С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 5 окт 2012, 20:26, 6692 прочитания

Уроците от DigitalK

Някои от най-важните неща, които споделиха участниците в дигиталната конференция на "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Къде се намира пресечната точка между визията на технологичните гиганти, които искат да лансират продуктите и услугите на бъдещето, на специалистите по маркетинг и реклама, които учат бизнеса как да продава по-добре, и на рисковите инвеститори, които се опитват да подкрепят финансово "правилните" стартиращи компании...? Най-общо казано, това беше темата, която събра близо 700 души в Народния театър в София по време на втората конференция Digital|K, организирана от в. "Капитал". Форумът имаше нелеката задача да накара хора от три коренно различни бранша, ако не да заговорят на един език, поне да потърсят правилния преводач помежду си. Събитието даде възможност на хора от рекламния бизнес, предприемачи и IT експерти за момент да натиснат копчето за пауза, да поемат дълбоко въздух и да погледнат дигиталната тема от малко по-различна, глобална перспектива.

Ето и някои от идеите, лансирани от участниците в Digital|K.


Провалът е най-добрият учител

Може би най-важната теза, формулирана на конференцията, е свързана с разликата в стартирането на нов бизнес в Европа и в САЩ. Това, което властва като разбиране на Стария континент, е тоталният страх от провал при започване на нова компания. Това е нещото, което сковава инициативността и креативността на европейските предприемачи, за разлика от Силициевата долина, където рисковите инвеститори не се притесняват да губят сериозна част от парите, които влагат в стартиращи фирми. А това, че имаш един неуспешен проект зад гърба си, не те изключва автоматично от възможността да работиш върху нови начинания.

"В Европа бизнес-провалът е стигма. В САЩ той се възприема като натрупан ценен опит.", коментира Бен Барокас, генерален мениджър развитие на пазара на банерна реклама в най-голямата интернет търсачка в света и съосновател на компанията AdMeld. И добавя: "В Google не се страхуваме да пускаме проектите на ранна фаза и да се учим от обратната връзка и от грешките си." Съветът на Барокас не трябва да се възприема като корпоративна мантра, защото той не е обикновен служител на онлайн гиганта, но и предприемач. Преди да заеме настоящата си позиция, той продава своята рекламна мрежа AdMeld на бъдещия си работодател за сумата от 400 млн. долара.



"Kогато провалът се случи, трябва да го приемаме. Трябва да се научим като общество да приемаме провала не като нещо негативно, а като средство за учене и гаранция, че следващият път нещата ще се получат по-добре", коментира и Хюбърт Котони, ръководител на екипа за регионално бизнес развитие в областта на дяловите фондове за рискови инвестиции и дълговите продукти на Европейския инвестиционен фонд. Той е един от главните виновници за съществуването на фондовете LAUNCHub и Eleven, финансиращи иновативни стартиращи компании в България.

Адаптирай се бързо

"Максимата на Чарлз Дарвин, че оцелява не най-силният или най-умният, а най-адаптивният, важи с пълна сила и за света на иновациите", коментира по време на DigitalK професорът от елитното бизнес училище INSEAD Пол Кюин-Хай. Освен преподавател по предприемачество той е и бивш евангелист на най-скъпата публична компания в света Apple. Според него тайната на успешния стартиращ бизнес е намирането на правилния микс от таланти, постоянната инвестиция в тях и сглобяването им в добре смазан екип. "Мотивираният екип може да направи чудеса с не толкова добра идея. Лошият колектив може да провали и брилянтно хрумване", убеден е проф. Пол Кюин-Хай.

Не рекламирай агресивно

Времето на агресивната реклама е безвъзвратно отминало, смятат пък участниците в маркетинговия панел на DigitalK. Според директора на отдел "Технологии" в берлинския офис на дигиталната агенция AKQA Мириам Хийли хората са се наситили на подобен подход, затова посланията, които не добавят стойност към живота на хората, са се превърнали в комуникационно замърсяване. Рекламодателите от своя страна са засипани с опции – традиционни интернет кампании, мобилни и социални приложения, QR кодове върху бельото и какво ли още не. Друг сериозен проблем на дигиталния маркетинг е, че залита към изкуството и понякога забравя, че целта му е да продава.

Мисли мобилно

"Технологичните компании трябва да се ориентират към мобилните платформи. Интернет става все по-мобилен, а преносимите устройства вече са основното средство за браузване, особено на развиващите се пазари. Имайте предвид също, че 40% от мобилните търсения са свързани с местоположението", беше друго важно послание на Бен Барокас от Google. Според него в момента ставаме свидетели на концептуална битка между "отворените" и "затворените" мобилни решения в лицето на Android и iOS. Сблъсък, в който според Барокас победителят (разбира се) ще е Android.

Че битката на смартфон пазара е безпощадна, потвърди и Веса Ютила, глобален продуктов маркетинг директор на Nokia. И понеже вече дума за война не на продукти, а на технологични екосистеми, неговата компания се опитва да компенсира изоставането, като се ориентира към набиращата скорост трета мобилна платформа - Windows Phone. И тъй като финландският гигант наистина има какво да наваксва, той ще се опита да заложи нишово профилиране и като наблегне на области, в които е традиционно силен: например фотографските технологии, геолокационните услуги и дигиталните карти. Дали това ще е достатъчно в безмилостната война на мобилния фронт, предстои да разберем съвсем скоро, когато се види какъв ще е пазарният прием на смартфоните с новата операционна система Windows Phone 8.

Когато говорим за ориентиране към мобилни решения, това вече не значи само смартфони и таблети. "Една от най-обещаващите дигитални иновации е връзката между колите и интернет. Самите автомобили се превръщат в комуникационни устройства. Освен очевидните уебуслуги, които шофьорите могат да ползват, за да се ориентират и да се забавляват, те ще могат да са в непрекъсната връзка с колата си от компютъра или телефона. Информацията, идваща от колата, може да даде работа на нови софтуерни приложения, които да персонализират шофирането", смята Дитер Копицки, директор дигитален маркетинг в Audi.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

FinTech Summit 2020: Финансовите технологии и изкуственият интелект FinTech Summit 2020: Финансовите технологии и изкуственият интелект

Оперативният директор и съосновател на "ЛогСентинел" Антон Герунов ще е лектор в конференцията на "Капитал"

18 фев 2020, 484 прочитания

Ръководителят на Vision Fund на Softbank създава нова инвестиционна компания Ръководителят на Vision Fund на Softbank създава нова инвестиционна компания

Визията на новия фонд драстично се различва с тази на главния изпълнителен директор на Softbank, а това създава напрежение сред висшия мениджмънт на компанията

18 фев 2020, 480 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Китайски IT гиганти под "обстрел" в САЩ

Комисията по разузнаване към Камарата на представителите предупреждава, че двете водещи китайски компании за IT оборудване представляват сериозна заплаха за сигурността на САЩ

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10