Facebook ще предлага ново таргетиране на рекламите си

Компаниите ще могат да избират аудиторията си по имейл, телефонен номер и други лични данни

Новата тактика е пореден опит на социалната мрежа да спечели доверието на инвеститорите.
Новата тактика е пореден опит на социалната мрежа да спечели доверието на инвеститорите.
Новата тактика е пореден опит на социалната мрежа да спечели доверието на инвеститорите.    ©  Reuters
Новата тактика е пореден опит на социалната мрежа да спечели доверието на инвеститорите.    ©  Reuters

Facebook ще предлага нов метод за таргетиране на рекламите си. Той ще бъде активиран още следващата седмица, съобщи говорител на социалната мрежа за технологичния блог TechCrunch.

Новият метод за таргетиране изглежда доста сложен, но според Facebook това е така, за да се предпазят личните данни на потребителите и в същото време да се гарантира ефективност на рекламите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    marin avatar :-|
    Марин
    • - 1
    • + 6

    Много интересно става.
    Да речем една банка има твоя телефонен номер. Фейсбук също го има, но банката не знае. Банката се свързва с Фейсбук и пита "Ей, имате ли го тоя телефонен номер?". В този момент банката е в нарушение съгласно българския закон, ако човекът е заявил изрично че не иска да му се предоставят данните на други фирми. Излиза, че банката може да пита Фейсбук само за лица, които са разрешили да им се предоставят данните на други фирми. Тоест, ако забележите, че Фейсбук прекалено точно ви таргетира с рекламите си, трябва да се усъмните.
    Според мен, справедливо е Фейсбук изрично да отбележи на базата на какво ви таргетира, иначе остава голямо съмнение.

    Нередност?
  • 2
    hirtos avatar :-|
    hirtos
    • + 9

    Интересно ще е как потребители ще възприемат навлизането все по-дълбоко в личните им данни.

    Нередност?
  • 3
    townboy avatar :-|
    townboy
    • - 2
    • + 7

    Хората вече реагираха на тези опити. Преорентираха се към други социални платформи (гугъл+ и.т.н) или изцяло се отказаха от социалните мрежи. Модата на фейса лека полека отшумява.

    Нередност?
  • 4
    larykovalov avatar :-|
    lars
    • - 1
    • + 1

    [quote#3:"townboy"]Преорентирха се към други социални платформи (гугъл+ и.т.н) [/quote]

    Пък гугъл какви светци са ..... ха ха ха, глупости, пък кой им използва платформата +, практически е добре да видиш потоците през тях и ти става смешно, поредната идея даун, пък фейсбука може и да отмре щото социалните мрежи мутират или пък вече не са толкова интересни, въпреки че според мен просто станаха част от ежедневието..

    Нередност?
  • 5
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • + 2

    таргетиране? Език свещен на ....
    Иначе доста повърхностно по един много сериозен въпросна социално- икономическото управление: фнансови олигархии или капитализъм с човешки изммерения..

    Нередност?
  • 6
    krok avatar :-|
    Aliz
    • + 1

    Доста нагло от страна на ФБ.Вече имам чувството ,че всячески се чудят как да докопат повече и повече данни.Изобщо не вярвам,че няма да ги ползват и ще са защитени.

    Нередност?
  • 8
    dimitar.vulchev avatar :-|
    dimitar.vulchev

    Е аз ако имам контактите на клиентите си и те са ми позволили да ги използвам за да им рекламирам продуктите си, за какъв ... ми е да плащам на фейса, те да ме рекламират пред тях? Абе идеята на рекламата не беше ли малко по-различна?? Ейй лакомия еййй

    Нередност?
Нов коментар