Мобилно разплащане с вкус на кафе
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мобилно разплащане с вкус на кафе

Мобилно разплащане с вкус на кафе

Партньорство между Square и Starbucks ще позволи на потребителите в 7000 кафенета в САЩ да плащат сметките си чрез мобилните си устройства

Асен Георгиев
3993 прочитания

© Мадлен Начева


Мобилното разплащане е гореща тема в технологичния свят вече цяла петилетка. Въпреки това напредъкът в тази сфера е пренебрежимо малък на фона на тоновете виртуално мастило, което се изля по въпроса из страниците на всички водещи онлайн издания. Основните проблеми пред налагането на новия метод за плащане се крие в съществуването на прекалено много алтернативи и невъзможността да се изработят общи стандарти, които да положат основата на бърз и безболезнен потребителски прием.

Компанията Square, която е един от пионерите в сферата на мобилните разплащания в САЩ и света, обаче е на път да промени това чрез своето партньорство с гиганта Starbucks. По силата на договорка между двете организации през следващия месец потребителите на 7000 кафенета от веригата Starbucks ще могат да заплащат за своето капучино чрез мобилно устройство. Това е едно от най-големите партньорства от този тип, реализирани до момента. Още в понеделник от Square се похвалиха, че те ще отговарят за всички плащания с кредитни и дебитни карти в 7000 обекта на Starbucks.

За целта потребителите ще могат да заплащат за своите кафета чрез мобилното приложение на Square, наречено Wallet. Това ще стане реално още през следващия месец. От Starbucks пък коментират, че имат планове да направят възможно и оставянето на бакшиши чрез тяхното собствено приложение за мобилно плащане и Square Wallet през лятото на 2013 г. "Вярваме, че можем да променим изоснови потребителското преживяване в Starbucks", коментира пред USA Today изпълнителният директор на Square Джак Дорси.

Първи договор от подобен мащаб

Въпреки че Square набира все по-голяма популярност сред малкия и средния бизнес в САЩ, това партньорство осигурява на компанията за пръв път толкова мащабен договор с мултинационална корпорация. Планът е, ако пилотният проект е успешен, през следващата година партньорството да напусне пределите на САЩ и да обхване останалите 18 хил. обекта на Starbucks в 60 държави.

Целта е потребителите да имат възможността да плащат своите поръчки още преди да са влезли в магазина, използвайки своите мобилни устройства, коментира Адам Бротман, директор информационни технологии в Starbucks. От своя страна пък служителите в кафе веригата ще могат да приготвят поръчката на нов клиент още преди той да я е "артикулирал", използвайки информацията, която се намира в неговия Square акаунт, добавя още Бротман. "Има сеизмични промени в потребителското поведение, предизвикани от новите технологии", коментира основателят и изпълнителен директор на Starbucks Хауърд Шулц. "Избрахме именно Square, защото Джак е успял да разбие кода на потребителското преживяване", добавя Шулц.

Желание за иновации

Партньорството между двете компании идва, след като през август Starbucks инвестира $25 млн. в Square. Още тогава стана ясно, че кафе веригата планира да въведе  технологиите на калифорнийския стартъп в своите магазини в САЩ. Крайната цел е всички транзакции с кредитни и дебитни карти да минават през Square.

Това ще е следващата стъпка във възможностите за мобилни разплащания, които Starbucks предлага на своите потребители. Още в началото на 2011 компанията създаде свое мобилно приложение, което им позволява да заплащат на касата, като покажат специален баркод на своя мобилен телефон. Чрез този подход тя е обработила над 70 млн. мобилни разплащания досега. Според президента на Starbucks за САЩ Клив Бъролс технологията на Square обаче дава допълнителни възможности на потребителите, които могат да привлекат и нови лоялни клиенти.

Square е основана през 2009 г. от създателя на Twitter Джак Дорси. Основният бизнес на компанията е създаване на решения за мобилни разплащания. Тя произвежда четци за кредитни карти, които се прикрепят към смартфони и са изключително популярни сред малките търговци в САЩ. Компанията наскоро създаде директория, в която могат да се проследят над 200 000 малки бизнеса, които приемат плащания през Square Wallet. Всичките 7000 обекта на Starbucks ще бъдат добавени в този списък през следващия месец.

Партньорството между двете компании е първата сериозна стъпка към масовизацията на мобилните разплащания чрез услугите на Square. Сега остава да видим докъде ще се разпростре въображението на мениджърите на Square и Starbucks и как ще отговори конкуренцията. Каквото и да се случи обаче, е ясно, че вече има един сигурен печеливш от цялата ситуация. И това е потребителят, който скоро ще има още един удобен начин да заплаща за стоките и услугите, които потребява.

Мобилното разплащане е гореща тема в технологичния свят вече цяла петилетка. Въпреки това напредъкът в тази сфера е пренебрежимо малък на фона на тоновете виртуално мастило, което се изля по въпроса из страниците на всички водещи онлайн издания. Основните проблеми пред налагането на новия метод за плащане се крие в съществуването на прекалено много алтернативи и невъзможността да се изработят общи стандарти, които да положат основата на бърз и безболезнен потребителски прием.

Компанията Square, която е един от пионерите в сферата на мобилните разплащания в САЩ и света, обаче е на път да промени това чрез своето партньорство с гиганта Starbucks. По силата на договорка между двете организации през следващия месец потребителите на 7000 кафенета от веригата Starbucks ще могат да заплащат за своето капучино чрез мобилно устройство. Това е едно от най-големите партньорства от този тип, реализирани до момента. Още в понеделник от Square се похвалиха, че те ще отговарят за всички плащания с кредитни и дебитни карти в 7000 обекта на Starbucks.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    puhen avatar :-P
    puhen

    Да направиш мобилният си телефон ПОС-устройство :) супер :)

  • 2
    kuha_leika avatar :-|
    Куха Лейка

    Ех сега айюзрите ще се пръснат от яд, че посетилите с Нокия 920 ще могат да плащат през телефона, а те не! И понеже Старбъкс е най-снобското заведение, то предстои да гледаме големи драми!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.