Възходът на династията Шоути*
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Възходът на династията Шоути*

Възходът на династията Шоути*

Китайски производители се готвят да превземат пазара на смартфони

Мартин Дешев
8260 прочитания

© shutterstock


Китайските императорски династии датират някъде от около 2000 години пр.н.е., а хрониките за тяхното царуване са изпълнени с разкази за епични битки. В наши дни Китай продължава да води сражения с не по-малък мащаб. Повечето от тях обаче не са толкова кървави и са от по-различно естество. Една от тези битки все още е в зародиш и се води на пазара на смартфони. Все повече китайски компании обаче се "въоръжават до зъби" и се готвят за мащабна атака, при  която ще се опитат да превземат този сегмент, заливайки го със стотици милиони устройства. При това още тази година.

Според доклад на анализаторската компания IDC през 2012 г. по целия свят са били пласирани около 722.4 млн. смартфона. Това е ръст от 46.1% спрямо 2011 г. Очакванията са, че пазарът на умни телефони ще запази бурните темпове на растеж и през тази година. Подобно експлозивно развитие създава предпоставки за големи и бързи печалби. И, както изглежда, Китай смята да се възползва максимално от отворилия се времеви прозорец.

Сун Цзъ и изкуството да продаваш смартфони

*Шоути означава мобилен телефон на мандарин, който е най-разпространеният език в Китай

Китайските императорски династии датират някъде от около 2000 години пр.н.е., а хрониките за тяхното царуване са изпълнени с разкази за епични битки. В наши дни Китай продължава да води сражения с не по-малък мащаб. Повечето от тях обаче не са толкова кървави и са от по-различно естество. Една от тези битки все още е в зародиш и се води на пазара на смартфони. Все повече китайски компании обаче се "въоръжават до зъби" и се готвят за мащабна атака, при  която ще се опитат да превземат този сегмент, заливайки го със стотици милиони устройства. При това още тази година.

Според доклад на анализаторската компания IDC през 2012 г. по целия свят са били пласирани около 722.4 млн. смартфона. Това е ръст от 46.1% спрямо 2011 г. Очакванията са, че пазарът на умни телефони ще запази бурните темпове на растеж и през тази година. Подобно експлозивно развитие създава предпоставки за големи и бързи печалби. И, както изглежда, Китай смята да се възползва максимално от отворилия се времеви прозорец.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 2
    areta avatar :-|
    areta

    Взех си евтино смарт-китайче, щото си мислех, че са верни всички глупости, дето сте ги накъдрили в статията и защото нямах пари за нещо друго. Вервайте ми, никога повече няма да повторя! Ама никога!

    Така че разправяйте ги тия на шапката ми.

  • 3
    t_ avatar :-|
    t_

    Аз пък си взех евтино китайче. ЗТЕ Блейд. Мисля да пробвам с още по - китайски. JIAYU съм си харесал. Показатели като на Самсунг Галакси Ес 3, а цена 250 лв. Ще се пробвам, пък да видим.
    От моя опит с китайските стоки - има и хубави и големи боклуци. Естествено хубавите не са без пари. Проблемът у нас в БГ е, когато някой(нашенски търговец най - вече) се опитва да ти продаде възможно най - фалшивата стока на цена като за доста по - качествена.
    Така като гледам това ти се е случило, или изобщо не е станало нищо де...
    Като имаш достатъчно много пари, няма проблем, вземаш си 2 айфона навеоднъж. Само дето повечето хора нямат достатъчно много пари, или пък не ги тресе толкова много манията да имат най - марковия уред, който така или иначе ще остарее и в технологично отношение и ще им омръзне. Затова споменатите китайчета са толкова успешни. Затова и толкова много други фирми се позиционират така - и печелят добре. При нас Осака примерно доста спечелиха с такава стратегия.

  • 4
    rage_against avatar :-|
    Rage Against

    До коментар [#3] от "t_":

    като цяло, китайските смарт-устройства излизат по-скъпо, отколкото ако си купиш марково и изпитано устройство - iPhone, Galaxy Sx, HTC, Sony, Nokia.

    ползваш китайското устройство, работи добре седмица-две, месец-два, след което ти започват проблемите. носиш го по сервизи, пак се чупи, и времето, което отделиш за него за ремонти, за резервни части и личното ти време да обикаляш сервизи, да четеш по форуми какъв му е проблемът е прахосано време и прахосани средства.

    ако си журналист, или експериментатор, е ОК. но във всички останали случаи, ако търсиш работещо устройство е по-добре да си купиш нещо, което работи и има 2-годишна гаранция. всичко останало са пари на вятъра.

    П.П. един приятел ми подари китайски смартфон с Win 6.x. работел му е по-малко от година, след което GSM функциите му спрели. в момента мисля, че дори и Wi-Fi не работи (понеже скоро не съм го включвал, не съм сигурен, че за неговите 200 долара дори имаше и Wi-Fi)...

  • 5
    t_ avatar :-|
    t_

    Не знам. Моят Блейд също си има гаранция 2 години. От Глобул съм го купувал. До тук година и 7 - 8 месеца си е съвсем ок.
    Изобщо не се опитвам да твърдя, че е същия като iPhone примерно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK