Да поговорим за успеха
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Да поговорим за успеха

Да поговорим за успеха

Основателите на няколко млади технологични компании разкриват как плановете се превръщат в реалност

Мартин Дешев
7530 прочитания

© The Startup Kids


Мотивацията и вярата в успеха е едно от най-големите изпитания за младите предприемачи. Повечето от тях имат много и добри идеи, но не са уверени, че могат да ги осъществят или че дори има смисъл от тях.

Светът е пълен с истории на амбициозни хора, които решават да да превърнат идеите си в реалност, независимо от това колко и какви пречки ги очакват. В наши дни повечето от тези истории на успеха са съсредоточени в технологичния сектор. Най-пресният пример е 17-годишният Ник ди Алойсио от Великобритания. В края на март т.г. той продаде своето мобилно приложение Summly на интернет гиганта Yahoo!. По непотвърдена информация, стойността на сделката е $30 млн., разказва онлайн изданието AllThingsD.

В момента Ди Алойсио е най-младият служител на Yahoo!, но въпреки това споделя, че планира да използва част от спечелените пари за финансирането на други свои начинания. "Ако имате добра идея или смятате, че има дупка в пазара за нея, просто действайте и я осъществете", коментира младежът. Той допълва, че е започнал да програмира на 12-годишна възраст и се е учил сам по уроци в интернет и на принципа на пробите и грешките.

Младият Ник ди Алойсио тръгва по път, който е утъпкан от създателите на някои от най-популярните в момента технологични компании. Ще можете да научите техните истории във филма на младите исландски предприемачи Вала Халдорсдотр и Сесилия Вилиамсдотр, наречен The Startup Kids.

През 2009 г. Халдорсдотр и Вилиамсдотр основават компанията за настолни компютърни игри Heliaspuny. Сега вече разработват и мобилно приложение, което ще се опита да превърне живота на потребителя във видео игра. Докато създават своята млада компания, двете исландки се сблъскват с всички трудности, характерни за технологичния сектор, преодоляват ги и решават да ги опишат във филм.

В желанието си да мотивират всеки, който има идея, но не и куража да я осъществи, те започват кампания в платформата за доброволно финансиране Kickstarter. В нея те набират средства за своя филм, в който обикалят из Европа и САЩ и правят интервюта с някои от водещите фигури в IT бранша. В тази група попадат създателите на някои от най-популярните в момента компании като Dropbox, Scribd, Vimeo, Soundcloud и др. Във филма взимат участие и инвеститори от Accel Parnters, CrunchFund, Eden Ventures, първи инвеститори на Skype и др.

Филмът начертава плана, който всеки предприемач трябва да подготви, когато реши да пристъпи към реализирането на своята идея. В него технологичните специалисти споделят как са решили сложни предизвикателства и показва процеса, започващ с измислянето на идеята, минава през конкретизирането й и завършва с нейното осъществяване. Участниците не крият, че за тях този процес е своеобразно емоционално увеселително влакче, което съпътства подобни амбициозни проекти. И все пак те се стараят да покажат, че забавната страна на нещата не трябва да отклонява от крайната цел.

The Startup Kids се може да бъде видян в множество онлайн видео портали, както и на официалния сайт на филма. Желаещите да го гледат в приятна компания и да обменят мненията и идеите си с други хора "от тяхната кръвна група", ще имат възможността да направят това във вторник 23 април от 19:00 в Betahaus, където агенция NEXT-DC (една от сравнително младите и със сигурност иновативни дигитални агенции) ще организира безплатна прожекция.

Съвсем скоро ще имаме възможност да чуем, при това на живо, още подобни мотивиращи истории на успеха и съвети от хората, които вече за изминали този път. Това ще се случи в София на 3-ти юни 2013 г. по време на традиционната конференция DigitalK, организирана от в. "Капитал" и NEVEQ. На нея ще гостуват технологичният евангелист на Amazon Web Services Щефен Краузе, изпълнителният директор на Startup Institute Арън О'Харн, изпълнителният директор на хостинг компанията SiteGround Тенко Николов и още много други.

Мотивацията и вярата в успеха е едно от най-големите изпитания за младите предприемачи. Повечето от тях имат много и добри идеи, но не са уверени, че могат да ги осъществят или че дори има смисъл от тях.

Светът е пълен с истории на амбициозни хора, които решават да да превърнат идеите си в реалност, независимо от това колко и какви пречки ги очакват. В наши дни повечето от тези истории на успеха са съсредоточени в технологичния сектор. Най-пресният пример е 17-годишният Ник ди Алойсио от Великобритания. В края на март т.г. той продаде своето мобилно приложение Summly на интернет гиганта Yahoo!. По непотвърдена информация, стойността на сделката е $30 млн., разказва онлайн изданието AllThingsD.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    Браво за статията

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    oligarha avatar :-|
    oligarha

    '' и се е учил сам по уроци в интернет и на принципа на пробите и грешките'' Това е пътя, ПРОБА-ГРЕШКА !!! Грешките са най-добрият учител.

  • 3
    rkirov avatar :-|
    rkirov

    Цялата статия от заглавието до края е мотивираща.Така трябва да пишат медиите ,да дават надежда , а не само черногледство .

    Сега трябва само да се обясни и какви пречки и трудности стоят пред младите предприемачи в България , как ги задушава местната администрация (изключително не компетентна и не образована) и закони които подкрепят монополите , и колко е различен пазара (фактор платежоспособност ) и картината става пълна .

  • 4
    superbg avatar :-|
    superbg

    Много добра статия но много къса.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK