Да поговорим за иновации
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Да поговорим за иновации

Да поговорим за иновации

Лекторите на събитието Innovation Talks, което ще се проведе в четвъртък, ще споделят своите истории за успешни иновации

Асен Георгиев
7235 прочитания

© shutterstock


Думата "иновация" и всичките и производни изгубиха част от своя смисъл напоследък. Тяхното непрестанно повтаряне съвсем не решава проблема с липсата на достатъчно идейни, напредничави и конкурентни продукти и услуги в българската икономика.

Този факт мотивира Института за предприемачи на Cisco и ВУЗФ да организират интерактивната дискусия с международно участие "INNOVATION TALKS" на тема "От къде идват иновациите", която ще се опита да посочи конкретни истории за създаване на иновативни продукти, услуги или процеси. В нея ще участват компании-партньори и гост-говорители в Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси – съвместен продукт на ВУЗФ и The Business Institute, представител на Института за предприемачи на Cisco.

Интерактивната дискусия цели да "приземи" разговора, центриран върху модерната дума "иновации". Да представи конкретни примери, да разкаже реални истории за генериране, развиване и управление на иновации. И най-важното – да провокира директен диалог между гости и публика.

Разбирането на организаторите е, че има три основни нива на иновации: иновационно откритие, иновация в добавена стойност и "кайзен" – лесни, прости промени с положителен характер. 

"Събитието е насочено към професионалистите в бизнес организациите, които имат интерес или работят пряко в областта на иновациите; както и към млади хора, ентусиасти, които споделят визията, че иновациите са важни за нашето общо развитие", казват организаторите.

Участници в интерактивната дискусия:

Йаспар Роос, Chief Inspiration Officer на Dialogues Incubator – иновационно звено на международната банка ABN Amro (видео-конферентна връзка с Холандия)

Питър Хайду, Генерален директор Югоизточна Европа на Cisco Systems (видео-конферентна връзка с Унгария)

Томас Кренбауер, Изпълнителен директор на "Девин" АД и иноватор

Анелия Гроздева, експерт "Бизнес развитие", иноватор и предприемач

Регистрация и въпроси

Можете да се регистрирате за събитието тук, а в коментарите под тази статия ще очакваме вашите въпроси и предложения за теми, които организаторите ще прегледат и включат в интерактивната дискусия. 

Повече за лекторите:

Йаспар Роос 

Йаспар е силна комбинация от иноватор и предприемач с разнообразни знания и източници на вдъхновение. Той е Life Enthusiast в TEDXBaghdad и Pyramids2pancakes, както и основател на Inspiratie Akademie. Dialogues Incubator организира годишно състезание FUTURE IDEAS, фокусирано върху хората, завършили магистратура и най-вече върху техните магистърски тези в една от 12-те допустими категории – финансови иновации, предприемачество, социални иновации, дизайн, иновации и други.

Питър Хайду 

За последните 7 години г-н Хайду е заемал редица ръководни позиции в Cisco, предимно свързани с развиване на пазарите. В момента той управлява дейността на компанията за Югоизточна Европа. Преди Cisco, е бил част от McKensey за около 5 години. Питър има нестандартно мислене, което съчетава с предприемачески нюх и нагласа, присъщи му по природа. По този начин той се ориентира към новаторски идеи и подходи за изпълнение на поставените му бизнес цели. Г-н Хайду е Doctor Honoris Causa на ВУЗФ и подкрепа на Магистратурата по иновации, предприемачество и финанси още от създаването й. 

Томас Кренбауер

Г-н Кренбауер е изпълнителен директор на компанията  "Девин" АД. Има сериозен опит в областта на бързооборотните стоки. Томас е прекарал 13 години на ръководни длъжности в Coca-Cola, като е управлявал бизнеса на компанията в Централна Европа и Скандинавия. В продължение на 6 години е ръководил Lindt & Sprüngli в Австрия. Томас Кренбауер винаги е търсил и генерирал иновации. През 2010 година той основава компания за разработване и внедряване на иновативни B2C бизнес модели за финансови услуги в Централна и Източна Европа. Сега прави това и в "Девин" АД – търси възможности за иновации в производството на напитки. 

Анелия Гроздева

Анелия е била Мениджър бизнес развитие в иновативната компания за маркетинг проучвания Synovate и фармацевтичната корпорация UniComs - както за България, така и на външни пазари. Специализира в бизнес комуникации, бизнес развитие и продажби. За Анелия е присъщо нестандартното и иновативно мислене и действа във всяко нейно занимание като предприемач. Дълбокото й убеждение е, че иновациите често се раждат от неадресирани пазарни прозрения.

Думата "иновация" и всичките и производни изгубиха част от своя смисъл напоследък. Тяхното непрестанно повтаряне съвсем не решава проблема с липсата на достатъчно идейни, напредничави и конкурентни продукти и услуги в българската икономика.

Този факт мотивира Института за предприемачи на Cisco и ВУЗФ да организират интерактивната дискусия с международно участие "INNOVATION TALKS" на тема "От къде идват иновациите", която ще се опита да посочи конкретни истории за създаване на иновативни продукти, услуги или процеси. В нея ще участват компании-партньори и гост-говорители в Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси – съвместен продукт на ВУЗФ и The Business Institute, представител на Института за предприемачи на Cisco.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    super2 avatar :-|
    super2

    Как виждате влиянието на "Internet of things" върху индустрията на бързооборотни стоки в следващите години? :)

  • 2
    sof20307828 avatar :-|
    sof20307828

    Имаме един въпрос(към Томас Кренбауер, ако е възможно):

    - Мислите ли, че иновациите в сектора за бързооборотни стоки се копират лесно? И как се защитават идеите от конкурентите?

  • 3
    ntenev avatar :-|
    ntenev

    Един въпрос към Томас Кренбауер:

    Може ли в българия да се роди иновация в бизнеса с булитирана вода, при положение, че по света има толкова развити пазари? Не е ли измислено "всичко" там, а тук просто да се пренесе опит и модели и това да ви реши проблема с комодитизацията на вашата индустрия?

  • 4
    vcl57307830 avatar :-|
    vcl57307830

    Въпрос към Анелия Гроздева:

    Когато си голяма компания и имаш голям бюджет е по-лесно да се търсят пазарни прозрения, какво правиш, когато си малка компания/startup?

    Поздрави,
    Елисавета Николаева

  • 5
    qoh54307837 avatar :-|
    qoh54307837

    Аз имам въпрос и към двамата:

    Коя е най-голямата/най-важната иновация за последните 20-30 години според вас?

    - Мартин Хайдуков


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK