Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Колкото повече нещата се променят, толкова повече си остават същите." Тази крилата фраза на френския писател, критик и журналист Жан Баптист Алфонс Кар важи в пълна сила за телевизията като технология и за нейното развитие през последните няколко десетилетия. Въпреки многото нови технологични разработки концепцията й си остава непроменена и до днес.
Затова все повече компании си дават сметка, че в сегашния си вид телевизията бавно, но сигурно ще отстъпи място на интернет и дигиталното съдържание. Затова те правят най-различни опити да я осъвременят и да я направят реален конкурент на модерните технологии. Повечето от тези фирми обаче грешат още в зародиша на идеите си, тъй като нямат идея от какво всъщност се нуждае телевизията, за да оцелее в битката с дигиталния мастодонт, наречен глобална компютърна мрежа.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
17 коментара
Интересна статия. Благодаря!
Много рядко пускам да се гледа българска програма по телевизора. Задължително изключвам рекламите.
Ne razbiram koe mu e nowoto,... podobno neshto sum si naprawil w kushti, oshte predi nqkolko meseca s wunshen HDD ot nqkolko TB koito e swurzun s televisora i posredstwom survura koito si naprawih i apple tv moga da gledam wsi4ko ot kadeto i da e- smartphone, tablet, pc, via internet w cql swqt.
всичко си е измислено отдавна - монитор + компютър, в новият Xbox ще може да си пъхате всевъзможните кабели от различни доставчици, просто в момента битката е за тази кутийка към монитора/телевизора/
Посоката на развитие на информационните (в частност и на телевизионните) услуги е установена отдавна !
1. Всеки потребител става все "по-интерактивен" т.е. има възможности да получава и да изпраща информация от собственото си устройство !
2. Всяко потребителско устройство (било то домашно, персонално и/или мобилно) става все по-интелигентно и все по-универсално по отношение на вида на информационните услуги.
3. На база на наложилата се IP технологична конвергенция продължава да се развива все повече функционалната съвместимост между различните различните типове и видове потребителски устроства (били те домашни, персонални и/или мобилни).
Ето защо понятието "телевизор" според неговото класическо функционално назначение, както и осигуряващите го технологии (в т.ч. толкова рекламираната понастоящем у нас DVB-T технология за цифрово ТВ разпръскване) пътуват стремително към музея на техиката от 20 век !
Посоката на развитие на информационните (в частност и на телевизионните) услуги е установена отдавна !
1. Всеки потребител става все "по-интерактивен" т.е. има възможности да получава и да изпраща информация от собственото си устройство !
2. Всяко потребителско устройство (било то домашно, персонално и/или мобилно) става все по-интелигентно и все по-универсално по отношение на вида на информационните услуги.
3. На база на повсеместната IP технологична конвергенция продължава да се увеличава все повече функционалната съвместимост между различните типове и видове потребителски устройства (били те домашни, персонални и/или мобилни).
Ето защо понятието "телевизор" според неговото класическо функционално определение, както и осигуряващите го технологии (в т.ч. толкова „рекламираната” понастоящем у нас DVB-T технология за цифрово ТВ разпръскване) пътуват стремително към музея на техниката от 20 век !
сиреч на досегашните телевизии им остава само да са производител на съдържание а класическата програмна схема отива окончателно в миналото
[quote#6:"objective"]1. Всеки потребител става все "по-интерактивен" [/quote]
Това не важи за хора над определена възраст + нежелание (донякъде и неспособност) да схванат как става това. У нас има доста, при това не в старческа възраст, уви.
"човек ще може да гледа каквото и да било съдържание в рамките на 7 дни след излъчването му"
- Това е интересно колкото стар вестник;)
Това ми навява някои мисли...
Ставаш, да речем, в 7 ч, отиваш на работа, връщаш се около 5-6-7, в зависимост от това какво и къде работиш. Дотук телевизия и джиткане из смартфона са, общо взето, изключени, ако работиш сериозна работа.
След като си се прибрал, и ако имаш семейство, вероятно искаш да отделиш време за него, или за приятели, или да поспортуваш, или ти се дрямва и дявол знае какво още.
Не е задължително да вечеряш пред телевизора, все пак.
После лягаш, защото на другия ден трябва да си производителен.
Идват почивните дни и бързаш да се изнесеш от прашния град (ФПЧ10), но не си взимаш телевизора, естествено. На риба, лов, риболов, рафтинг, езда, колоездене и каквото си помислиш още - там телевизия също не се гледа, нито се цъка по смартфона.
Къде в твоя живот е мястото на всички тия джаджи, по дяволите??? Или това просто е маркетинг, "създаване на необходимост", за да се увеличават продажбите?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.