Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 11 сеп 2012, 17:04, 6430 прочитания

Nokia – изгубени в рекламата

Финландската компания се извини за некоректeн промоционален клип за новите си смартфони Lumia 920

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Миналата седмица Nokia показа първия си смартфон, базиран на обновената версия на платформата Windows 8. Това е Lumia 920. Освен с новата операционна система и различните цветове за корпуса устройството се отличава от другите модели с високотехнологичната камера, създадена по технологията PureView. Премиерата обаче беше помрачена от сериозна грешка на маркетинговия отдел на финландския гигант. Оказа се, че рекламното видео, в което се изтъкват качествата на камерата PureView, и по-точно кадрите, в които се показва технологията за стабилизиране на картината (OIS), не са снимани с Lumia 920, а с други професионални фотоапарати. Nokia никъде не указва, че това е само демонстрация на технологията и че съответно резултатите не са постигнати с новия смартфон.

Симулирани резултати


Lumia 920 разполага с 8.7-мегапикселова камера с разположени на жироскоп подвижни лещи. Тази технология се използва за стабилизиране на картината при снимане в движение. В рекламното видео са показани двама велосипедисти. Единият снима първо с камера без стабилизация, а след това с такава, снабдена с OIS. Двете картини се наслагат една до друга, за да се забележи разликата. Накрая също са представени и нощни снимки. Целият материал (както видеото, така и снимките) обаче е заснет не с Lumia 920, а с друга техника.


  
Интернет блогъри откриват несъответствия първо във видеото, а после и в отделните снимки, показани в рекламата. Докато велосипедистите минават покрай каравана, в отражението на стъклото се вижда, че операторът снима кадрите не от колело, а от микробус, при това с камера и дори има допълнително осветление (~0:25 мин от видеото). Разкритията принуждават финландската компания да признае и да се извини за грешката и тя допълни, че ще проведе вътрешно разследване. Гафът показва и на колко бързи обороти работи Nokia в стремежа си да излезе с нещо различно и иновативно на пазара.

Маркетинг отделът на компанията е принуден да симулира възможностите на новата камера на Lumia 920, защото смартфонът е бил още във фаза разработка.



"Nokia се извинява за видеото, в което показва предимствата на технологията за стабилизиране на картината (OIS), но не се уточнява, че това е само симулация, а не реални снимки с камерата PureView на Lumia 920", обясняват от Nokia. "Това видео е направено, преди смартфонът да влезе в производство. Рекламата нямаше за цел да заблуди потребителите, но наша грешка е, че няма никъде уточнение, че всичко е само симулация на технологията. Извиняваме се за получилото се объркване."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как Visa се превърна във водещия играч в глобалните финанси Как Visa се превърна във водещия играч в глобалните финанси

Компанията надмина JPMorgan Chase като най-скъпата глобална група за финансови услуги

3 апр 2020, 1000 прочитания

Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса 13 Правителството тества аналитични софтуери за следене на коронавируса

Правят се опити за надграждане на вече съществуваща платформа, проследяваща състоянието на хората, за които има подозрение, че са заразени

1 апр 2020, 13274 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
EE изгражда 4G мрежи в 16 британски града до края на 2012 г.

Телекомуникационната компания Everything Everywhere има план да изгради 4G мрежа в 98% от Великобритания през 2014 г.

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10