Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 сеп 2012, 15:45, 3682 прочитания

We Аll Live In A Digital World

Как и защо да чуете на живо дигиталния творчески директор на Saatchi & Saatchi

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Освен абсолютен хит, клипът Firework на Кейти Пери от 2010 г. държи и неофициалния световен рекорд за най-много участници – над 250.

Видеото е продуцирано от Saatchi & Saatchi като част от кампанията на Deutsche Telekom за популяризиране на корпоративния слоган Life is for sharing в осем европейски пазари – Германия, Австрия, Полша, Чехия, Унгария, Словакия, Черна гора и Македония.


Зад успеха на клипа стоят усилията на екипа на Том Еслингер, глобалният дигитален творчески дирекор на Saatchi & Saatchi, да надгради посланието на бранда с човешки истории. Агенцията в продължение на месеци призовава онлайн потребителите от посочените държави да споделят своя истинска история в сайтовете от кампанията и социалните мрежи.

Наградата за най-ярките индивидуалности е участие в клипа на Кейти Пери. Отзовават се повече от 38 000 души. Впоследствие видеото, заснето в Будапеща, дебютира ексклузивно на сайтовете на съоъветните осем европейски подразделения на Deutsche Telekom. След това Firework печели отличието на MTV за клип на годината и досега е гледано над 300 млн. пъти в YouTube.

Човекът с основен принос за успеха на Firework e запален сноубордист (чупил си е поне два пъти предните зъби в различни инциденти), още по-запален колекционер на комикси и на датата 1 октомври в календара му пише презентация на DigitalK в Народния театър в София. Най-новата добавка в неговото предълго CV е председателското място в журито на първите Cannes Mobile Lions през тази година. "Новата мобилна категория дойде точно в момента, в който има много интересни проекти, грабващи вниманието на аудиторията по истински мащабен начин", обяснява Том Еслингер.



Това, което го е изненадало най-силно по време на журирането е броят на кандидатите. "Очаквахме много по-малко претенденти, затова се наложи да добавим нови членове към журито плюс още един непредвиден ден за оценяване", допълва той. Победител става Google, чийто рекламен експеримент за Coca-Cola дава възможност на хора да платят от телефона си за доставка на истинска бутилка кола до специални улични автомати за напитки, разположени на три континента.

"Всяко устройство, което носите в джоба си и ви помага да градите връзки с други хора по всяко време, поражда чувство за интимност. Непосредственността на тази комуникация промени всичко, което правим, затова брандовете трябва да намерят своето смислено място в живота на хората, така че да са им полезни", убеден е Еслингер.

Неговата работа се състои в това да направлява дигиталната продукция на служителите в 15 офиса на Saatchi & Saatchi по цял свят. Всеки ден получава над 200 мейла. Това, което Том иска да вижда по-рядко, са "технически трикове с претенции за идеи". Според него най-голямото предизвикателство за всеки човек, работещ в дигиталната реклама, е да разгърне своя начин на мислене върху всеки аспект на своята работа.

Въпреки ръста в броя на организациите, назначаващи chief digital officers, Еслингер е убеден, че това не бива да е отговорност само на един човек. "Дигиталният свят вече не е просто сайтове и хората трябва да разберат, че той е част от тяхната работна среда, особено в творческите и комуникационни бизнеси", разпалено обяснява творческият директор.

Еслингер диша дигитално от десетилетия. Темата на дипломната му работа още през 1990 г. е проект за интерактивен каталог за веригата за дрехи The Gap. Неговият професор харесва идеята му и го кани в Уангануи, Нова Зеландия, където заедно основават специалност по дизайн в местния университет.

По-късно той се присъединява към творческия екип на Saatchi & Saatchi в Нова Зеландия и осъществява кампании за adidas, Telecom и местната федерация по ръгби. 

Постепенно преминава през клоновете на агенцията в Лос Анджелис и Лондон, за да спре за момента в Ню Йорк, откъдето управлява дигиталните кампании на Toyota, Ariel, Cadbury, Guinness и т.н. Междувременно издига хобито си на типограф на професионално ниво и дори от Swatch използват негов шрифт в своя реклама.

Някакси Том намира време и да събира комикси. Любимите му са Justice League, American Vampire, The Boys, Animal Man, Fables, Walking Dead, Avengers и въобще всичко, написано от Грант Морисън. Казва, че има смущаващ брой комикси за човек на неговата възраст, може би шестцифрено число.

Но признава, че най-силно се вдъхновява от срещите със студенти от Miami Ad School (надсловът му е School of pop culture engineering), които стажуват в офисите на Saatchi & Saatchi. "Най-добрият начин да останете мотивирани е да сте заобиколени от умни и талантливи хора", съветва Том.

Осигурили сме му точно такава компания в Народния театър на 1 октомври. В панела, посветен на дигиталния маркетинг, ще участват още Еду Поу, творчески директор в Wieden+Kennedy Амстердам, Мириам Хийли, технологичен директор в AKQA Берлин, Дитер Копицки, дигиталният маркетинг директор на Audi, и Джей Баснайт, глобалният онлайн стратег на Puma.

Техните презентации ще се фокусират върху изкуството на разказване на истории в интернет и как да насърчим новите идеи в работата на рекламните агенции, така че да бъдат оценени и одобрени от клиента.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори 18 Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори

Основните факти, които трябва да се знаят за глобалната пандемия

30 мар 2020, 46180 прочитания

В София най-слабо засегнат от кризата ще бъде ИКТ секторът 3 В София най-слабо засегнат от кризата ще бъде ИКТ секторът

Брутния вътрешен продукт на столицата може да се свие с 3% през тази година, показва доклад на СОАПИ

28 мар 2020, 4060 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Дитер Копицки: Автомобилите се превръщат в мобилни устройства

Дигиталният маркетинг директор" на Audi в разговор с "Капитал" дни преди презентацията му на DigitalK

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10