Groupon: Европа не знае за нас
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Groupon: Европа не знае за нас

Андрю Мейсън със съпругата си в деня на първичното публично предлагане на Groupon през 2011 г. Въпреки амбициозния си борсов дебют,, компанията не успява да спечели интереса и доверието на инвеститорите и до днес.

Groupon: Европа не знае за нас

Основателят на компанията призна защо не върви бизнесът й на Стария континент

Мартин Дешев
3954 прочитания

Андрю Мейсън със съпругата си в деня на първичното публично предлагане на Groupon през 2011 г. Въпреки амбициозния си борсов дебют,, компанията не успява да спечели интереса и доверието на инвеститорите и до днес.

© Reuters


Бизнесът на Groupon в Европа изпитва трудности, най-вече защото компанията не е популярна. Това каза нейният основател и изпълнителен директор Андрю Мейсън в конферентен телефонен разговор при представянето на резултатите на компанията през второто тримесечие на годината.

От него става ясно, че бизнесът й в Европа и останалия свят се е увеличил само с 30.9% за година, докато ръстът в Северна Америка е 65.6% за същия период. Общо приходите на компанията са $568 млн., което е с 44.8% повече от същия период година по-рано.

По-притеснителният за компанията факт е, че приходите й в Северна Америка вече са само с $48 млн. по-малко от приходите от всички останали региони на света взети заедно. Това е сериозен признак, че бизнесът й не върви, както трябва.

Мейсън признава този факт и според него има три основни причини за проблемите на компанията в Европа. На първо място са цените на офертите, които са по-високи от тези в Америка. Според Мейсън компанията не е усетила тенденциите на потребителите в Европа и няма ясна картина за тяхната  покупателна способност в момента. Средно компанията изкарва по $165 от един потребител на глобална база, което е с 5% по-малко от същия период година по-рано.

"Ние обаче не зависим изцяло от възстановяването на икономиката в Европа, за да подобрим представянето си в региона", каза още той.

Компанията също така ще се опита да потърси нови начини да увеличи удовлетвореността на търговците от работата им с Groupon. В момента този рейтинг е по-нисък с 25% на Стария континент спрямо Северна Америка.

"Търговците в Европа просто не виждат същите предимства, като тези в САЩ", призна Мейсън. Той допълни, че все по-често европейските фирми не могат да продадат стоката си със същите темпове, както допреди време.

Третият проблем според Мейсън е, че Groupon не се възползва от наличните си технологии максимално добре. Голяма част от допълнителните функции, като персонализиране на сделките и подобрената търсачка на интересни оферти не са напълно развити в Европа. Като причина за това той изтъква разликите на платформите, които се използват в отделните региони и по-трудното вграждане на функциите в тях.

Най-големият проблем обаче е фактът, че европеецът масово все още не е запознат с това какво е Groupon. "Когато хората ни за развитие на бизнеса дойдоха от Европа в САЩ, те бяха изненадани, че средностатистическият човек тук не познава Groupon", призна Мейсън.

Той обаче не споменава дали компанията има изградена стратегия как да запознае и европейците със себе си и своите услуги.

Бизнесът на Groupon в Европа изпитва трудности, най-вече защото компанията не е популярна. Това каза нейният основател и изпълнителен директор Андрю Мейсън в конферентен телефонен разговор при представянето на резултатите на компанията през второто тримесечие на годината.

От него става ясно, че бизнесът й в Европа и останалия свят се е увеличил само с 30.9% за година, докато ръстът в Северна Америка е 65.6% за същия период. Общо приходите на компанията са $568 млн., което е с 44.8% повече от същия период година по-рано.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    coffee.bean avatar :-|
    coffee.bean

    От цялата статия, така и не се разбира какво продава тази компания Групон ?

  • 2
    dblajev avatar :-|
    dblajev

    До коментар [#1] от "coffee.bean":

    Тя "препродава" така да се каже, предлага промо оферти от търговци към нейната база потребители с по-прости думи.

  • 3
    tarator9 avatar :-|
    tarator9

    Не се притеснявайте, и Америка не знае за вас :)

  • 4
    oddvin avatar :-|
    Минуса

    хехе, знаем кои сте бе джанам...вие сте една малко по-луксозна версия на магазините за 1 лев.

    за последните 2 години съм купил около 20 оферти и съм доволен средно от около 1/3 от тях. първо спрете да предлагате боклуци и тогава се надявайте на по-голям интерес!

  • 5
    mastikata avatar :-|
    mastikata


    До коментар [#1] от "coffee.bean":

    Групон е сайт за оферти "на едро" - т.е. ако се съберат определен брой мераклии за стоки и услуги с 50% до 90% намаление като трябва да се има предвид че обикновено получаваш едва 10% от това което би очаквал от алтернативната "пазарна" оферта. Т.е. с много уговорки може да се размисли за оферти с 70% и повече намаление.

  • 6
    vsabev avatar :-|
    vidoass

    някои май още не са чували за сайтовете за колективно пазаруване, където лидер в света е точно Групон. У нас са към 20-30. Аз лично съм купил най-малко 30 ваучера, вкл. за почивка в Турция това лято, и съм много доволен. нямам почти никакви забележки.

  • 7
    tarator9 avatar :-|
    tarator9

    За няколкото часа от отварянето на борсата, акциите на Групон са 25% надолу. Честито на инвеститорите :)

  • 8
    schlupf avatar :-|
    Нищо лично

    Аз съм доста доволен от Групон (Германия). Винаги точни, бързи и офертите са достатъчно добри. Не трябва да се забравя, че офертите не с ана Групон, а на съответните търговци.

    Купувал съм си например от подарък за сватба прахосмукачка-робот до самобръсначка. Даже един път си купих ваучер за Макдоналдс.

    В Германия са доста известни и не трябва да се подценяват според мен.

  • 9
    clutch avatar :-P
    clutch

    "Бизнесът на Groupon в Европа изпитва трудности, най-вече защото компанията не е популярна...."
    Или преведено-Ебати шибаняците са тия инвеститори по борсите- и на нас не ни се вързаха, също като на оня шмекер Зуки-Фейса! Няма вече далавера в измамите, бацеее, няма....довърши Андрю Мейсън откровението си пред любимата му персонална тоалетната чиния за 3500$ снабдена със затопляща се седалка, 8Д саундсистема и автоматичен ароматизатор, в която със шеметна скорост и въртеливи движения изчезваха собствените му мечти за личен Енрон или поне Лимън Барадърс.

  • 10
    dimhristov avatar :-|
    dreamer

    Аз пък даже мисля да се включа като търговец. Някой участвал ли е да сподели впечатленията си като търговец? Може да сподели и на мейла ми.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK