Есента на Zynga

Водещият разработчик на игри за социални мрежи съкращава 18% от персонала си, тъй като не може да мигрира бързо към мобилните платформи

Две големи технологични тенденции оформят фундамента на IT сферата през последните няколко години. Едната е навлизането на социалните мрежи, другата – бумът на мобилните устройва. Много стартиращи компании се възползваха от тях, като един от най-ярките примери за това е платформата Facebook. Покрай нея обаче бърз възход отбеляза и един разработчик на игри  – Zynga. Той успя за кратко да надмине по пазарна капитализация гейм гиганти като Electronic Arts и Activision Blizzard и да организира шумно първично публично предлагане на акции на борсата. Формулата на успеха беше на пръв поглед проста: правене на неангажиращи масови заглавия, към които се добавя "социален елемент", тоест играчите полагат съвместни усилия с техните приятели в социалната мрежа, за да печелят по-бързо. Именно връзката през Facebook и използването й като гейм платформа превърна Zynga в една от най-големите компании в целия игрови бранш.

Ситуацията в момента обаче не е толкова розова – акциите на компанията вървят стремглаво надолу, тя е на загуба през последните няколко тримесечия и е принудена да съкращава персонал в опит да парира негативната тенденция. Основната причина като че ли е опитът й да се превърне в самостоятелна платформа, като намали зависимостта си от Facebook и да се намести самостоятелно на разрастващия се пазар на мобилни устройства.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    voxy avatar :-|
    voxy
    • + 28

    не може до безкрай да строиш градчета и поливаш доматите и да не ти писне също Zynga основното с което се занимаваше е да копира не да създава, имаше голям екип и можеше много бързо да изкопира някоя набираща сила фейс-ориентирана игричка, нормално е една толкова некреативна компания да удари на камък в един момент.

    Нередност?
  • 2
    slon avatar :-|
    slon
    • + 14

    То пък едни продукти....

    Нередност?
  • 3
    euronymous avatar :-|
    Euronymous
    • - 8
    • + 1

    Трудно се намират разработчици за мобилни приложения , всъщност има но струват скъпо

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 4
    ivanchola avatar :-P
    ivanchoLA
    • - 9

    До коментар [#3] от "Count Grishnackh":

    Има то, повечете викам ти разработчик че да съм цензуриран както във технологиите и тн де ...

    Нередност?
  • 5
    zamen avatar :-?
    Чарли
    • + 10

    Проблемът на Zynga е че все повече заприличват на традиционна гейм компания, но имат само един проблем - нямат нто една сериозна игра в портфолиото си.

    Нередност?
  • 6
    nefertiti_egipt avatar :-P
    Нефертити
    • - 5
    • + 2

    Да, ама не стават за Правец 85. :)

    Нередност?
  • 7
    eskimos avatar :-P
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    • - 3
    • + 3

    Цинга-минга, извадиха голямата ножица за персонал!

    На запад му се казва здравословно свиване!

    Нередност?
  • 8
    tarikata avatar :-|
    Петър Петров
    • + 4

    Е нищо де - нови играчи ще дойдат.Кой е казал че тези трябва да са водещи.

    Нередност?
  • 10
    vassilun avatar :-|
    vassilun
    • + 1

    [quote#8:"tarikata"]Е нищо де - нови играчи ще дойдат.Кой е казал че тези трябва да са водещи.[/quote]

    Точно това е предимството на свободната икономика! Един отмира, но друг по-добър се ражда и това е добре за потребителите! Водещите са водещи докато са иновативни. Ако се осланят на стари лаври, загиват! Но празно няма - друг, по-иновативен ще ги смени!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал