Nokia – изгубени в рекламата

Финландската компания се извини за некоректeн промоционален клип за новите си смартфони Lumia 920

Миналата седмица Nokia показа първия си смартфон, базиран на обновената версия на платформата Windows 8. Това е Lumia 920. Освен с новата операционна система и различните цветове за корпуса устройството се отличава от другите модели с високотехнологичната камера, създадена по технологията PureView. Премиерата обаче беше помрачена от сериозна грешка на маркетинговия отдел на финландския гигант. Оказа се, че рекламното видео, в което се изтъкват качествата на камерата PureView, и по-точно кадрите, в които се показва технологията за стабилизиране на картината (OIS), не са снимани с Lumia 920, а с други професионални фотоапарати. Nokia никъде не указва, че това е само демонстрация на технологията и че съответно резултатите не са постигнати с новия смартфон.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    georgi345 avatar :-|
    georgi345
    • - 10

    Телеком Австрия като си раздаваха подкупите миналата година (скандал на десетилетието в Австрия) се опитаха да ме въвлекът в картела им на българския пазар (чиста печалба от 1 млрд само за тях от 3-4 години) като ме заплашваха, че ще ми отрежат пръстите ако откажа и Брюксел каза, че застава на тяхна страна като собсвеници.

    Нередност?
  • 2
    diego avatar :-|
    Diego
    • - 1
    • + 8

    В случая грешката е само, че е проспано отражението на оператора в стъклото на караваната. Иначе в 90% от рекламите, които гледаме са хиперболизирани, често с 3D анимация и т.н.
    По тази логика всички реклами за перилни препарати и миещи са чиста лъжа. Гледаме отблизо как препарата прониква във всяка фибра на хиперувеличеното изображени на плата. Топнеш ризата или забършеш тигана и всичко свети ...
    Nokia и MS са се напънали здраво и ще извадят добър продукт. Останалото е маркетинг, но на това поле трудно ще преборят ябълката.

    Нередност?
  • 3
    d avatar :-|
    d
    • + 3

    Интересно ми е как една и съща грешка при различни компании може да предизвика хаос в единия и нищо в другия случай. Журналистите са способни на всичко :)

    Нередност?
  • 4
    m17 avatar :-|
    m17
    • + 6

    До коментар [#2] от "Diego":

    Не е точно така защото едното е очевидна хиперболизирана анимация, точно както е ясно че мр.пропър няма да дойде да ви почисти ако го повикате.
    Отделно ако сте забелязали, в рекламите в който има сравнение и цифри винаги се упоменава с малки букви кой и при какви условия е сравнявал. В германия например са луди по тия сравнения, има цели институти които съвсем обективно провеждат всевъзможни тестове и раздават сертификация за всевъзможни свойства.
    Докато в случая става дума за чиста измама - рекламираш основна функция, дори сравняваш с конкуренти пък се оказва че не използваш продукта а скъпа професионална техника.

    Нередност?
  • 5
    bulair avatar :-|
    Булаир

    Ами това се и очакваше.
    Докато в първите апарати на Нокия сроковете ги определяха инженерите, пазарният им дял се увеличаваше. А сега счетоводители и "маркетолози" спускат крайните срокове, а инженерите изпълняват без право на мнение. ... И резултатите са очевАдни - старите модели на Нокиа (напр. 1112) работят перфектно и след 10 години юнашка експлоатация, а по-новите са пълни с "недоработки" и зависват когато не са в настроение ...
    ... Картинката не е много по-различна и при автомобилите.

    Нередност?
Нов коментар