С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 11 яну 2013, 17:46, 26555 прочитания

Методология на успеха

Американската компания Methodia се връща към българските си корени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Историята изобилства с примери, когато млади и талантливи българи напускат страната, за да търсят щастието си в чужбина. Голяма част от онези, които действително го намират, дори не се замислят за връщане в родината. Някои обаче не просто правят това, но и носят със себе си всичко, което са изградили през годините. Те продължават работата си, за да го превърнат в още по-голям успех. Този път и на българска земя.

Подобна е и историята на управляващия партньор в компанията Methodia Иво Стефанов. Тя се занимава с внедряване на системи за управление, облачни услуги, консултации за развитие на бизнеса и др. През 90-те години на миналия век Стефанов заминава за САЩ, за да довърши своето образование си и да се възползва от потенциала на страната, за която се твърди, че е на неограничените възможности. Така преди около 14 години в Пало Алто, Калифорния, се ражда малката американска технологична компания с български корени Expertix. Тя предлага малки експертни решения, предназначени за специфични пазари и операционни системи. Макар и неголяма, фирмата бързо набира популярност и привлича вниманието на швейцарски инвеститор, който я купува. Стефанов използва средствата, за да основе нова компания на име Solaricom. Тя работи предимно с операционната система на Sun Solaris и предлага всякакви видове от тогавашните облачни услуги и решения. Когато Oracle купува Sun и JAVA, Стефанов решава, че е време за промяна.


Борба за независимост

"Ние никога не сме искали да сме зависими от дадена компания или нейните продукти. Искаме да можем да продаваме всички решения. Така, когато отидем при клиент, първо да разберем какви са проблемите му, с какво най-често се сблъсква, да преценим от какво има нужда и тогава да предложим решение. През 2003-2004 г. аз и още двама-трима души започнахме да внедряваме Business Excellence Methodoly, която днес е популярна в целия свят", разказва Стефанов. Характерно за нея било, че не следва нито една от специфичните методологии. Вместо това създава технология за оценяване и управление на риска, която използва инструментите от всички методологии, които са измислени до този момент, и я внедрява в подходящото решение. В този период компанията се променя и се ражда сегашното име – Methodia.

Компанията се възползва максимално от факта, че е базирана в Силициевата долина, и изгражда връзки с множество други организации и фирми, с които формират групата, наречена Professional Services. Членовете й си партнират по много проекти и не се конкурират, а си помагат с каквото могат. Това им позволява да постигат желаните резултати по-бързо и така привличат вниманието на значително по-големи клиенти.



Един от големите проекти на Methodia е обучаването 4000 души от персонала на компания, която създава медицински устройства за диабетици, хора със сърдечни проблеми и др. От 2004 г. до 2008 г. фирмата на Стефанов се разраства и започва да работи с още по-големи фирми. В момента нейните методологии се използват от гиганти като Johnson & Johnson, Motorola, Samsung, Toyota, Trinity и други, а услугите й се ползват от фирми в държави като Англия, Испания, Мексико, САЩ, Япония и т.н.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

SpaceX е една стъпка по-близо до изпращане на хора в космоса 2 SpaceX е една стъпка по-близо до изпращане на хора в космоса

Компанията на Илън Мъск извърши "статичен тест" на аварийната катапултна система на орбиталната капсула Crew Dragon

14 ное 2019, 968 прочитания

(Р)еволюцията в ентъртеймънт индустрията (Р)еволюцията в ентъртеймънт индустрията

Тенденциите са потребителите на стрийминг в САЩ скоро да станат повече от абонатите на кабелна телевизия

13 ное 2019, 1070 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Мултимедиа: Най-иновативните компании

Някои от фирмите в Tоп 10 работят на загуба, въпреки големия брой на патентите си

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10