Зеленият предприемач
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Зеленият предприемач

Зеленият предприемач

Дейвид де Ротшилд ще мотивира гостите на конференцията DigitalK със своите амбициозни реализирани проекти

Мартин Дешев
7658 прочитания

© DigitalK


Мотивацията е в основата на всеки успех. Да я задържиш по време на ежедневните трудности обаче, често се оказва цяло изкуство, особено за младите предприемачи. Дейвид де Ротшилд от Mpact знае как да вдъхне необходимата доза увереност на всеки. Той ще е специален гост на конференцията DigitalK, която се организира от "Капитал" и NEVEQ и ще се проведе на 3-ти юни т.г. в Народния театър "Иван Вазов".

Де Ротшилд подкрепя своите думи, с които мотивира младите предприемачи, с действие. Той е основател на организацията Mpact, която се концентрира върху мобилизацията на хората да правят добро. Mpact специализира в обучението на благотворителни организации, социални инициативи и др. как да получат по-голяма подкрепа от максимален брой хора.

Той е известен и със своите амбициозни кампании и проекти, които са насочени предимно към екологията, опазването на природата и подобряването на света. През годините е създал документални филми за National Georaphic, написал е няколко книги и дори сериал, който се излъчва по Sundance Channel. Един от последните му големи проекти е катамаранът Plastiki, чийто корпус е създаден от 12 хил. рециклирани пластмасови бутилки. С него де Ротшилд изминава разстоянието от Сан Франциско до Сидни през 2010 г.

"Не" на отказа

Самата мисъл за подобни проекти подсказва за начина на мислене, куража и мотивацията, които движат един човек. Още по-красноречиво е, когато подобни намерения се превръщат в реалност. Несъмнено голяма част от хъса на де Ротшилд идва от неговото родословно дърво. Както фамилията му ясно подсказва, той е част от семейство с дълбоки корени в историята на банковото дело. Презимето му, Майер, е в памет на основателя на банковата империя на Ротшилд. Противно на очакванията обаче, той решава да поеме по различен път, далеч от големите офиси и постоянни бизнес срещи. Той се превръща в пример за малките предприемачи и действа и мисли като такъв. Паралелно с това развива и мащабна филантропска дейност.

Като ученик Дейвид се занимава със спорт, но постепенно решава да се посвети на образованието си. "Осъзнах, че в живота има повече от това да прекарваш часове и часове върху кон", коментира той пред сп. The New Yorker. След това завършва Политически науки и Информационни системи в Оксфорд Брукс. На 20-годишна възраст де Ротшилд вече е основал и дори продал първата си компания, която е била в сферата на музиката.

През 2001 г. купува ферма в Нова Зеландия и е поканен на полярна експедиция. 

Стоте дни преход през Арктика от Русия до Канада през 2006 г. променят де Ротшилд. Той става един от малцината, които са били и на двата полюса на Земята. Постепенно решава, че експедициите му могат да са мотивиращи за децата и младежите да пазят околната среда. През същата година създава сайт, в който публикува информация по време на своите пътешествия. Постепенно усилията му се разрастват до основаването на организацията Adventure Ecology, която се старае да вдъхнови хората да живеят по-екологично.

Подобни експедиции съвсем естествено са свързани с много трудности. В нито един момент де Ротшилд не се е замислял за отказ. Той не може и да си го позволи, при положение, че е постоянно наблюдаван от хиляди хора и иска да им даде пример, че всичко може да бъде направено, стига да имаш воля. А това само по себе си е един много ценен съвет за всеки предприемач. Той не трябва да се отказва, а да продължава да търси начини за решаването на каквито и трудности да стоят пред него. Въпреки всестранното си образование, Дейвид често използва любимата си фраза, когато някой търси мотивация: "Трябва да забравиш това, което си научил".

Напред с усмивка

Де Ротшилд се старае винаги да посреща предизвикателствата с усмивка. Колкото по-големи са те, толкова по-мотивиран е той да ги преодолее. За това не би трябвало да е изненада, че е обявен за Герой на климата от UNEP и Глобален посланик на почистването на околната среда от организацията Clean Up the World. Междувременно Световният икономически форум пък го награждава за Млад глобален лидер.

