iPhone зависимост
За втора поредна година бизнесът на Apple ще е базиран на устройство с еволюционни параметри
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Когато преди пет години Apple представи първия iPhone, той успя да промени пазара на смартфони завинаги. Устройството успя да масовизира сензорните екрани, да въведе multi-touch интерфейса към тях и да направи мобилния интернет наистина пълноценен приемник на стационарния. Това размести пластовете в бранша и изпрати гиганти като Nokia и Research in Motion (RIM) далеч назад...
Когато обаче тази сряда компанията представи шестото поколение на своя смартфон, еуфорията като че ли не беше чак толкова голяма. Устройството като че ли не успя да предизвика традиционния wow-ефект. Още при представянето на предходния модел iPhone 4S критиците надигнаха глас, че той е просто еволюционна стъпка напред, вместо да представи някаква нова революционна концепция или технология. Представяйки второ поред поколение смартфони, което само надгражда преходното с технически и софтуерни подобрения, Apple само затвърждава тенденцията, че вече не е на гребена на иноваторската вълна, а просто се опитва да поддържа темпо в битката с конкуренцията.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
131 коментара
Няма нужда всяка година да се пускат революционно нови продукти, особено след като и конкуренцията няма такива :)
An Apple fan walks into a bar.... Orders the same drink as yesterday, but pays more.
До коментар [#1] от "|":
ученка ти да не си написал нещо да следи, кога излизат материали за айфон в дневник и капитал :)))???
нямаш празно досега ...
Apple have announced their new iPhone 5 has a bigger screen, slimmer body and better battery.
Wow, sounds like they've invented the Galaxy S3.
Според мен най-добрия смартфон в момента е Samsung Galaxy S III . Гениалният Стив Джобс го няма. Дали Apple ще успее да задържи позициите си е интересен въпрос. Следващия iPhone ще го пуснат след една година. Безспорно е качествен смартфон. Въпроса е в иновациите. Който по-бързо ги внедрява ще владеее пазара. Microsoft анонсира Windows 8, но окончателното завършване на OS ще е през ноември. Дали няма да изкочи някоя изненада? Разбира се само OS не е достатъчна. Трябват нови технологични продукти и решения.
Браво на тях, изостават само с година от другите производители, но затова пък предлагат "иновации" като несъвместими с нищо друго конектори и сим карти :) Но явно не е проблем, щом купувачите имат такова АйКю: http://www.youtube.com/watch?v=zzDCDruWZ38
след месец-два очаквайте "империята отвръща на удара". бъзиците вече започнаха:
ortably-familiar-134044708.html
Apple’s new iPod nano looks ‘uncomfortably familiar’
http://news.yahoo.com/apple-ipod-nano-looks-uncomf
Още ено шамарче:
ay/BH_US_12_Hannay_Exchanging_Demands_WP.pdf
Score one for Windows Phone
iOS, Android devices vulnerable to remote wipe with false certificate, Windows Phone not
https://media.blackhat.com/bh-us-12/Briefings/Hann
Не може в един телефон, та било и "смарт" да има постоянно иновации. Съответно конкуренцията настига, а и някъде задминава ябълката (най-вече в цените и техн. характеристики). Така се случваше естествено и с предните им хитови продукти. Време е Епъл, ако иска да запази водещата си позиция да измисли някакъв друг род иновативен продукт. За зла беда Стив Джобс само ще гледа отгоре. Пък и историята показва, че няма вечни компании на върха (справка TI, IBM, Motorola, HP, Nokia). За сега Apple лежи на стара репутация и инерницята при придвижването на нови продукти към милионите си почти религиозно верни почитатели. Това ѝ дава незаменимо предимство, спрямо останалите дигитални мастодонти. Може би само "It's a Sony" беше нещо подобно, но полека лека си загуби ореола след края на тринитрона, уокмена и дискмена.
The double-screen is coming:
http://alturl.com/3sdtt
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.