Умните аксесоари - между модата или технологията

Дигитални гривни, ръчни часовници и очила ще засипят потребителите през следващата година

Гривната Fuelband на Nike е датчик с дисплей, свързан към смартфона.
Гривната Fuelband на Nike е датчик с дисплей, свързан към смартфона.
Гривната Fuelband на Nike е датчик с дисплей, свързан към смартфона.    ©  MIKE SEGAR
Гривната Fuelband на Nike е датчик с дисплей, свързан към смартфона.    ©  MIKE SEGAR

Ръчните часовници бяха неотменен личен аксесоар допреди десетина години. Постепенно ги изместиха мобилните телефони, след това смартфоните. Така основната джаджа, която ни предоставяше данни за това колко е часът, се пренесе от китката обратно в джоба. Също като във времето преди Първата световна война, когато преносими часовници се носели в джобовете на дрехите, като повечето от тях били окачени на метална верижка. Сега тяхното място заемат смартфоните, които освен всичко друго предоставят и информация за точния час в момента.

Ръчните часовници вече са повече моден аксесоар, отколкото джаджа с добавена технологична стойност. Това обаче отново може да се промени. В момента дигиталната революция се пренася при различните преносими аксесоари, сред които спадат преносимите часовници и очилата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове