С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 17 апр 2013, 19:25, 6556 прочитания

Да префасонираме Facebook

Социалната мрежа отново прави редизайн, този път за да категоризира по-добре потребителските интереси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Всяка голяма промяна в интерфейса на Facebook винаги е посрещана на нож от потребителите. Само преди около година социалната мрежа наложи новия облик на личните страници, който носеше името Timeline. Новата тогава концепция на Facebook предефинира почти изцяло начина, по който тя представя потребителите си пред света. Тя включваше пълен редизайн на профилната страница и се опитваше да пресъздаде хронологична картина на живота на хората в социалната мрежа. В нея се включват както последната активност на потребителя, така и най-важните моменти от "живота" на профила му, започвайки с рождената дата, през връзките в гимназията, завършването на университет и т.н. Точно така – човек вече може да сподели бебешките си снимки, кадрите от абитуриентския си бал и сватбата си и да ги постави на съответното правилно от хронологична гледна точка място на профила си.

Timeline обаче предизвика доста противоречива реакция сред потребителите на социалната мрежа. Той разбърка цялата дейност на профила, разполагайки я на почти случаен принцип в две колони, които непрекъснато се местят от лява в дясна. Затова година по-късно Марк Зукърбърг и неговият екип очевидно са решили да внесат малко ред в хаоса и да направят поредният редизайн на профилните страници.

Айде у лево!


В момента всички събития и постове на стената и дейността на потребителите беше разпръсната в двете равноправни колони на Timeline. Новата концепция измества всички нови публикации в дясната колона, която е и близо два пъти по-голяма от лявата. Основната информация, която търпи по-редки промени, като снимки, харесвания, профилните данни, списъка с приятели и др., ще бъде поместена в кутийки, които се намират в лявата страна на екрана.


Според новата концепция цялата навигационна секция от горната част на Timeline-а е преместена отстрани до профилната снимка, като водеща част. Иконите, които преди показваха каква различна мултимедия харесва или споделя потребителят (като музика, видео, филми, книги и др.), сега се помещават в лявата колона на новия интерфейс. Тук попадат и всички приложения, които хората използват във Facebook, включително и новия интегриран модул на Instagram, който социалната мрежа придоби през изминалата година.

Редизайнът на Facebook може да доведе до известно объркване, защото в повечето държави хората четат от ляво на дясно. Тяхно естествено поведение е да погледнат първо лявата част на екрана и след това дясната. По този начин потребителите, които са свикнали да разглеждат първо стената и известията, сега ще трябва да ги търсят в "неинтуитивната" част на екрана. Причината за тази промяна е, че Facebook се опитва да прикани потребителите да споделят повече своите интереси и да ползват приложенията на социалната мрежа. Това важи с пълна сила за Open Graph платформата. Тя е предназначена за разработване на апликации, които ще споделят автоматично всички статии и книги, които хората четат, всички филми, които гледат, и цялата музика, която слушат. Така Зукърбърг изнася в по-видимата част на сайта цялото споделено мултимедийното съдържание, което в досегашната версия беше доста по-трудно за откриване.

Покрай коригирането на дизайна се налага и тенденцията за постепенно отслабване на влиянието на "харесванията". Facebook все повече ги слага на заден план. В новия изглед тяхната секция е променена, като вече те са разделени в зависимост от харесваните категории страници – хора, спорт, атлети, актьори и т.н. В софтуерния код Like е заменено от Favorites (любими), а интересите на потребителя са отделени от "харесванията". Това създава впечатлението, че толкова характерният Like бутон вече не е от толкова първостепенно значение за Facebook. Автоматичното споделяне чрез приложенията в Open Graph пък избутва "харесванията" на още по-заден план. Явно идеята е, че натискането на Like бутона не отразява директно интересите на потребителя, а все повече отразява това кои страници той следи или пък желанието му да участва в различни кампании и игри онлайн.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Програмата "За жените в науката" отличи три българки с награда от по 5000 евро 1 Програмата "За жените в науката" отличи три българки с награда от по 5000 евро

В България стипендията на L’Oreal и UNESCO се връчва от 2010 г.

20 ное 2019, 433 прочитания

Глобалният дигитален данък няма да доведе до значителни постъпления Глобалният дигитален данък няма да доведе до значителни постъпления

Това твърди френският Съвет за икономически анализи, който консултира правителството в Париж

19 ное 2019, 898 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Преврат в Zamunda (обновена 18.04)

Администратор на сайта "отстранил" ръководството, защото били "нечестиви хора". Паралелно се появи Zamunda.se, който твърди, че е автентичната версия на торент тракера.

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10