Дитер Копицки: Автомобилите се превръщат в мобилни устройства
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дитер Копицки: Автомобилите се превръщат в мобилни устройства

 Вътрешността на Audi A8L, показана на CES 2011

Дитер Копицки: Автомобилите се превръщат в мобилни устройства

Дигиталният маркетинг директор" на Audi в разговор с "Капитал" дни преди презентацията му на DigitalK

Андриан Георгиев
6747 прочитания

 Вътрешността на Audi A8L, показана на CES 2011

© Flickr / CC / By [email protected]


Audi е един от най-напредничавите дигитални брандове. Компанията често експериментира и е един от най-разнообразните рекламодатели в интернет. Преди месец например тя поставя три огромни сфери в Копенхаген. Хората могат да влизат в тях и да проучват визуализации с приоритетите на Audi - дизайн, зелени технологии и електромобили.

Голяма част от дигиталните иновации вече намират приложение в колите на компанията. Към момента Audi произвежда автомобили с вграден Wi-Fi хотспот, поддържащ до осем свързани устройства. Друга новост е PhoneBox - отделение, намиращо се между предните две седалки, където човек може да сложи своя телефон и така да подобри значително обхвата си, благодарение на клетъчна антена в колата, свързана с PhoneBox.

Лазери, които следят за препятствия по пътя. Автопилот, който паркира колата след като шофьорът е слязъл. Сензори, които различават цветовете на платното 50 м. пред колата, за да информират за пътен ремонт в близост. Неслучайно това лято Audi откри дигитален шоурум в Лондон, където да демонстрира своите технологии.

"Пред Audi стоят нови предизвикателства. Продуктовото ни портфолио расте по-бързо от капацитета на дистрибуторите ни и много клиенти се преместват в градовете. Audi City е изключително съвременен шоурум във вътрешността на града, където хората ще могат да усетят бранда ни по съвсем различен начин. Идеята е, че Audi скъсява дистанцията с клиентите, както по отношение на локацията, така и на интеракцията. Благодарение на дигитализацията в Audi City можем да покажем пълното си продуктово портфолио и това е чисто нов търговски формат. Освен това като място за срещи в града, шоурумът ще подсили диалога на хората с бранда", разказва Дитер Копицки, директор "Дигитален маркетинг" в компанията.

След по-малко от седмица той ще покаже на DigitalK, технологичната конференция на "Капитал", как мобилните устройства, социалните мрежи и персонализацията ще променят начина, по който гледаме на шофирането днес.

"Една от най-обещаващите дигитални иновации е връзката между колите и интернет. Самите автомобили се превръщат в мобилни устройства. Освен очевидните уеб услуги, които шофьорите могат да ползват, за да се ориентират и да се забавляват, нашите клиенти ще могат да са в непрекъсната връзка с колата си от компютъра или телефона. Информацията, идваща от колата, може да даде работа на нови софтуерни приложения, които да персонализират шофирането. Услугите, които имам предвид, са планиране на маршрута, промяна в настройките на колата и [изговаряне на нови съобщения] във Facebook и Twitter докато карате", обяснява Дитер Копицки.

Освен информация по темата "автомобилите срещат интернет", мениджърът на Audi ще даде практически съвети за управление на връзката с (потенциални) клиенти в интернет.

В избора например между мобилно приложение или сайт Audi преценява критерии като потенциалния обхват, ползваемостта, честотата на употреба, емоционалността и международната наличност.

Според него първостепенен приоритет на компанията е да вдъхновява клиентите със своя бранд и продукти и да ги запознава с практична информация по време на жизнения цикъл на продукта.

Една от разработките на Audi в това отношение е следната интерактивна реклама, която дава възможност на хората с iPad в Бразилия да свалят безплатно списанието на Audi от AppStore.

"Таблетите ни позволяват да зарадваме хората чрез емоционална комуникация. Докосването с пръст е интуитивно, забавно и по-интерактивно", смята Дитер Копицки.

За да чуете и останалите новини от лабораториите на Audi, регистрирайте се на digitalk.capital.bg. Ако не може да присъствате на събитието, може да следите на живо #digitalk12 в Twitter.

Audi е един от най-напредничавите дигитални брандове. Компанията често експериментира и е един от най-разнообразните рекламодатели в интернет. Преди месец например тя поставя три огромни сфери в Копенхаген. Хората могат да влизат в тях и да проучват визуализации с приоритетите на Audi - дизайн, зелени технологии и електромобили.

Голяма част от дигиталните иновации вече намират приложение в колите на компанията. Към момента Audi произвежда автомобили с вграден Wi-Fi хотспот, поддържащ до осем свързани устройства. Друга новост е PhoneBox - отделение, намиращо се между предните две седалки, където човек може да сложи своя телефон и така да подобри значително обхвата си, благодарение на клетъчна антена в колата, свързана с PhoneBox.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    epoc avatar :-|
    epoc

    "Самите автомобили се превръщат в мобилни устройства. "

    Най-малоумното изказване на годината. Да беше казал "превръщат се колата на Батман" или нещо подобно, все едно до момента автомобилите са били немобилни.....

  • 2
    2.5 avatar :-P
    2.5

    ...а тук с огромни напъни карат водачите да минат на ГТП. Както са я подкарали, някой ден лимузините на Audi ще се сервизират от Мteл, Globul, Vivacom - разбира се ако тези оператори още ги има...
    :-)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK