С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 7 дек 2012, 16:46, 7356 прочитания

Микрофон... камера... интернет... екшън!

Под натиска на онлайн технологиите телевизионните канали стават все по-интераквни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



Въпреки възхода на интернет телевизията си остава най-популярната медия в света. Тя приковава вниманието на милиарди хора и за мнозина все още е основен или дори единствен източник на информация. Но от доста време тя е достигнала онази точка в своето развитие, когато липсата на сериозен прогрес вече започва да й личи. Ако сравним интерактивността и гъвкавостта на онлайн съдържанието с това на телевизията, лесно ще видим и най-големият проблем на най-популярната медия в света.

В интернет всичко е достъпно по всяко време и когато потребителят пожелае това. Телевизията от своя страна заставя хората да се съобразяват с нейната предварително подредена програма. Освен това интернет изобилства с всякаква допълнителна информация, която обикновено е на клик разстояние и може да бъде прегледана дори и без да се спира видеото, което гледаме в момента. Телевизията от своя страна не предлага нищо допълнително и разчита на коментаторите зад кадър.


В крак с времето

За да не губи популярност и да не прелива зрителите си към интернет, телевизията се опитва да се променя. За тази цел все повече канали или поне определени техни предавания създават интерактивни методи за обратна връзка със зрителите и някои от тях изобщо не са базирани на онлайн технологии. Първите опити за това са преките телефонни линии, които позволяват на аудиторията да взима участие в предаването. Впоследствие някои платени канали започнаха да предлагат на зрителите и възможност за избор на камерата, от която да наблюдават даден футболен мач или концерт. Британската телевизия Sky Sports дори позволява на абонатите си да избират да се "возят" на избран от тях болид по време на състезанията от Formula 1. Има и опция за избор на звуков поток, т.е. дали да се чуват коментаторите или само случващото се на пистата.

Някои предавания изпробват и още по-интересни методи. Например действието във финландския сериал "Случайни любовници" се развиваше на базата на изпратените SMS-и от зрителите. Историята е за възрастна певица и млад поп изпълнител, които имат влечение един към друг. Всеки епизод е посветен на различна любовна история помежду им, която може да има няколко различни развръзки. Как точно се развива всичко зависи от текстовите съобщения, които зрителите изпращат по време на самото предаване. Специален алгоритъм анализира получените съобщения и подбира съответната сцена, която отговаря най-точно на желанията на аудиторията. Освен това най-интересните съобщения се показват на екрана, а героите реагират на тях, тъй като алгоритъмът разпознава определени ключови думи и подбира съответната реакция или отговор. Така накрая зрителите могат да създават съвсем различни истории на базара на един и същ епизод.



Един от най-атрактивните и набиращи популярност модели на интерактивната телевизия обаче е свързан с приложение за таблет и/или смартфон. Проучване на анализаторската компания Nielsen показва, че средно около 88% от притежателите на таблети и 86% от собствениците на умен телефон използват мобилното си устройство, докато гледат телевизия поне веднъж месечно. Около 25% дори правят това постоянно. Затова телевизионните продуценти започват да измислят интерактивни приложения, които да задържат интереса и вниманието на зрителите, докато гледат дадена програма.

Американската световна федерация по кеч (WWE) например има свое приложение за iPad, което комбинира няколко функции на интерактивната телевизия. Когато техните живи предавания по телевизията прекъснат за реклама, действието се прехвърля в реално време на екрана на таблета, който влиза в т.нар. режим за "преживявания на втори екран". Така зрителите могат да продължават да гледат мачовете или интервюта, свързани с тях - все неща, които традиционно бяха запазена територия само за публиката на живо в залата. Когато пък няма реклами, таблетът дава допълнителна информация и коментари за героите на екрана, отново в реално време. Скоро същото това приложение ще може да се използва и за поръчка и гледане на Pay-per-view предавания на живо, т.е. можете да гледате целите WWE срещи директно от мобилното устройство.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Супермаркет у дома 3 Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

28 фев 2020, 3733 прочитания

Какво друго по света: няколко любопитни идеи Какво друго по света: няколко любопитни идеи

Коли с автопилот ще "виждат" и през асфалта; Adidas ще прави обувки при нулева гравитация; Crew Dragon се готви за по-дълга орбитална мисия

28 фев 2020, 1084 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 6737 прочитания

28 фев 2020, 3655 прочитания

28 фев 2020, 3456 прочитания

28 фев 2020, 2864 прочитания

28 фев 2020, 2595 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Alibaba и дигиталните разбойници

Китайският конгломерат от сайтове за електронна търговия Alibaba е на път да задмине по оборот всички е-магазини в САЩ, взети заедно

Още от Капитал
Сбогом, Lafka

Очакването на пазара е веригата да заработи като място за продажба на продуктите на държавния тотализатор

Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Китайските уроци от коронавируса

Заразените намаляват заради твърдата намеса на държавата

Тол-системата: Гафове вместо милиони

Тол-системата ще заработи на 1 март, но до 27 март има "гратисен период" без глоби

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

Важни ли са дипломите днес

Връзката между образованието и бизнеса – it’s complicated

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10