Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Рапсодия в двоичен код

Apple и Google планират да се включат в надпреварата за онлайн излъчването на музика

"Абонаментните планове не успяха до момента. Хората искат да притежават своята музика." Това споделя вече покойният изпълнителен директор на Apple Стив Джобс по повод появата на различни стрийминг услуги в интервю за агенция Reuters през 2007 г. По това време вече технологичната компания вече беше успяла да пробие крепостта на традиционния модел за разпространение на музика, наложен от звукозаписните студиа. Гигантът провокира дигиталната революция в музикалната индустрия със своя онлайн магазин iTunes още през 2003 г. Чрез него всеки потребител може да си поръча желаното парче на съответния изпълнител на символична цена от няколко цента до долар-два. Джобс се оказва прав, защото в момента почти всяка голяма технологична компания, насочена към потребителската електроника, има подобен интернет магазин за музика. Пророчеството му за стрийминга обаче може да се окаже малко встрани от целта...


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА
    • + 1

    нова пазарна ниша !

    Нередност?
  • 2
    superbg avatar :-|
    superbg
    • - 2
    • + 1

    Аз съм за Гугъл.
    Епъл се прекалено високомерни и когато не могат да бият по цена/качество почват със съдебни инсинуации в американски стил.

    Нередност?
  • 3
    trenkov avatar :-|
    trenkov

    Музикалната индустрия е много интересна. При тях не може да има конкуренция по отношения на цени. Лейбъла на ДР. Дре да кажем не може да се продава по-евтино от лейбъла на български продуцент, само за да бъде предпочетен от големите. Иначе една опция беше големите да подават заедно оферти за музикален продукт. Така, за да може една компания да продава по-масово авторите си ще предлага възможно най-ниска цена, а технологичните ще си имат приоритетни партньори. Индустрията може да се промени, като технолозите си хванат такива партньори и авторите на музика се пренасочат към тях... Но дали това ще се случи... Както казах - музикалната индустрия е интерес бизнес :)

    Нередност?
Нов коментар