Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 11 сеп 2012, 17:04, 6427 прочитания

Nokia – изгубени в рекламата

Финландската компания се извини за некоректeн промоционален клип за новите си смартфони Lumia 920

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Миналата седмица Nokia показа първия си смартфон, базиран на обновената версия на платформата Windows 8. Това е Lumia 920. Освен с новата операционна система и различните цветове за корпуса устройството се отличава от другите модели с високотехнологичната камера, създадена по технологията PureView. Премиерата обаче беше помрачена от сериозна грешка на маркетинговия отдел на финландския гигант. Оказа се, че рекламното видео, в което се изтъкват качествата на камерата PureView, и по-точно кадрите, в които се показва технологията за стабилизиране на картината (OIS), не са снимани с Lumia 920, а с други професионални фотоапарати. Nokia никъде не указва, че това е само демонстрация на технологията и че съответно резултатите не са постигнати с новия смартфон.

Симулирани резултати


Lumia 920 разполага с 8.7-мегапикселова камера с разположени на жироскоп подвижни лещи. Тази технология се използва за стабилизиране на картината при снимане в движение. В рекламното видео са показани двама велосипедисти. Единият снима първо с камера без стабилизация, а след това с такава, снабдена с OIS. Двете картини се наслагат една до друга, за да се забележи разликата. Накрая също са представени и нощни снимки. Целият материал (както видеото, така и снимките) обаче е заснет не с Lumia 920, а с друга техника.


  
Интернет блогъри откриват несъответствия първо във видеото, а после и в отделните снимки, показани в рекламата. Докато велосипедистите минават покрай каравана, в отражението на стъклото се вижда, че операторът снима кадрите не от колело, а от микробус, при това с камера и дори има допълнително осветление (~0:25 мин от видеото). Разкритията принуждават финландската компания да признае и да се извини за грешката и тя допълни, че ще проведе вътрешно разследване. Гафът показва и на колко бързи обороти работи Nokia в стремежа си да излезе с нещо различно и иновативно на пазара.

Маркетинг отделът на компанията е принуден да симулира възможностите на новата камера на Lumia 920, защото смартфонът е бил още във фаза разработка.



"Nokia се извинява за видеото, в което показва предимствата на технологията за стабилизиране на картината (OIS), но не се уточнява, че това е само симулация, а не реални снимки с камерата PureView на Lumia 920", обясняват от Nokia. "Това видео е направено, преди смартфонът да влезе в производство. Рекламата нямаше за цел да заблуди потребителите, но наша грешка е, че няма никъде уточнение, че всичко е само симулация на технологията. Извиняваме се за получилото се объркване."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Правителството тества шпионски и аналитични софтуери за следене на коронавируса 7 Правителството тества шпионски и аналитични софтуери за следене на коронавируса

По неофициална информация МВР и "Информационно обслужване" вече експериментират с израелската платформа Wisdom Stone

1 апр 2020, 4905 прочитания

Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори 18 Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори

Основните факти, които трябва да се знаят за глобалната пандемия

30 мар 2020, 49001 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
EE изгражда 4G мрежи в 16 британски града до края на 2012 г.

Телекомуникационната компания Everything Everywhere има план да изгради 4G мрежа в 98% от Великобритания през 2014 г.

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10