Starbucks инвестира в услугата за дигитално разплащане Square
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Starbucks инвестира в услугата за дигитално разплащане Square

Reuters

Starbucks инвестира в услугата за дигитално разплащане Square

Това не само ще улесни разплащанията за клиентите на веригата, но може да бъде полезно и за други малки бизнеси

4036 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-голямата верига кафенета в света Starbucks е сключила договор за интегрирането на услугата Square в системата си за разплащане, като същевременно е инвестирала допълнителни 25 млн. долара в компанията, разработила приложението, предава онлайн изданието SlashGear.

Square е мобилно приложение, което позволява на потребителите да извършват финансови транзакции или да приемат такива чрез малко хардуерно устройство, прикрепено към смартфона им.

От тази есен клиентите на веригата ще могат да извършват покупки, използвайки Square Pay със съответното приложение за iOS и Android  базирани апарати, във всички 7000 локации компанията на територията на САЩ.

Очаква се сделката да се отрази благотворно на количеството малки мобилни транзакции, за които традиционно се използват пари в брой, на територията на кафенетата на Starbucks, коментира SlashGear.

Starbucks предлагат собствено приложение за мобилни разплащания от миналата година, като отчитат повече от милион потребители седмично, припомня The New York Times.

Клиентите на веригата ще могат да продължат да използват тази услуга, но въвеждането на системата на Square ще улесни максимално покупките им, елиминирайки нуждата да изваждат мобилно устройство и разписването на касова бележка.

В началото потребителите ще трябва да показват на продавача баркод от екрана на смартфона си, уточнява New York Times. Но след пълното интегриране на GPS технологията на Square, телефонът на клиента ще съобщава автоматично, когато той е прекрачил прага на заведението. След това неговото име и снимка ще се появят на екрана на касата. За да бъде завършена транзакцията, потребителя просто ще трябва да потвърди името си.

Същевременно локациите на всички заведения от веригата ще бъдат включени в Square Directory – списък сместа, които поддържат приложението. По-късно потребителите на Starbucks Digital Network ще могат да виждат идентичен списък със Square локации.

"Когато Starbucks интегрират Square Directory в системата си, нашето приложение ще стане много по-видимо за потребителите, като по този начин ще спечелим голям брой нови клиенти", коментира изпълнителният директор на компанията Джак Дорси.

По думите на Дорси партньорството между двете компании ще облагодетелства и много малки и средни бизнеси.

"С близо 7000 Starbucks магазина, които скоро ще приемат Square разплащания, новите купувачи ще могат да намерят и вашия бизнес чрез приложението ни", заявява той.

До момента Square e популярен най-вече сред съдържателите на малки кафенета, уточнява New York Times.

Squаre, която реално започва да функционира през 2010 г., една от многото компании, които работят в сферата на мобилните разплащания. Тя обаче е с едни гърди напред пред гиганти като Google, PayPal, Sprint и Microsoft, които също имат планове в тази сфера.

New York Times коментира, че пазарът на мобилни разплащания се развива сравнително бавно, защото изисква съвместната работа на много играчи едновременно – магазини, компании за кредитни и дебитни карти, банки, разпространители и производители на мобилни телефони.

От друга страна потребителите в САЩ нямат нищо против да използват и по традиционния метод за разплащане – кредитната карта, допълва изданието.

Според анализатора от Forrester Дени Карингтон, доставчиците на услуги за мобилно разплащане ще трябва да предоставят на клиентите си неустоимо, а също така сигурно и удобно, обслужване.

На базата на анкета, обхванала около 7,600 пълнолетни граждани на САЩ, анализаторската компания Forrester изчислява, че близо 30% от собствениците на мобилни устройства биха използвали услугите за дигитално разплащане за в бъдеще, цитира New York Times.

Най-голямата верига кафенета в света Starbucks е сключила договор за интегрирането на услугата Square в системата си за разплащане, като същевременно е инвестирала допълнителни 25 млн. долара в компанията, разработила приложението, предава онлайн изданието SlashGear.

Square е мобилно приложение, което позволява на потребителите да извършват финансови транзакции или да приемат такива чрез малко хардуерно устройство, прикрепено към смартфона им.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ

    "чрез малко хардуерно устройство, прикрепено към мобилния им телефон."

    Това пък от къде го измислихте? Всъщност става дума за application, софтуер, а не за пълнене на джобовете с допълнителни джаджи.

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    Електронното портмоне е най-важната услуга, която липсва на нашия пазар. Особено предвид факта, че касиерките са обикновено съкратени даскалици по музика и руски, или ученички с пишман-диплома от пропадналата ни образователна система. Шефовете на дребните магазини пък избягват да оставят пари в брой на служителите си, за да не ги окрадат нещо. Така ставаме свидетели на нещо, където само у нас го има. Мислене по 3 минути, колко ресто да върне, "Нямам дребни", "Ама така нямам да ви разваля", "По-дребни нямате ли", "Затворено е - броим каса!". Една масова карта като хонгконгската Октопус или Пейпас на Мастъркард решава пробллема.

    Но, вместо да хванат бика за рогата и да помогнат за избавление от тази трагедия, нашите банки продължават да ни пълнят пощите с никому непотребни глупости от типа на кобрандирани карти, с които ако си купиш нещо за 100 лева от софийския Практикер, получаваш безплатен билет за Русенската опера.

  • 3
    momchi avatar :-|
    Момчил Милев

    Може да видите как изглежда square reader-а ето тук:

    https://squareup.com/card-reader

    Но да, той е нужен, само когато приемате разплащания, не когато вие плащате.

  • 4
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ

    До коментар [#3] от "Момчил Милев":

    Ще ме прощаваш, Момчиле, но това не е важно в случая и само обърква непосветените.

    Може би по-важното тук е друго. Собствениците на Старбъкс всъщност искат да хванат вятъра на бъдещо технологично или пазарно развитие. Инвестицията им в Скуеър е с цели далеч извън улеснението на собствения им бизнес. Подобни услуги набират скорост в САЩ, макар и бавно засега, тъй като всеки носи кредитна карта в себе си.

    И още едно допълнение: познай коя е страната с най-голям бум в развитието на мобилните разплащания, именно заради липсата на POS терминали.

    http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,2043329,00.html

    Със здраве!

  • 5
    rkirov avatar :-|
    rkirov

    Не съм много очарован от това , че и в Starbucks ще имам досие със снимка и достъп до финансите ми


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK