Стратегия на успеха
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Стратегия на успеха

Стратегия на успеха

DigitalK 2013 ще разкрие как хората с идеи могат да осъществят голямата си цел

Мартин Дешев
4993 прочитания

© Цветелина Белутова


Развитието на една млада компания преминава през няколко етапа. След първоначалното оформяне на идеята следва намиране на финансиране и започване на работа. Бавно, но сигурно идва и последният етап - продаването на компанията. Нека бъдем честни. Голямата цел на почти всички фирми не е да променят света, нито да го правят кой знае колко по-добро място за живеене. Основната цел е успешното развитие на бизнеса и възвръщането на вложените в него средства, което може да бъде определено като своеобразна наука. Обикновено науките са сложни за разбиране, но посетителите на конференцията DigitalK 2013 ще имат възможността да получат важните и ценни знания за Голямата цел на достъпен език.

Това ще се случи по време на третата сесия на конференцията, която се организира от "Капитал" и NEVEQ и ще се проведе на 3 юни т.г. в Народния театър "Иван Вазов". Темата е максимално конкретна -  "Голямата цел - стратегии за продажба". За да се достигне до този момент обаче, има много работа. Затова в никакъв случай компанията не трябва да бъде оставяна на произвола на съдбата или да се разчита само на добрия продукт и/или маркетинг, които да извършат по-голямата част от работата и да вдигнат приходите й до небесата.

Бързай бавно

Генерирането на бързи приходи е удовлетворяващо, но и много рисково. Истинският успех се крие в утвърждаването на пазарно присъствие и дългосрочното запазване на продажбите в зоната на задоволителното и с потенциал за растеж. За да се направи това, не трябва да се бърза. Нито да се разчита на случайността. Габриел Грубер, основател и изпълнителен директор на Gravlax Ventures, която стои зад сайтовете Properati.com, Sumavisos.com и др., ще ни разкрие как може да развием и управляваме компанията и продажбите си от един офис, дори и тя да се разпростира на 30 пазара.

Реализирането на продажби може да бъде осъществено по много начини. Има не една и две теории, които гласят, че трябва да се отделя повече време за представянето на продукта, да се опознаят потенциалните клиенти, да се действа конкретно и ясно и най-вече да се демонстрира защо продуктът ви е от значение. Звучи добре на теория, но как да го осъществим на практика? Грубер има опит и в управлението на Adsdeck.com, една от най-големите търсачки за онлайн обяви. Той ще даде и съвети за структурирането на компаниите в глобален мащаб и как да поддържаме качествена връзка с клиентите.

Към дискусията ще се включи и Джейсън Бол, инвестиционен директор в Qualcomm Ventures. Той има осемгодишен опит в работата с млади компании в сферата на интернет и мобилния софтуер. Бол е и бивш инвестиционен директор в London Seed Capital. Неговите познания ще са от полза не само при довеждането на младата компания до зрял етап на нейното развитие, но и отвъд него.

Какво следва

Когато стартъпът се развива добре, бавно, но сигурно приближава и до неизбежния момент, в който трябва да се превърне в пълнокръвна компания или да бъде продаден. Има много варианти как да подходим към този етап. Един от тях е продажбата на компанията на по-голяма или сливането й с подходящ партньор. В други ситуации по-добър вариант е излизането на фондовата борса или управлението на естествения растеж. По време на Digital|K 2013 изпълнителният директор на Banco Espirito Santo Педро Ескудеро Диез ще разгледа внимателно точно този ключов момент. Той ще постави реалните очаквания при евентуалната продажба на една млада компания, за да няма разочарование и да се намали рискът от взимане на погрешно решение, породено от прекомерни амбиции или слаба информираност.

Освен това Диез ще разкрие моментите, статистиките и общата информация, които един предприемач трябва да следи, за да знае кога компанията му е готова за този етап от нейното развитие. Също така Диез ще помогне да разберем и какво търсят инвеститорите от подобни фирми.

Разбира се, само със следене на конкретни показатели няма да достигнем до желаната цел. Ще трябва и да поработим, за да достигнем до този етап. Инбал Ариели, която е основател и ръководител на израелския акселератор 8200 Entrepreneurship and Innovation Support Program, има опит именно в развиването на младите компании до зрелия им етап. Тя предпочита действието пред говоренето и винаги се доверява на интуицията си. Две качества, които са препоръчителни за всеки предприемач. Ариели ще обсъди как правилно да претеглим възможностите пред компанията и коя ще е най-добрата за нейното бъдеще. Освен това ще запознае публиката и с една сравнително пренебрегвана, но много полезна и важна тема - какво да търсим в потенциалните купувачи на компанията и как да определим кой от тях ще е подходящ.

Дискусията по време на третата сесия на Digital|K ще бъде модерирана от Джейми Ридярд. Той е основател на Mixed Bag Ventures и бивш изпълнителен директор на Advanced Portfolio Technologies (APT). Ридярд е имал основна роля за растежа на APT, която специализира в разработката на решения за управление на пазарния риск. Освен това е участвал и в преговорите и последвалата нейна продажба през 2008 г., така че е наясно с всички етапи по изграждането на една компания, утвърждаването й, създаването на правилни стратегии за генериране на продажби и дори продаването на самата фирма.

В края на конференцията ще бъде отделено време и за допълнителни разговори и отзиви в компанията на някои от основните участници в нея. Те ще дискутират случилото се през деня и ще споделят още конкретни съвети и идеи, които да ви помогнат да реализирате идеите си, или просто да съберете малко вдъхновение от различните гледни точки.

*Повече за Digital|K може да разберете на https://www.facebook.com/digitalkcon и на http://digitalk.bg

Развитието на една млада компания преминава през няколко етапа. След първоначалното оформяне на идеята следва намиране на финансиране и започване на работа. Бавно, но сигурно идва и последният етап - продаването на компанията. Нека бъдем честни. Голямата цел на почти всички фирми не е да променят света, нито да го правят кой знае колко по-добро място за живеене. Основната цел е успешното развитие на бизнеса и възвръщането на вложените в него средства, което може да бъде определено като своеобразна наука. Обикновено науките са сложни за разбиране, но посетителите на конференцията DigitalK 2013 ще имат възможността да получат важните и ценни знания за Голямата цел на достъпен език.

Това ще се случи по време на третата сесия на конференцията, която се организира от "Капитал" и NEVEQ и ще се проведе на 3 юни т.г. в Народния театър "Иван Вазов". Темата е максимално конкретна -  "Голямата цел - стратегии за продажба". За да се достигне до този момент обаче, има много работа. Затова в никакъв случай компанията не трябва да бъде оставяна на произвола на съдбата или да се разчита само на добрия продукт и/или маркетинг, които да извършат по-голямата част от работата и да вдигнат приходите й до небесата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK