Има доста причини, заради които си заслужава да се отиде на Digital|K - конференцията за технологичен бизнес, която "Капитал" организира за трета година. Там само за един ден се получава концентрирана порция познания и вдъхновение, които са не просто полезни, но и зареждат с ентусиазъм и оптимизъм. На DigitalK не се говори за проблеми, а за решения, не се мрънка, а се действа. Освен всичко друго единият ден в Народния театър в София е и приятно прекарано време с възможности да се видиш с доста хора - да създадеш нови контакти и да поддържаш старите.
Да развиеш работещ бизнес е едно, но да го превърнеш в успешен бранд от световен мащаб - съвсем друго. За мнозина подобно начинание изглежда като "мисия невъзможна". Втората сесия на Digital|K 2013 ще докаже, че невъзможни неща в бизнеса няма и че всичко може да бъде постигнато, стига да подходим по правилния начин.
Вторият панел на събитието, което "Капитал" и NEVEQ организират на 3 юни т.г. в Народния театър "Иван Вазов", е на тема "Как компаниите се превръщат в глобален бранд и намират своето място на пазара". Дискусията ще разгледа в детайли необходимите стъпки и стратегии, които дадена компания трябва да вземе под внимание, когато се подготвя за международна експанзия. И освен това ще даде някои оригинални идеи за реализирането и на най-смелите мечти на всеки предприемач.
Мисли локално, действай глобално
Повечето млади компании подхождат плахо към евентуалното развитие на международни пазари. Всъщност превземането на съответния сектор, дори и в глобален мащаб, не е непостижима задача. Необходими са много труд, постоянство и правилна насока. Има много концепции за това какво може да помогне на една компания да се превърне в играч от световна класа. Според Джон Куелч от Harvard Business Review например, има пет характеристики, които се открояват при всички големи глобални компании: едно и също позициониране във всички региони; фокус върху една продуктова категория; името й е единен бранд навсякъде; изграждане на имидж на фирма, която има световно значение; провеждане на социални кампании и инициативи, които са както локални, така и глобални.
Звучи лесно, нали? Като че ли просто трябва да моделираме компанията си по тези критерии и тя ще завладее световния пазар. Практиката обаче показва друго - докато следваме тези стъпки, ще се сблъскваме с множество неочаквани предизвикателства. На първо място е необходимостта от, най-общо казано, "увеличаване на мащаба" на компанията. Това обхваща абсолютно всеки неин аспект. Например трябва да помислим как да преобразим все още младата си фирма в сериозна компания. На този въпрос ще отговори Иън Уилър по време на втората сесия на DigitalK 2013. Той е портфолио мениджър и съосновател на множество фирми, една от тях е e-Travel. Има опит именно в превръщането на стартъпи в традиционни компании и ги консултира в течението на този процес.
Еволюцията на дадена компанията несъмнено върви ръка за ръка и с друг проблем. Глобалната инвазия ще изисква модерни технологии, които да осигуряват бърза и безпроблемна комуникация както вътре във фирмата, така и между нея и клиентите й. Щефен Краузе, който е технически евангелист на Amazon Web Services ще разкаже за възможните решения на този казус. Той специализира в разработката на услуги, базирани на облачни технологии и ще разкаже как те помагат за достигането на потребителите и как може да се извлече максималното от тях. Също така ще разбие и някои митове за cloud платформите и тяхната сигурност.
Все по-близо до върха
Едно от основните предизвикателства по време на международното развитие на една компания е, че тя трябва едновременно да обръща внимание на множество различни проблеми, инициативи и контакти. Често точно в този момент фирмите започват да изнемогват. Всъщност няма нищо лошо в това да се потърси помощ. Просто трябва да е правилната. Мария Караиванова, която е ръководител "Стратегически партньорства" на компанията CloudFlare, ще разкаже как да открием ключовите партньори, които могат да ни помогнат и най-вече как успешно да стигнем до тях и да си създадем дълготрайни отношения. Караиванова е работила във фонда за рисково инвестиране Intel Capital, както и Boeing Company, Expedia, Citibank и Usit Colours.
Следващата важна стъпка е завладяването на пазара. Няма спор, че това е сериозно предизвикателство. Основателят на онлайн компанията за дрехи Betabrand.com Крис Линдланд (виж карето) има какво да сподели по въпроса. Например неговата компания е известна с това, че всяка седмица представя нови продукти. Как е възможно това? С нетрадиционен подход и изграждане на пряка и близка връзка с клиентите, които участват в процеса. По време на Digital|K 2013 Линдланд ще разкрие как това може да се осъществи на практика. Към дискусията ще се присъедини и модераторът на панела Лора Крачунова, която е изпълнителен директор на Scratch Marketing + Media. Тя е и заместник-председател на MIT Enterprise Forum of Cambridge, ментор е на млади компании и преподавател в Startup института в Бостън.
Разбира се, всичко, изброено дотук, е много любопитно, но със сигурност най-често задаваният въпрос все още витае във въздуха. А именно: "Как всичко това може да се случи в България? И възможно ли е изобщо?" И отговорът е - твърдо да! И за да не звучи голословно, има кой да го докаже. Това е Тенко Николов, изпълнителен директор на хостинг компанията SiteGround. Тя е основана у нас и след много труд вече е сред основните играчи на американския и европейския пазар и се конкурира дори с водещи имена като GoDaddy. Николов ще отговори подробно на този въпрос и ще даде реален пример за това, че България действително може да бъде правилното място за създаването и развиването на успешен бизнес от световен мащаб. Следващият подобен пример може да е вашият.
Трудното е да изградиш първоначален интерес
Крис Линдланд, основател на онлайн компанията за дрехи BetaBrand.com и лектор във втората сесия на Digital|K 2013, разказва за най-важните неща, които трябва да направят всеки предприемач и компания, които искат да се превърнат в световен бранд.Какво ви мотивира да създадете BetaBrand и как преодоляхте предизвикателствата?
Исках да развия моден бранд, който да е базиран на креативността на собствените си клиенти. Отнема много време да изградиш онлайн общество и инфраструктура за производство на облекла. Така че трябва да си много търпелив и с двете, трябва всеки месец да се развиваш поне малко. Дори и да имаш $20 млн. инвестиция, не можеш да го направиш за една нощ.Какво е най-важното качество за един предприемач?
Постоянството.Кое е по-добре - да се фокусираш върху маркетинга на продукта или върху неговото развитие и качество?
И двете могат да са проблем. За да правиш определени дрехи, трябва да реализираш определени минимуми на производството. А за да рекламираш в определени издания, трябва да имаш подобаващ маркетинг бюджет. Затова ние създадохме продукти за жизнени уебобщества, които обикновено нямат много модни рекламодатели.Ако един бранд иска да се развие в международен план, какво е най-важното, което трябва да има предвид?
Първо, трябва да видиш дали има първосигнален интерес към твоя бранд. Десет процента от нашите продажби се реализират от европейци, а ние дори не рекламираме там. Когато продажбите достигнат 25%, ще трябва сериозно да се замислим. Трудно е да изградиш първоначален интерес към каквото и да било, така че привличането на малка и ентусиазирана фен база винаги е от полза.Кой е най-добрият съвет, който сте получавали?
Очаквам да го чуя от българин в началото на юни.*Повече за Digital|K може да разберете на https://www.facebook.com/digitalkcon и на http://digitalk.bg/

Има доста причини, заради които си заслужава да се отиде на Digital|K - конференцията за технологичен бизнес, която "Капитал" организира за трета година. Там само за един ден се получава концентрирана порция познания и вдъхновение, които са не просто полезни, но и зареждат с ентусиазъм и оптимизъм. На DigitalK не се говори за проблеми, а за решения, не се мрънка, а се действа. Освен всичко друго единият ден в Народния театър в София е и приятно прекарано време с възможности да се видиш с доста хора - да създадеш нови контакти и да поддържаш старите.
Да развиеш работещ бизнес е едно, но да го превърнеш в успешен бранд от световен мащаб - съвсем друго. За мнозина подобно начинание изглежда като "мисия невъзможна". Втората сесия на Digital|K 2013 ще докаже, че невъзможни неща в бизнеса няма и че всичко може да бъде постигнато, стига да подходим по правилния начин.
0 коментара