Манго. Той уверява, че тестовете са продължили около един месец, за да се увери екипът му, че това действително се случва, а не е някаква грешка.

Манго допълва още, че по никакъв начин не твърди, че Facebook са отговорни за ботовете. Възможно е да става дума за конкурент, който умишлено иска да надуе сметката за реклами на компанията, уточнява той.

По-голямото разочарование за Limited Run било, че представителите на социалната мрежа не откликнали на сигнала й. Не била започната никаква проверка. Единственият отговор, който бил получен, е автоматичният мейл след изпращане на заявката.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

5 сеп 2019, 3418 прочитания

България в новата индустриална вълна 1 България в новата индустриална вълна

Дигиталната трансформация на производството и развитието на автомобилния сектор ще са основните теми на конференцията Industry 4.0

3 сеп 2019, 5762 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Visa Europe блокира системата за онлайн разплащания iZettle

Картовият оператор, който замисля подобна платформа, не дава смислено обяснение за крутата мярка

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години