С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 1 окт 2012, 16:52, 4684 прочитания

DigitalK 2012: Всеки човек е гений по някакъв начин

Добрият екип може да реализира и не толкова добра идея, докато лошият може да я съсипе, коментират участниците във втория дискусионен панел на конференцията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Предприемачеството е ключът на всяка една държава към иновациите и съживяване на икономиката.

Развитието на самите иновации от своя страна зависят от три фактора – визия за развитието, контрол на ситуацията и подкрепа от участниците в бизнес модела.


Това твърди професорът от INSEAD Пол Кюин-Хайт, който беше водещия лектор по време на втория панел на конференцията DigitalK 2012, която се провежда в Народния театър "Иван Вазов" в София.

Другите двама участници представиха различни примери за иновация и перспективни пазарни тенденции.

Веса Ютила, главен продуктов маркетинг директор на Nokia, показа иновациите на визуалните технологии, а Никос Кабанопулос, вицепрезидент на Visa Европа представи тенденциите при мобилните разплащания и виртуалните портфейли.



Отборна работа

Добрият екип е в основата на успешното предприемачество, като хората са най-трудната част от правенето на бизнес и са ключов фактор, за да може една идея да стана успешна и да носи пари. Ако правилните хора се съберат, те могат да превърнат всяко нещо в злато, докато и перфектната идея може да бъде съсипана от лош колектив.

"Екипът е разликата между талантливия уличен музикант, който едвам събира пари за храна и професионалният, който прави милиони от представления и участия", илюстрира идеята си Пол Кюин-Хайт. Следващата стъпка е изпълнението на задачата. Това трябва да се прави целеустремено, а не просто "да бъде свършена".

Успешните хора предприемат непрекъснато такива действия по всяко време и за всяко нещо. Според Кюин-Хайт всеки човек е гений по някакъв начин и просто трябва да разбере по какъв точно. След той това да се събере с други хора и да използва техните възможности, за да могат да постигнат дадена цел.

Кюин-Хайт допълва, че хората и компаниите трябва да се адаптират към промяната, в стремежа си да оцелеят. Според него максимата на Чарлз Дарвин, че не оцелява най-силния или умен индивид, а най-адаптивния – важи с пълна сила в света на бизнеса и иновациите.

Същевременно технологичният прогрес може да доведе до заличаването на цели бизнес ниши. Например добивът на лед е занаят познат от древни времена и до XIX век е една голяма и печеливша индустрия. След откриването на електричеството и възможността за изкуственото създаване на лед убива целия сектор, като закрива хиляди работни места. Но пък това създава нова индустрия, която наема много повече служители спрямо тези в сектора за добив на лед.

Безконтактно плащане


Един от потенциалните пазари с голям потенциал са дигиталните разплащания. Те бележат силен ръст както в Европа, така и в България, твърди Никос Кабанопулос, вицепрезидент на Visa Европа. Според данните изнесени от него 73% от европейските потребители използват интернет, а 43% от тях пазаруват онлайн. Само в България, електронната търговия отчита 58% ръст, а при издадените в страната карти Visa, обемът на транзакциите се увеличава с 23%. Кабанопулос е на мнение, че това е бъдещето на потребителските плащания, но все още хората имат някои опасения относно тях. Това са сигурността на данните, както и бързия и лесен достъп.

"Самите кредитни карти няма да изчезнат, но когато безконтактното разплащане се популяризира, то ще ги задмине бързо", коментира Кабанопулос. "В един момент NFC (безконтактните плащания през мобилно устройство) разплащанията ще превърнат смартфоните в преносими ПОС-терминали."
Той допълни, че очаква NFC разплащанията да достигнат 50% от традиционните операции до 2020 г.

Новости в действие

Понякога иновациите са в основата на адаптиране на компаниите към променящите се пазарни реалности. Така например Nokia разчита на представянето на технологични нововъведения в областта на камерата на смартфоните, както и на услугите за местоположение и картография, за да се отличи от конкуренцията.

За да илюстрира това, Веса Ютила главният продуктов маркетинг директор на финландската компания, демонстрира възможностите на технологията PureView за правене на снимки. Той смята, че масовият потребител предпочита мобилния си телефон за фотографиране, защото може веднага да ги направи и съответно също толкова бързо да ги сподели в социалните мрежи. Според него 1.4 млрд. снимки на ден се правят чрез смартфони, което задминава броя фотосите, направени със стандартни камери. От тях 600 млн. от се споделят през социалните мрежи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

5 сеп 2019, 3165 прочитания

България в новата индустриална вълна 1 България в новата индустриална вълна

Дигиталната трансформация на производството и развитието на автомобилния сектор ще са основните теми на конференцията Industry 4.0

3 сеп 2019, 5491 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
"Хората обичат да сглобяват истории, трябва им само суров материал..."

...споделя Еду Поу, творчески директор Wieden + Kennedy Амстердам по време на третия панел на конференцията DigitalK

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг