"Скачаш в пропастта и по пътя надолу сглобяваш самолет". Така Рейд Хофман, един от основателите на LinkedIn описва правилното отношение към започването на нов бизнес. От успешните start-up-и през последните години могат да се извадят поуки и вдъхновение не само за хората с идея за нов технологичен бизнес. Историите на новите предприемачи могат са полезни и за други сектори, защото те дават пример за нов начин на мислене, който води до успехи.
Това е причината третото издание на DigitalK - една от най-големите технологични конференции в югоизточна Европа, да се фокусира повече върху start-up културата. Тази година форумът, който се организира от "Капитал" и NEVEQ, ще се проведе на 3-ти юни в Народния театър "Иван Вазов" в София.
На DigitalK ще участват рекорден брой лектори, които специализират в най-различни сектори на технологиите и бизнеса. Те имат опит в изграждането и реализирането на нови идеи и компании, финансирането им и намирането на необходимата подкрепа.
В центъра на вниманието
Макар и броят на лекторите все още да не е окончателен и да са възможни още участници, някои от ключовите вече са известни. Сред тях е Матю Принс, който е основател и изпълнителен директор на компанията CloudFlare. Неговата компания е обявена за Technology Pioneer за 2012 г. от Световния икономически форум. Принс се занимава с програмиране от ранна детска възраст, но завършва право и известно време е работил и като адвокат. Въпреки това не пропуска възможността да се впусне в света на технологиите и създава CloudFlare, която оптимизира и защитава над 100 млр. уеб страници и техните над 700 млн. месечни посетители.
Дейвид Де Ротшилд също ще вземе участие със специална презентация. Той е известен еколог и пътешественик, като в момента е ръководител на Mpact и фондацията Sclupt the Future. Ротшилд ще обърне специално внимание на това как да намираме мотивация и да решаваме сложни проблеми и предизвикателства.
Сред основните участници ще е и Щефен Краузе, технически евангелист на Amazon Web Services. Той се фокусира върху управлението на бази данни и облачни услуги и участва в разработването на облачни решения за големи мащаби. Затова ще вземе участие в сесията, която ще разказва как компаниите се превръщат в глобален бранд и намират своето място на пазара.
Крис Линдланд е четвъртият от водещите лектори. Той е основател и изпълнителен директор на BetaBrand.com. Това е компания за дрехи, която продава своите продукти в интернет. Линдланд е наясно с всички трудности при започването на нов бизнес и ще сподели своя опит в тяхното преодоляване и обръщане да работят в негова полза.
Списъкът с лектори наскоро бе обогатен и с присъствието на Габриел Грубер, изпълнителен директор на Gravlax Ventures. Той е един от най-големите ментори в сектора на технологиите в Аржентина и разполага с огромен опит в напътствието и мотивирането на хората, които са взели решение да превърнат плановете си в реален успех.
"Може нито София да е типично място за сбирки на лидери, нито 2013 да е годината, когато България блести в световните медии, но DigitalK ще е преломен момент и за двете. Амбицията ни с партьорите, от Икономедия и Амазон е да демонстрираме как от всеки може да излезе идея, променяща света и как вече технологиите служат и на хората, които нямат специална подготовка. Ще говорим разбираем "дигитален език" ("digitalk"), за да покажем, че няма невъзможна цел, когато талант и усилия се сродят с предприемаческия дух", казва Павел Езекиев от NEVEQ.
Своите съвети, препоръки и насоки ще дадат още специалисти, които са започнали и развили бизнес, включително и успешни български компании с международно присъствие. Подробности за програмата може да научите от https://www.facebook.com/digitalk и на http://digitalk.bg/.
"Скачаш в пропастта и по пътя надолу сглобяваш самолет". Така Рейд Хофман, един от основателите на LinkedIn описва правилното отношение към започването на нов бизнес. От успешните start-up-и през последните години могат да се извадят поуки и вдъхновение не само за хората с идея за нов технологичен бизнес. Историите на новите предприемачи могат са полезни и за други сектори, защото те дават пример за нов начин на мислене, който води до успехи.
Това е причината третото издание на DigitalK - една от най-големите технологични конференции в югоизточна Европа, да се фокусира повече върху start-up културата. Тази година форумът, който се организира от "Капитал" и NEVEQ, ще се проведе на 3-ти юни в Народния театър "Иван Вазов" в София.
5 коментара
Похвална инициатива!
Един от всички тези корифей в бизнеса да дойде и да стартира успешен бизнес в България без международната си подкрепа , тогава ще ги призная.
Българската икономическа и бизнес среда не се подчинява на правилата , които важат е Европа а най-малко в Америка.
"Скачаш в пропастта и по пътя надолу сглобяваш самолет". Така Рейд Хофман, един от основателите на LinkedIn описва правилното отношение към започването на нов бизнес.
Абе имаше един виц, дето:
— Слагай парашута и скачай!
— Какъв парашут бе, нали българина взе последният парашут и скочи?
— Онзи технически гений, скочи с раницата с храната...
Просто театър в театъра.
Гореизброените фаворити с нищо ново не са променили света. Светът е променян от Тесла, Моцарт, Леонардо и др.
До коментар [#2] от "rkirov":
Подкрепям мението ти. :-) В УСА нови технологични компании не излизат на печалба по 5-6, че дори и повече години. Въпреки това, без реални финансови резултати успяват да се пробутат на борсата и да достигнат голяма капитализация. Явно е, че в България това не може да се случи. :-) Иснският въпрос е, как с нисък начален капитал и липса на финансиране от рискови фондове, да се изгради бизнес, защото такава е реалността тук. :-)