Приложен пазар за милиарди

Мобилните приложения достигнаха до по-зряла фаза и чертаят нови тенденции

Когато Стив Джобс и Apple предефинираха смартфона през 2007 г., те провокираха още една дигитална революция – тази на мобилните приложения. В някаква степен обаче в момента пазарът започва да достига сравнително зряло състояние. Много от тактиките за измама с цел достигане на повече сваляния са вече в миналото, след като Apple и Google затегнаха контрола на своите онлайн магазини. Също така разработчиците станаха по-методични при лансирането на техните продукти, като се фокусираха върху по-малко на брой приложения, които обаче работят по-добре и са по-търсени.

Самите потребители също пресяват по-активно софтуерите, които използват със смартфоните си. Във всяка сфера обикновено има една апликация, която добива висока популярност (например приложението за споделяне на снимки Instagram) и още стотици други със сходни функции, които обаче не привличат толкова внимание.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    economix avatar :-|
    Economix.bg
    • + 1

    Би било добре да има примери от България. Моето впечатление е, че сериозните приложения у нас са свързани с местоположение, но не съм убедена. Ще е интересно да научим

    Нередност?
  • 2
    karik avatar :-|
    karik
    • + 1

    Приложенията у нас (и старт-ъпите свързани с тях) са меко казано безумни. Не говоря за апп на дневник или бгмапс, например, а за нови услуги и свързаните с тях апп.
    Ужас и безумие. Лайфстаил, "безсмилености"!

    Нередност?
Нов коментар