Пътят нагоре
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътят нагоре

Конференцията ще се проведе на 3-ти юни т.г. в Народния театър "Иван Вазов" в София.

Пътят нагоре

DigitalK 2013 ще се фокусира върху конкретните стъпки за развитието на успешен стартиращ бизнес

Мартин Дешев
4526 прочитания

Конференцията ще се проведе на 3-ти юни т.г. в Народния театър "Иван Вазов" в София.

© Надежда Чипева


Правенето на бизнес в технологичния сектор поне на пръв поглед изглежда достъпно и привлекателно. Или поне на теория. Технологиите продължават скорострелното си развитие и навлизат в живота на все повече потребители, а маржовете на печалба в бранша са впечатляващо високи. Непрекъснато увеличаващата се потребителска база е гладна за всякакви интересни продукти и услуги. Това са идеални предпоставки за изграждането на печеливш бизнес. Който, разбира се, си има своите специфики.

Всички сме чели историите за тинейджъри, които правят мобилно приложение в свободното си време, след което го продават за милиони долари. Но не трябва да бързате със заключението, че реализирането дори и на най-добрите идеи ще бъде лесно. Хората, които имат не една, а няколко идеи, а освен това и са твърдо решени да направят максималното, за да ги превърнат в реалност, не са никак малко. Други пък вече разполагат с немалко опит в тази сфера. Така че, колкото и технологичният сектор да е отворен за нови хора и концепции, толкова и реализирането им, както и тяхното налагане за сметка на конкуренцията е истинско предизвикателство.

Крачка напред

В бизнеса е важно да си няколко стъпки пред останалите. Това е особено трудно, когато идеята ти е все още само набор от на пръв поглед добри хрумвания - непроверени, нереализирани, без финансиране и без план. Но където има предизвикателства, има и решения. Тази година посетителите на конференцията DigitalK, организирана от "Капитал" и NEVEQ, ще имат възможността да се сдобият с тази толкова ценна преднина. За пръв път конференцията ще бъде концентрирана изцяло върху това как да се изгради успешен нов бизнес и какво е необходимо, за да открием и извървим пътя към върха. Digitalk 2013 ще бъде проведена на 3 юни т.г. в Народния театър "Иван Вазов" в София и ще разкаже как всеки може да намери област, в която да развие своята идея. Технологиите преобръщат цялото ни ежедневие и начина, по който се прави бизнес, а добрите идеи и предприемаческият дух са тези, които движат икономиката и светът напред. DigitalK e платформа, която стимулира този дух - дава му вдъхновение за успех, знания и контакти.

Специален гост на конференцията ще е Дейвид де Ротшилд. Той е председател на Mpact, която обучава представители на благотворителни организации с нестопанска цел и на други социални инициативи как да получат максимална подкрепа от повече хора. Ротшилд е активен участник в много екологични кампании, автор е на няколко книги и документален филм за National Geographic. Неговата основна цел ще е да мотивира потенциалните и актуалните предприемачи да мислят за решения за решаване на проблеми в социален план и да им вдъхне повече кураж да осъществят идеите си. Темата на неговата презентация ще засяга как да накараме технологиите да работят за хората. Той иска да премахне мистерията около технологиите и да ги направи достъпни за млади и стари.

Първата сесия на конференцията ще разгледа в детайли как се раждат добрите бизнес хрумвания и как може да се намери финансиране за тях. Процесът по проверка на идеята и нейното моделиране на база на получените резултати често бива подценявано от стартиращите предприемачи. Всъщност правилното оформяне на концепцията е от ключово значение, когато се осигурява първоначално финансиране и когато се полагат основите на един успешен бизнес.

Сесията ще бъде модерирана от Стив Кайл. Той е изпълнителен директор на MammothDB - фирма, занимаваща се с анализа на големи масиви от информация. Кайл е сериен предприемач и е наясно с всички възходи и падения, които съпътстват превръщането на една идея в бизнес начинание. Към него ще се присъединят и Арън О'Харн, съосновател и изпълнителен директор на Startup Institute в Бостън и ръководител на "Специални проекти" към TechStars Boston, както и Харджийт Санду, директор "Технологичен трансфер и интелектуална собственост" към Европейския инвестиционен фонд.

На върха

Вторият панел на DigitalK ще се съсредоточи върху това как компаниите могат да се превърнат в глобален бранд и да намерят своето място на пазара. Дискусията ще води Лора Крачунова, изпълнителен директор на Scratch Marketing + Media - маркетинг и PR агения, която е фокусирана в работа с IT компании. Крачунова е и заместник-председател на MIT Enterprise Forum of Cambridge и преподавател в Startup института в Бостън.

Към нея ще се присъединят Тенко Николов, изпълнителен директор на хостинг компанията Siteground, Иън Уикър, портфолио мениджър, помогнал за успешното развитие на множество технологични компании, Крис Линдланд, съосновател и изпълнителен директор на онлайн компанията за дрехи Betabrand, и Щефен Краузе, който е технически евангелист на Amazon Web Services. Специалистите ще разкажат какво трябва да направи една компания, за да намери, извоюва и запази своето място на пазара и да развие вече работещата си идея в международен план.

Разбира се, основната цел за всяка компания е една - продажбите. Всъщност многото продажби с голям марж на печалбата. Именно това е основната тема на третата сесия на Digitalk 2013. Сред участниците в панела ще е Педро Ескудеро Дие, който е изпълнителен директор на Banco Espirito Santo. Сесията ще бъде модерирана от Джейми Ридярд, изпълнителен директор на Mixed Bag Ventures и директор на софтуерната компания за управление на риска Finanalytica. Третата и финална част ще разясни как правилно да се формулират стратегиите за продажба, за да сме сигурни, че не само сме стигнали до върха, но и заслужено ще се установим там.

*Повече за DigitalK може да видите на https://www.facebook.com/digitalkcon и на http://digitalk.bg/.>

Правенето на бизнес в технологичния сектор поне на пръв поглед изглежда достъпно и привлекателно. Или поне на теория. Технологиите продължават скорострелното си развитие и навлизат в живота на все повече потребители, а маржовете на печалба в бранша са впечатляващо високи. Непрекъснато увеличаващата се потребителска база е гладна за всякакви интересни продукти и услуги. Това са идеални предпоставки за изграждането на печеливш бизнес. Който, разбира се, си има своите специфики.

Всички сме чели историите за тинейджъри, които правят мобилно приложение в свободното си време, след което го продават за милиони долари. Но не трябва да бързате със заключението, че реализирането дори и на най-добрите идеи ще бъде лесно. Хората, които имат не една, а няколко идеи, а освен това и са твърдо решени да направят максималното, за да ги превърнат в реалност, не са никак малко. Други пък вече разполагат с немалко опит в тази сфера. Така че, колкото и технологичният сектор да е отворен за нови хора и концепции, толкова и реализирането им, както и тяхното налагане за сметка на конкуренцията е истинско предизвикателство.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK