Орлово око

Очилата с добавена реалност на Google вече имат сериозни конкуренти

Очилата на Vuzix ще изпреварят разработката на Google и се очакват на пазара в началото на 2013 г.
Очилата на Vuzix ще изпреварят разработката на Google и се очакват на пазара в началото на 2013 г.    ©  Vuzix
Очилата на Vuzix ще изпреварят разработката на Google и се очакват на пазара в началото на 2013 г.
Очилата на Vuzix ще изпреварят разработката на Google и се очакват на пазара в началото на 2013 г.    ©  Vuzix

Когато през пролетта на тази година Google изуми технологичния свят със своята революционна концепция под кодовото наименование Glass, всички едновременно си отдъхнаха и си казаха, че най-голямата онлайн компания все още носи в себе си духа на иновациите. Технологията комбинира в себе си възможностите на дигиталните очила и добавената реалност, размивайки границите между виртуалния и физическия свят. Чрез Google Glass всеки ще може да споделя снимки, да сърфира из интернет или дори да води видеоразговори, без дори да докосва своето мобилно устройство. И ще е способен да прави това, докато същите тези виртуални очила му показват всевъзможна информация за обектите около него.

Интернет гигантът обяви, че планира да пусне устройството за свободна продажба най-късно до 2014 г. Всъщност обаче Google не е пионер в тази област, макар и именно неговият продукт да взриви масовия интерес към тази технология. Някои компании от години се опитват да създават и продават подобна техника. Една от тях вече има готов отговор на Google Glass, а друга разработва своето алтернативно приложение.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се