RIM падна, да живее BlackBerry

Канадската компания прие нова визия и име, представи и нова серия смартфони в опит да си върне пазарния дял и популярността сред корпоративните клиенти

Изпълнителният директор на RIM Торстен Хайнс представи двата нови модела BlackBerry в сряда вечерта
Изпълнителният директор на RIM Торстен Хайнс представи двата нови модела BlackBerry в сряда вечерта
Изпълнителният директор на RIM Торстен Хайнс представи двата нови модела BlackBerry в сряда вечерта
Изпълнителният директор на RIM Торстен Хайнс представи двата нови модела BlackBerry в сряда вечерта
12% спаднаха акциите на канадската компания след новината, че устройствата ще дебютират чак през март в САЩ

Research in Motion (RIM) представи вчера официално новите смартфони, които използват последната версия на операционната система на компанията BlackBerry 10 (BB10). Чрез тях канадското дружество ще се опита да си върне предишния блясък отпреди няколко години, когато почти всяка голяма корпорация използваше устройствата и услугите й. Компанията загуби значителна част от пазарния си дял и вече заема под 5% от смартфон сегмента.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
20 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    minko_georgiev avatar :-|
    minko_georgiev
    • - 5
    • + 49

    Много, много късно, точно като НОКИЯ.

    Нередност?
  • 2
    2.5 avatar :-P
    2.5
    • - 4
    • + 48

    "Като част от ребрандирането си, компанията създаде и нова позиция - глобален креативен директор. Тя ще се оглави от певицата Алиша Кийс, която ще търси нови идеи за развитието на компанията и нейните продукти."

    Да бяха наели Азис...

    Нередност?
  • 3
    solaar avatar :-|
    solaar
    • - 2
    • + 46

    Поредните грешни стъпки от RIM. Самите те явно вече не знаят какъв им е бранда, за какво се бори и кой го потребява. И правят отчаяни опити да се закрепят като се харесат неясно на кого.
    Сменят си името, за да се опитат да използват популярността на BlackBerry, но въпреки че то притежава голяма познаваемост отдавна няма никаква положителна асоциация с него. А самото Research in Motion се оказа една голяма лъжа. Излязоха преди 10ина години с добър продукт и решиха, че той ще се продава вечно какъвто е. Спряха всякакви изследвания и движение.
    Наемането на Алиша Кийс пък да търси идеи е комично. Всеки знае, че това не е нищо повече от евтин ПР ход. От друга страна какво ни казва това действие - BB си подкопават бранда като се насочват вместо към бизнес сегмента към по-младото поколение.
    Нокия направиха анализ на грешките си и сега са константни в решенията си, което може и да ги изведе на прав път след време. ВВ с всяко свое действие се закопава още по-дълбоко.

    Нередност?
  • 4
    kirko08 avatar :-|
    kiril petrov
    • - 5
    • + 30

    Пълно е с разбирачи в телефонията - мани мани

    Нередност?
  • 5
    epoc avatar :-|
    epoc
    • - 2
    • + 22

    До коментар [#1] от "minko_georgiev":
    До коментар [#3] от "solaar":

    Аз пък мисля да почакам до края на годината и да видим. Между другото имам преки наблюдения и от Blackberry и от iPhone като корпоративни телефони и той изобщо не е в полза на ябълката като изработка и здравина (съвсем друг е въпроса кое харесват повече потребителите като интерфейс и там малинката губи сериозно).

    До коментар [#2] от "2.5":

    Тъжно но факт - в днешния свят ако не хванеш шоу звезда, не можеш да пробиеш сред простолюдието....

    Нередност?
  • 6
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ
    • + 20

    Това е последен шанс на РИМ да се закрепят на пазара. За последната година акциите им се сринаха от $150 на $5. Сега определено ще има някакъв интерес към тях. Проблемът е, че започват с рекламите още от Супербол, а първите нови телефони ще са на разположение чак през март.

    Нередност?
  • 7
    omniam avatar :-|
    omniam
    • - 4
    • + 7

    Според мен името им все още носи надеждност и класа, така че ще успеят да се върнат. Разбира се, те не са масови и не могат да стигат големи дялове - но това не ги прави губещи.

    Нередност?
  • 8
    solaar avatar :-|
    solaar
    • - 2
    • + 23

    [quote#4:"kiril petrov"]Пълно е с разбирачи в телефонията - мани мани[/quote]
    В маркетинга, не в телефонията ;)


    До коментар [#5] от "epoc":

    Никой не казва, че ВВ устройствата не са качествени. Напротив, едни от добрите на пазара са. ПРоблемът им е, че технологично изостанаха толкова много от тенденциите на пазара, че все повече хора гледат на тях като на музейни експонати. Нещо като yahoo. Всеки ги знае, всеки ги е ползвал, но за 5 години смениха 5 CEO-та и нищо не може да ги спре да потъват.

    Нередност?
  • 9
    nshopov avatar :-|
    Kobra
    • + 19

    Изпуснаха така да се каже Market Window-a. Само чудо може да ги спаси. Или Майкрософт да ги прилапа и да ги погребе както направи със Нокия.

    Нередност?
  • 10
    xymax avatar :-|
    xymax
    • - 2
    • + 8

    Могат да си върнат някакви позиции единствено с Q10ката и почитателите на qwerty клавиатури, като мен, които се дразнят на тези само с тач скрийн.

    Освен това, трябва да са надеждни като старите BB и по-евтини от Самсунг, което ме съмнява! Иначе такива модели, като Z10 под път и над път.

    Нередност?
Нов коментар