Пътят нагоре
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Пътят нагоре

Конференцията ще се проведе на 3-ти юни т.г. в Народния театър "Иван Вазов" в София.

Пътят нагоре

DigitalK 2013 ще се фокусира върху конкретните стъпки за развитието на успешен стартиращ бизнес

Мартин Дешев
4644 прочитания

Конференцията ще се проведе на 3-ти юни т.г. в Народния театър "Иван Вазов" в София.

© Надежда Чипева


Правенето на бизнес в технологичния сектор поне на пръв поглед изглежда достъпно и привлекателно. Или поне на теория. Технологиите продължават скорострелното си развитие и навлизат в живота на все повече потребители, а маржовете на печалба в бранша са впечатляващо високи. Непрекъснато увеличаващата се потребителска база е гладна за всякакви интересни продукти и услуги. Това са идеални предпоставки за изграждането на печеливш бизнес. Който, разбира се, си има своите специфики.

Всички сме чели историите за тинейджъри, които правят мобилно приложение в свободното си време, след което го продават за милиони долари. Но не трябва да бързате със заключението, че реализирането дори и на най-добрите идеи ще бъде лесно. Хората, които имат не една, а няколко идеи, а освен това и са твърдо решени да направят максималното, за да ги превърнат в реалност, не са никак малко. Други пък вече разполагат с немалко опит в тази сфера. Така че, колкото и технологичният сектор да е отворен за нови хора и концепции, толкова и реализирането им, както и тяхното налагане за сметка на конкуренцията е истинско предизвикателство.

Крачка напред

В бизнеса е важно да си няколко стъпки пред останалите. Това е особено трудно, когато идеята ти е все още само набор от на пръв поглед добри хрумвания - непроверени, нереализирани, без финансиране и без план. Но където има предизвикателства, има и решения. Тази година посетителите на конференцията DigitalK, организирана от "Капитал" и NEVEQ, ще имат възможността да се сдобият с тази толкова ценна преднина. За пръв път конференцията ще бъде концентрирана изцяло върху това как да се изгради успешен нов бизнес и какво е необходимо, за да открием и извървим пътя към върха. Digitalk 2013 ще бъде проведена на 3 юни т.г. в Народния театър "Иван Вазов" в София и ще разкаже как всеки може да намери област, в която да развие своята идея. Технологиите преобръщат цялото ни ежедневие и начина, по който се прави бизнес, а добрите идеи и предприемаческият дух са тези, които движат икономиката и светът напред. DigitalK e платформа, която стимулира този дух - дава му вдъхновение за успех, знания и контакти.

Специален гост на конференцията ще е Дейвид де Ротшилд. Той е председател на Mpact, която обучава представители на благотворителни организации с нестопанска цел и на други социални инициативи как да получат максимална подкрепа от повече хора. Ротшилд е активен участник в много екологични кампании, автор е на няколко книги и документален филм за National Geographic. Неговата основна цел ще е да мотивира потенциалните и актуалните предприемачи да мислят за решения за решаване на проблеми в социален план и да им вдъхне повече кураж да осъществят идеите си. Темата на неговата презентация ще засяга как да накараме технологиите да работят за хората. Той иска да премахне мистерията около технологиите и да ги направи достъпни за млади и стари.

Първата сесия на конференцията ще разгледа в детайли как се раждат добрите бизнес хрумвания и как може да се намери финансиране за тях. Процесът по проверка на идеята и нейното моделиране на база на получените резултати често бива подценявано от стартиращите предприемачи. Всъщност правилното оформяне на концепцията е от ключово значение, когато се осигурява първоначално финансиране и когато се полагат основите на един успешен бизнес.

Сесията ще бъде модерирана от Стив Кайл. Той е изпълнителен директор на MammothDB - фирма, занимаваща се с анализа на големи масиви от информация. Кайл е сериен предприемач и е наясно с всички възходи и падения, които съпътстват превръщането на една идея в бизнес начинание. Към него ще се присъединят и Арън О'Харн, съосновател и изпълнителен директор на Startup Institute в Бостън и ръководител на "Специални проекти" към TechStars Boston, както и Харджийт Санду, директор "Технологичен трансфер и интелектуална собственост" към Европейския инвестиционен фонд.

На върха

Вторият панел на DigitalK ще се съсредоточи върху това как компаниите могат да се превърнат в глобален бранд и да намерят своето място на пазара. Дискусията ще води Лора Крачунова, изпълнителен директор на Scratch Marketing + Media - маркетинг и PR агения, която е фокусирана в работа с IT компании. Крачунова е и заместник-председател на MIT Enterprise Forum of Cambridge и преподавател в Startup института в Бостън.

Към нея ще се присъединят Тенко Николов, изпълнителен директор на хостинг компанията Siteground, Иън Уикър, портфолио мениджър, помогнал за успешното развитие на множество технологични компании, Крис Линдланд, съосновател и изпълнителен директор на онлайн компанията за дрехи Betabrand, и Щефен Краузе, който е технически евангелист на Amazon Web Services. Специалистите ще разкажат какво трябва да направи една компания, за да намери, извоюва и запази своето място на пазара и да развие вече работещата си идея в международен план.

Разбира се, основната цел за всяка компания е една - продажбите. Всъщност многото продажби с голям марж на печалбата. Именно това е основната тема на третата сесия на Digitalk 2013. Сред участниците в панела ще е Педро Ескудеро Дие, който е изпълнителен директор на Banco Espirito Santo. Сесията ще бъде модерирана от Джейми Ридярд, изпълнителен директор на Mixed Bag Ventures и директор на софтуерната компания за управление на риска Finanalytica. Третата и финална част ще разясни как правилно да се формулират стратегиите за продажба, за да сме сигурни, че не само сме стигнали до върха, но и заслужено ще се установим там.

*Повече за DigitalK може да видите на https://www.facebook.com/digitalkcon и на http://digitalk.bg/.>

Правенето на бизнес в технологичния сектор поне на пръв поглед изглежда достъпно и привлекателно. Или поне на теория. Технологиите продължават скорострелното си развитие и навлизат в живота на все повече потребители, а маржовете на печалба в бранша са впечатляващо високи. Непрекъснато увеличаващата се потребителска база е гладна за всякакви интересни продукти и услуги. Това са идеални предпоставки за изграждането на печеливш бизнес. Който, разбира се, си има своите специфики.

Всички сме чели историите за тинейджъри, които правят мобилно приложение в свободното си време, след което го продават за милиони долари. Но не трябва да бързате със заключението, че реализирането дори и на най-добрите идеи ще бъде лесно. Хората, които имат не една, а няколко идеи, а освен това и са твърдо решени да направят максималното, за да ги превърнат в реалност, не са никак малко. Други пък вече разполагат с немалко опит в тази сфера. Така че, колкото и технологичният сектор да е отворен за нови хора и концепции, толкова и реализирането им, както и тяхното налагане за сметка на конкуренцията е истинско предизвикателство.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK