Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 23 авг 2012, 13:15, 3006 прочитания

Nokia основа алианс за създаването на навигация в закрити помещения

В новата организация участват 22 компании, които ще си сътрудничат в създаването на обща платформа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общо 22 технологични компании участваха в учредяването на алианса In-Location, чиято основна цел ще е създаването на позициониращи услуги в закрити помещения. Nokia е сред основните компании в организацията и именно финландският производител обяви създаването на In-Location в своя официален сайт.

Съоснователи на In-Location са Broadcom, Qualcomm, Samsung, Sony Mobile Communications, Visioglobe и др. За момента в алианса не участват Google и Apple.


"Точното позициониране в закрити помещения предлага много възможности за нови мобилни услуги", се казва в официалното съобщение на организацията.

Тя дава за пример как потребителят може да получава напътствия, за да открие конкретен продукт. Други възможности са предлагането на персонализирани оферти, когато потребителят премине покрай даден магазин, лесното откриване на конкретни хора и др.

От Nokia изтъкват и възможността този тип услуги да се използват за повишаване на сигурността, както и за подобряване на реакциите в критични ситуации и инциденти.



Патрик Коноли от ABI Research предвижда, че между 2015-2017 пазарът на този тип услуги ще отбележи истински възход и интересът на потребителите ще започне да се увеличава значително. Ще се появят множество технологии и стандарти, които ще се борят за лидерската позиция. Затова създаването на алианса е добра идея, защото компаниите могат да избегнат споровете и да намалят разходите като обединят усилията си.

Сред основните дейности на In-Location ще е да обедини вече започнатите пилотни проекти на компаниите и да извлече най-доброто от всеки от тях. След това те ще бъдат основата за една обща платформа, която алиансът ще се опита да въведе като единен световен IPS (Indoor Positioning System).

Идеята е системата да може да се използва чрез допълнителните връзки на устройствата като Bluetooth и WiFi. Ще е е необходимо и съдействие от собствениците на различните зали, стадиони, търговски центрове и други закрити постройки, които искат да участват в проекта.

In-Location планира да започне тестовете и утвърждаването на бизнес модела още тази година. От алианса обещават, че през 2013 г. ще се появят първите мобилни телефони, които поддържат технологията и ще могат да се създават приложения за нея.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как Visa се превърна във водещия играч в глобалните финанси Как Visa се превърна във водещия играч в глобалните финанси

Компанията надмина JPMorgan Chase като най-скъпата глобална група за финансови услуги

3 апр 2020, 916 прочитания

Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса 12 Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса

Правят се опити за надграждане на вече съществуваща платформа, която да помага за проследяване на състоянието на заподозрените, че са заразени

1 апр 2020, 12800 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
PayPal навлиза на пазара с картови разплащания

Платформата за онлайн транзакции ще издава собствени кредитни карти от следващата година

Още от Капитал
Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10