Loading new level...*

Българската гейм индустрия е на крачка от следващата фаза в развитието си. Дали ще я направи зависи предимно от нея

Когато преди пет години в България имаше не повече от пет гейм студия, малко хора ги разглеждаха като бизнес с потенциал. Някои от тях бяха изцяло собственост на местни предприемачи, а други – подразделения на световни гиганти в развлекателната индустрия. По информация от бранша днес има над 20 компании, които се занимават с разработване на компютърни игри за различни платформи – PC, мобилни устройства, браузър, конзоли. Причините за значителния растеж са две: големият ентусиазъм на създателите и намаляващите разходи за започване на бизнес в тази сфера.

Въпреки позитивния индикатор за раздвижване в този сектор с изключително висока добавена стойност и висок потенциал, все още е рано да се правят заключения за наличието на устойчиви тенденции, водещи задължително към светлото му бъдеще. Моментът обаче е добър да се помисли какви са потенциалните възможности пред формиращата се общност от програмисти и разработчици за преминаване към следващото ниво от тяхното развитие.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове