Starbucks инвестира в услугата за дигитално разплащане Square

Това не само ще улесни разплащанията за клиентите на веригата, но може да бъде полезно и за други малки бизнеси

Reuters    ©  Reuters

Най-голямата верига кафенета в света Starbucks е сключила договор за интегрирането на услугата Square в системата си за разплащане, като същевременно е инвестирала допълнителни 25 млн. долара в компанията, разработила приложението, предава онлайн изданието SlashGear.

Square е мобилно приложение, което позволява на потребителите да извършват финансови транзакции или да приемат такива чрез малко хардуерно устройство, прикрепено към смартфона им.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ
    • - 6
    • + 4

    "чрез малко хардуерно устройство, прикрепено към мобилния им телефон."

    Това пък от къде го измислихте? Всъщност става дума за application, софтуер, а не за пълнене на джобовете с допълнителни джаджи.

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 16

    Електронното портмоне е най-важната услуга, която липсва на нашия пазар. Особено предвид факта, че касиерките са обикновено съкратени даскалици по музика и руски, или ученички с пишман-диплома от пропадналата ни образователна система. Шефовете на дребните магазини пък избягват да оставят пари в брой на служителите си, за да не ги окрадат нещо. Така ставаме свидетели на нещо, където само у нас го има. Мислене по 3 минути, колко ресто да върне, "Нямам дребни", "Ама така нямам да ви разваля", "По-дребни нямате ли", "Затворено е - броим каса!". Една масова карта като хонгконгската Октопус или Пейпас на Мастъркард решава пробллема.

    Но, вместо да хванат бика за рогата и да помогнат за избавление от тази трагедия, нашите банки продължават да ни пълнят пощите с никому непотребни глупости от типа на кобрандирани карти, с които ако си купиш нещо за 100 лева от софийския Практикер, получаваш безплатен билет за Русенската опера.

    Нередност?
  • 3
    momchi avatar :-|
    Момчил Милев
    • + 4

    Може да видите как изглежда square reader-а ето тук:

    https://squareup.com/card-reader

    Но да, той е нужен, само когато приемате разплащания, не когато вие плащате.

    Нередност?
  • 4
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ

    До коментар [#3] от "Момчил Милев":

    Ще ме прощаваш, Момчиле, но това не е важно в случая и само обърква непосветените.

    Може би по-важното тук е друго. Собствениците на Старбъкс всъщност искат да хванат вятъра на бъдещо технологично или пазарно развитие. Инвестицията им в Скуеър е с цели далеч извън улеснението на собствения им бизнес. Подобни услуги набират скорост в САЩ, макар и бавно засега, тъй като всеки носи кредитна карта в себе си.

    И още едно допълнение: познай коя е страната с най-голям бум в развитието на мобилните разплащания, именно заради липсата на POS терминали.

    http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,2043329,00.html

    Със здраве!

    Нередност?
  • 5
    rkirov avatar :-|
    rkirov
    • + 3

    Не съм много очарован от това , че и в Starbucks ще имам досие със снимка и достъп до финансите ми

    Нередност?
Нов коментар