С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 18 авг 2012, 12:23, 12144 прочитания

Стратегически инвеститор влиза в българо-датската Komfo (обновена)

Датската Sitecore придоби 30% от софтуерния разработчик, като увеличи шансовете му за по-бързо разрастване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
1.12
млн. лв. са нетните приходи от продажби на "Комфо" ЕООД през миналата година.
Базираната в САЩ датска софтуерна фирма Sitecore е придобила 30% от българо-датската компания Komfo, която разработва софтуерни продукти, помагащи социалните мрежи да се използват с бизнес цели. Няма официална информация за стойността на сделката, но тази стратегическа инвестиция увеличава шансовете на Komfo за по-бързо разрастване. Според датския бизнес вестник Dagbladet Børsen Sitecore ще инвестира около 500 хил. долара в Komfo срещу 30%-тния дял в компанията.

Софтуерната компания е регистрирана през 2008 г. в Дания от двама българи - Ивайло Христов и Динко Танев, и двама техни колеги от Дания. В България Komfo оперира чрез дъщерното си дружество "Комфо" ЕООД.


Съоснователят и директор бизнес развитие в българо-датската компания Ивайло Христов поясни за "Капитал", че сумата на сделката не е много голяма, защото целта е да се използват партньорите и позициите на Sitecore, за да се увеличи пазарният дял на Komfo, а не да се осигури капитал, с който да се стимулира пазарна експанзия. "През последните няколко години получихме множество оферти от финансови инвеститори, които ни предлагат далеч по-високи суми, но ние отказахме на всички, защото не търсехме просто пари", коментира Ивайло Христов. "За нас е по-важно да имаме партньор с богат опит и достъп до по-широк кръг клиенти и партньори, за да можем да развием Komfo", добави той.

За Sitecore и Komfo

Sitecore е софтуерна компания, създадена през 2001 г., която бележи положително финансово развитие още от старта си. Сред клиентите ѝ са някои от най-големите компании в света (попадащи в класациите Fortune 500 и FT 1000), правителствени организации, НПО-та и образователни институции. Чрез своите офиси и сертифицираните партньори дружеството присъства в повече от 50 държави по света. Към момента над 32 000 уебсайта са създадени и се управляват със софтуера на Sitecore. За 2011 г. приходите на Sitecore възлизат на повече от 50 млн. долара. Регистрираното в България дружество "Комфо" ЕООД е успяло да увеличи близо два пъти нетните си приходи от продажби през миналата година до 1.12 млн. лв. Печалбата на дружеството също расте от 37 хил. лв. през 2010 г. до 59 хил. лв. за 2011 г.



"През последните две години Komfo ориентира по-голямата част от ресурсите си към разработване на платформа, която да помага на хората/бизнесите да управляват цялостното си присъствие във Facebook, Twitter, а съвсем скоро и в други социални мрежи и канали", обясни Ивайло Христов.

Клиентите на Komfo Platform са над 700, основно от Западна Европа - компании с различна големина, но преобладаващи са корпоративните клиенти от различни сектори на икономиката – продажби на дребно, доставчици на услуги, НПО и т.н. "Това, което ги обединява, е нуждата да овладеят представянето си онлайн, да говорят с потребителите си и да бъдат винаги там, където и когато трябва", обобщава Христов.

Новото партньорство

Преговорите между двете организации са продължили повече от една година. В резултат Sitecore получава миноритарен дял, а Komfo си запазва управлението на компанията. Sitecore присъстват и в борда на директорите.

Според Ивайло Христов новият стратегически партньор ще помогне на Komfo да реализира своите дългосрочни цели. Те включват разработване на платформа, която да помага за единно управление на онлайн присъствието, разговора и въвличането на потребителите, както и приложения за промоции, рекламни кампании, статистики, управление на комуникацията във и извън компанията.
Komfo Platfom в цифри

· Повече от 4000 инсталирани Facebook приложения през Komfo Platform

· Над 1500 Facebook страници с повече от 15 млн. харесвания.

· Менажиране на над 2 млн. публикации и коментари

· 721 компании са се доверили на Komfo Platform между, които са Microsoft,EA Sports,7 Eleven, Samsung, Dr. Oetker.

· Над 2000 потребители използват платформата, a средно 300 са активните потребители дневно (през работни дни)

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Компаниите могат да кандидатстват за общо 117 млн. лв. за внедряване на иновации Компаниите могат да кандидатстват за общо 117 млн. лв. за внедряване на иновации

Това са едни от последните средства за конкурентоспосбност през този програмен период

23 фев 2020, 2198 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

21 фев 2020, 1101 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Компютърните вируси атакуват и автомобилите

Експерти на Intel търсят начини да защитят електрониката в превозните средства срещу зловреден софтуер

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10