С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 28 сеп 2012, 14:47, 7228 прочитания

Loading new level...*

Българската гейм индустрия е на крачка от следващата фаза в развитието си. Дали ще я направи зависи предимно от нея

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Когато преди пет години в България имаше не повече от пет гейм студия, малко хора ги разглеждаха като бизнес с потенциал. Някои от тях бяха изцяло собственост на местни предприемачи, а други – подразделения на световни гиганти в развлекателната индустрия. По информация от бранша днес има над 20 компании, които се занимават с разработване на компютърни игри за различни платформи – PC, мобилни устройства, браузър, конзоли. Причините за значителния растеж са две: големият ентусиазъм на създателите и намаляващите разходи за започване на бизнес в тази сфера.

Въпреки позитивния индикатор за раздвижване в този сектор с изключително висока добавена стойност и висок потенциал, все още е рано да се правят заключения за наличието на устойчиви тенденции, водещи задължително към светлото му бъдеще. Моментът обаче е добър да се помисли какви са потенциалните възможности пред формиращата се общност от програмисти и разработчици за преминаване към следващото ниво от тяхното развитие.


За всекиго по нещо

Ползите за държавата и бизнеса от съществуването на жизнен гейм сектор в страната не са за пренебрегване. За справка: хвърлете един поглед на аутсорсинг бранша в България, който преди 10 години в общи линии не съществуваше. Днес той дава работа на над 15 хил. души и генерира приходи за над 200 млн. долара годишно, сочи информацията на Агенцията за чуждестранни инвестиции. Не че има твърде пряка връзка между двете сфери, но е добър пример как за сравнително кратък период могат да се постигнат добре резултати при умело използване на наличните ресурси.

От гледна точка на държавата в лицето на министъра по управлението на еврофондовете Томислав Дончев има два отговора на въпроса защо гейм секторът е важен за България. Единият е по-формален и се отнася до общия засилен интерес към ИКТ сектора, чиито възможности трябва да бъдат демонстрирани на европейско ниво през следващият програмен период до 2020 г. По-важното според него обаче е, че това е "особен вид индустрия, която не само създава продукти, а идеология, собствен свят". При нея има "екстремални нива на търсене, особено сред подрастващите, и тези детайли не могат да бъдат подминавани, а трябва да бъдат използвани", коментира министър Дончев за "Капитал". Според него има много възможности, които гейм индустрията създава и които не се използват не само в България, но и по света.



От икономическа гледна точка аргументите са още по-силни - развлекателната индустрия в световен мащаб става все по-доходоносен бизнес. Тя надмина филмовата като приходи през 2010 г. На европейско ниво пък ситуацията е още по-благоприятна. Браншът генерира повече приходи от музикалната още през 2007, а от киноиндустрията - през 2008 г. Покрай тенденцията все повече млади хора да се отдалечават от телевизорите, разликите в доходността могат да станат още по-големи.
 
Така че наличието на силни гейм разработчици в България при всички положения би било плюс за икономиката и развитието на държавата. Но преди това трябва да се свърши много работа.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

18 окт 2019, 930 прочитания

Заедно и в добро, и в лошо Заедно и в добро, и в лошо

Радомир Миланов, управляващ директор в SAP България, пред "Капитал"

18 окт 2019, 1713 прочитания

24 часа 7 дни

18 окт 2019, 5084 прочитания

18 окт 2019, 2268 прочитания

18 окт 2019, 2028 прочитания

18 окт 2019, 1479 прочитания

18 окт 2019, 1473 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
А сега накъде...

Apple, Google и Nokia влязоха в свирепа битка за онлайн навигацията

Още от Капитал
Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10