Той е и сред малцината, които повдигат въпроса за спорните практики на най-голямата компания за торове в света Monsanto. Дейвид критикува открито изпълнителния директор на компанията чрез своя Twitter акаунт и провокира разговор с него по теми, които традиционно остават извън полезрението.

Пред National Geographic де Ротшилд споделя, че няма да намали темпото си или да се примири, докато по повдигнатите проблеми за бъдещето на околната среда не бъдат предприети реални действия и решения.

Съвсем скоро Дейвид де Ротшилд ще е в София и ще демонстрира нагледно защо всеки може да бъде предприемач и да има реален шанс да подобри не само своя живот, но и този на околните. Това ще се случи по време на на DigitalK 2013 на 3-ти юни в Народния театър "Иван Вазов".

Мотивацията е в основата на всеки успех. Да я задържиш по време на ежедневните трудности обаче, често се оказва цяло изкуство, особено за младите предприемачи. Дейвид де Ротшилд от Mpact знае как да вдъхне необходимата доза увереност на всеки. Той ще е специален гост на конференцията DigitalK, която се организира от "Капитал" и NEVEQ и ще се проведе на 3-ти юни т.г. в Народния театър "Иван Вазов".

Де Ротшилд подкрепя своите думи, с които мотивира младите предприемачи, с действие. Той е основател на организацията Mpact, която се концентрира върху мобилизацията на хората да правят добро. Mpact специализира в обучението на благотворителни организации, социални инициативи и др. как да получат по-голяма подкрепа от максимален брой хора.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    beriya avatar :-|
    beriya

    Добре г-дин Де Ротшилд ще демонстрира защо „всеки" може да бъде предприемач, но как да се вслуша този „всеки, като на този „всеки" дядо му не е бил кредитор на „половината цивилизован свят", кредитирал кралски семейства и държавите които са управлявали. Т.е. не всеки се е родил с предпоставка на „широко отворени врати" каквито са все още фамилия Ротшилд.

  • 2
    subsonic avatar :-|
    subsonic

    ...Ротшилд...

    Много обичам разни мамини/дядови синчета да учат обикновените хора как да преследват мечтите си.

    А същевременно корпорациите смилат и изплюват редовия човек и го превръщат в добре дресиран работник, живеещ за да работи, и работещ за да преживява.

    С пари е много лесно да бъдеш "визионер" и "мечтател".

  • 3
    marsupial avatar :-?
    melchett

    До коментар [#2] от "subsonic":
    До коментар [#1] от "beriya":

    прави сте отчасти, но има и друго. защо си мислите, че когато имаш пари е супер лесно да започнеш да се занимаваш с нещо по-смислено вместо да се оставиш на течението и обикаляш по баровете и кафетата?

  • 4
    subsonic avatar :-|
    subsonic

    Ами рано или късно ще ти омръзне да обикаляш само клубове, казина и кабарета и лека-полека ще се заемеш с някаква благородна кауза за да осмислиш съществуването си и да почешеш егото си.

    А предвид наличието на неограничени ресурси, тази кауза може да бъде произволно отвлечена и време-емка.

    Хората, които разполагат с неограничени финанси, имат склонноста и да са по-авантюристично настроени и лесно се впускат в нови приключения, поради факта, че тяхното съзнание не е обременено от въпросите и дилемите, пред които е изправен човекът с ограничени ресурси.

    Такива хора са по-близки до децата като светоусещане, но могат да бъдат също толкова капризни и инати.

    Има разлика и дали средствата са придобити или наследени. Обикновено, хората които са ги придобили са далеч по-пресметливи, земни и отговорни към парите си, докато тези, които са ги наследили, са склонни на по-разточителен живот - справка Парис Хилтън :).

    Освен това не забравяй, че роднините и обкръжението на богатите - също са богати и заможни хора, които се занимават с благотворителни каузи. От там също има известен "peer pressure" върху индивида да върши някакви по-смислени неща.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK