Алфа финансиране
Чешкият гейм разработчик Bohemia Interactive прилага иновативен начин за разпространение на игри
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Може би сте чували смешната история как гръцките власти преди няколко месеца задържаха двама чешки граждани по обвинение в шпионаж. Иван Буча и Мартин Пезлар бяха арестувани на 9 септември, докато снимали военни обекти на гръцкия остров Лемнос, който се намира в непосредствена близост до протока Дарданелите. Властите в Атина приеха действията на чешките граждани като заплаха за националната сигурност. Но Иван и Мартин просто помагат за направата на видеоигра. Те са служители на гейм компанията Bohemia Interactive – чешки разработчик, който е отговорен за заглавия като Operation Flashpoint и поредицата ArmA. Те обикаляли остров Лемнос и снимали, защото в третата част на ArmA действието ще се развива именно на измислен остров в Средиземно море, където ще се води военен конфликт между САЩ и Иран.
Освен щастливата развръзка около задържаните служители историята на Bohemia и новото ѝ заглавие, което се разработва през последната година, е доста по-интригуваща. Компанията експериментира с нов самостоятелен модел за набиране на средства за разработване и разпространение на третата част на играта ArmA. Така чехите се опитват да избегнат услугите големите гейм компании посредници, които прибират по-голямата част от приходите, като в замяна предоставят първоначално финансиране и канали за дистрибуция.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Minecraft вече използваха този модел, при това доста успешно. Те бяха прохождаща фирма с 0 финансиране и никакъв бранд; в момента имат 10 000 000 продажби.
Авторът е закъснял (Minecraft излиза 2011) и не дава кредит на точните хора (фирмата се казва Mojang) за иновативността.
Чех ли е - да го духа...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.