Много хора ни казваха, че сме луди
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Много хора ни казваха, че сме луди

Матю Принс, съосновател на CloudFlare.

Много хора ни казваха, че сме луди

Матю Принс, съосновател на CloudFlare и водещ лектор на DigitalK 2013

Мартин Дешев
4310 прочитания

Матю Принс, съосновател на CloudFlare.

© CloudFlare


През 2011 г. и 2012 г. в. Wall Street Journal номинира CloudFlare за една от най-иновативните компании в света. Как се стигна до това?

Започнахме CloudFlare с идеята да дадем достъп на всеки онлайн бизнес до ресурсите, които традиционно са на разположение само за интернет гиганти като Google. Две неща обаче се оказаха трудни при постигането на тази цел. Първо, тези ресурси трябва да се създадат. Второ, те трябва да са достатъчно лесни са използване, дори и ако компанията да не е на високотехнологично ниво.

Мисля, че основата на нашата иновативност не е толкова в създаването на самите ресурси, колкото в това, че ги направихме лесни и достъпни за употреба. Например други иновативни компании като Apple или Google разполагат с невероятни технологии, но ключът към успеха им е в това, че са направили тези технологии разбираеми.

Какви са най-важните неща, за които една току-що стартирала компания трябва да се подготви, ако иска да постигне успех?

Целта на CloudFlare е да създаде по-добър интернет. Това е доста амбициозно. Когато започнахме да работим по това, много хора ни казваха, че сме луди. Оказва се, че да работиш по малки идеи отнема точно толкова време и енергия, колкото да работиш и по големи. Когато една компания работи по големи идеи, ползата е, че ако успее, има шанс да промени света към по-добро.

Освен това е много по-лесно да се намерят талантливи хора, изгарящи да работят върху големи, амбициозни проекти. Предполагам, че най-добрият съвет, който мога да дам, е когато избираш по каква идея да работиш, да се прицелваш високо, дори и целта да изглежда непостижима или прекалено амбициозна.

Какви са най-големите предизвикателства пред технологичните предприемачи?

В CloudFlare правим софтуер и технологии, каквито не са съществували преди. Много хора ни казваха, че това е невъзможно. Ключът към нашия успех е да привлечем най-талантливите инженери в света. Това продължава да е едно от най-големите ни предизвикателства.

Едно от предимствата, които имаме, е, че много от най-добрите инженери мечтаят да работят в Силициевата долина. Ние набираме таланти от цял свят. Когато намерим даровит инженер, полагаме много усилия да го привлечем към екипа ни и да го установим в Сан Франциско.

Имате ли опит в други региони по света? Какви са предизвикателствата при разрастване в други държави?

CloudFlare разрешава проблема със скоростта и сигурността на интернет мрежата независимо в коя точка на света се намирате. Имаме клиенти във всяка страна по света и всеки месец през мрежата ни преминава трафик, който е по-голям от генерирания от 70% от глобалното интернет население. За да можем да обслужваме международни клиенти, постепенно започваме да отваряме офиси по света. Последният е в Лондон, а в следващите 12 месеца планираме да отворим офис и в Азия.

Гордеем се от факта, че развиваме технологии, които са достъпни за всеки онлайн бизнес независимо от големината. Това ни помогна не само да преобразим съществуващия пазар, но и да създадем огромен нов пазар. Деветдесет и пет процента от клиентите ни всъщност никога не са използвали подобни продукти, преди да открият компанията.

Какво очаквате да ви предложат българските предприемачи?

Българските инженери са световноизвестни с високото си ниво на технически талант и умения. Ние имаме възможност да работим със страхотни български партньори като SiteGround, ICN.bg, SuperHosting.bg. Те са не само невероятно предприемчиви, но също така имат впечатляващи технически екипи. Очаквам и се надявам да срещна много талантливи млади предприемачи по време на посещението ми в България за конференцията DigitalK.

Какво сте подготвили за DigitalK?

Надявам се да мога да вдъхновя и мотивирам младите предприемачи и талантливи инженери да поемат риск и да следват мечтите и амбициите си. Надявам се също, че някои от уроците, които научих в CloudFlare, ще бъдат от полза за предприемачите в България. Имайки предвид, че това ми е първото посещение във вашата красива страна, очаквам с нетърпение да науча повече и да имам възможност да се върна пак, работейки и по нови проекти.

Какво бихте посъветвали млад предприемач, който може да има притеснения да стартира идеята си?

Когато си в началото, трябва да се увериш, че си стъпил на здрава основа, върху която може да градиш бизнеса си. Най-важното при старта на CloudFlare бяха основателите. Ние сме трима - Мишел Затлин, Ли Холовей и аз. Тримата създадохме страхотен екип не защото сме еднакви, а точно защото сме различни. Всеки от нас допринася с уникални умения. Аз се фокусирам върху стратегията, Мишел - върху оперативната дейност, а Ли - върху технологиите.

Компанията, която основах преди CloudFlare, също имаше трима съоснователи, но всички бяхме с много подобни умения. Резултатът от това беше, че постоянно се карахме и трудно постигахме съгласие и резултати. В CloudFlare всеки от нас има собствени умения, допълваме се много добре и не се съревноваваме. Много е важно, когато стартирате компания, да намерите правилните хора. Търсете партньори, които не само са различни от вас, но също така ви допълват и допринасят с нови качества. Това според мен е най-важното нещо за старта и за дългосрочния успех.

*Повече за Digital|K може да разберете на https://www.facebook.com/digitalkcon и на http://digitalk.bg

Профил

Матю Принс е съосновател и изпълнителен директор на компанията CloudFlare. Тя специализира в оптимизиране на интернет страници, повишаване на тяхната сигурност и бързина на действие. От ранна детска възраст Матю има интерес към програмирането, като пише първия си софтуер на 7-годишна възраст. Учи компютърни науки и право. Решава да се завърне в света на технологиите през 2001 г., когато става изпълнителен директор на компанията Unspam Technologies. През 2004 г. създава проекта Honey Pot, който анализира как хакерите разпространяват спам в интернет. Няколко години по-късно Honey Pot става основата за основаването на CloudFlare. Принс ще изнесе основната презентация по време на конференцията DigitalK, която се организира от "Капитал" и NEVEQ на 3 юни т.г. в Народния театър "Иван Вазов".

През 2011 г. и 2012 г. в. Wall Street Journal номинира CloudFlare за една от най-иновативните компании в света. Как се стигна до това?

Започнахме CloudFlare с идеята да дадем достъп на всеки онлайн бизнес до ресурсите, които традиционно са на разположение само за интернет гиганти като Google. Две неща обаче се оказаха трудни при постигането на тази цел. Първо, тези ресурси трябва да се създадат. Второ, те трябва да са достатъчно лесни са използване, дори и ако компанията да не е на високотехнологично ниво.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    pavla avatar :-|
    ПАВЛА

    Луди или не, важното е, че компанията им е една от най-иновативните. Само адмирации към такива прогресивни млади хора.

  • 2
    nefertiti_egipt avatar :-P
    Нефертити

    Е, че няма лошо като сте луди :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK