Войната за Call of Duty
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Войната за Call of Duty

Activision планира нов Call of Duty, който носи подимето Ghost. Играта трябва да се появи през ноември.

Войната за Call of Duty

Последната битка от популярната екшън игра се води в... съдебната зала

Юлиян Арнаудов
20847 прочитания

Activision планира нов Call of Duty, който носи подимето Ghost. Играта трябва да се появи през ноември.

© DAVID MCNEW


Когато става дума за съвременните видеоигри, първата асоциация обикновено е все по-реалистичен екшън, визуализиран с последния писък на графичните възможности на хардуера в момента. Зад едно от най-популярните военни заглавия през последното десетилетие – Call of Duty, в момента се вихри истинска битка, която обаче не се води във виртуалното пространство. Този път бойно поле са съдебните зали и офисите на две от най-големите гейм разпространители – Activision и Electronic Arts, а ролята на войници влизат изпълнителните директори на корпорациите, двама известни разработчици на игри и цяла армия от адвокати.

Въпросната юридическа война всъщност започва заради битката, започната от Джейсън Уест срещу Робърт Котик и Винсънт Зампела. Котик е изпълнителен директор на Activision Blizzard, докато Зампела и Уест стоят зад разработването на едни от най-популярните военни екшъни през последните 15 години. Тяхно дело са и първите серии на блокбъстъра Call of Duty, който в момента е един от флагманите на Activision. Играта Call of Duty: Modern Warfare 2 е последната, в която популярното дуо участва. След дебюта й на 9 ноември 2009 г. са продадени над пет милиона копия, като този успех ги изстрелва сред най-добрите гейм дизайнери.

Последната част на Call of Duty поставя началото на техните проблеми. След серия интриги те са уволнени и принудени да основат компанията Respawn през 2010 г. Тяхно дебютно заглавие ще е научнофантастичният Titanfall, който беше представен за пръв път едва по време на тазгодишното изложение за видеоигри E3 в Лос Анджелис. Зад всичко това обаче се крие дългогодишна драма, изпълнена с обрати, предателства и пари, много пари...

Обратната страна на медала

 

Цялата история обаче е показателна как една на пръв поглед симпатична и креативна индустрия се е превърнала в брутална машина за пари. И как в тази игра вече няма забранени удари.

Когато става дума за съвременните видеоигри, първата асоциация обикновено е все по-реалистичен екшън, визуализиран с последния писък на графичните възможности на хардуера в момента. Зад едно от най-популярните военни заглавия през последното десетилетие – Call of Duty, в момента се вихри истинска битка, която обаче не се води във виртуалното пространство. Този път бойно поле са съдебните зали и офисите на две от най-големите гейм разпространители – Activision и Electronic Arts, а ролята на войници влизат изпълнителните директори на корпорациите, двама известни разработчици на игри и цяла армия от адвокати.

Въпросната юридическа война всъщност започва заради битката, започната от Джейсън Уест срещу Робърт Котик и Винсънт Зампела. Котик е изпълнителен директор на Activision Blizzard, докато Зампела и Уест стоят зад разработването на едни от най-популярните военни екшъни през последните 15 години. Тяхно дело са и първите серии на блокбъстъра Call of Duty, който в момента е един от флагманите на Activision. Играта Call of Duty: Modern Warfare 2 е последната, в която популярното дуо участва. След дебюта й на 9 ноември 2009 г. са продадени над пет милиона копия, като този успех ги изстрелва сред най-добрите гейм дизайнери.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    jivko_r avatar :-|
    Живко

    А какво беше в доброто старо време на куестовете :)

  • 2
    ouroborus avatar :-|
    Цветин Петков

    До коментар [#1] от "jivko_r":

    Помниш ли предаването MYST с Роро? Интернетът беше в зората си, т.е. повечето хора го нямахме, а през лятната ваканция вечер освен да "нагъваме" новата част на Хари Потър, висяхме до късно, за да видим ще го мине ли някой това ниво накрая...

  • 3
    zamen avatar :-|
    Чарли Мишкин

    Гейм индустрията никога не е била приятелска.
    Става въпрос за много пари и удари под кръста.
    Поучителното е, че са се разбрали, но малко прилича на сдобряване от големите батковци махалата.
    Игрите са "наркотика" на съвременното младо поколение. :-)

  • 4
    npocmaka avatar :-|
    npocmaka

    Боби Котик е едно най-противните същества в тая индустрия.И май не само там.

  • 5
    greenman avatar :-|
    TED (moderator är en faggot)

    До появата на Battlefiels 3 бяха най-добрите, но след това вече се съмнявам че, пак ще са. За мултиплеъра пък дори не може да се говори за сравнение - Battle а направо изкърти всичко и всички.

  • 6
    tochnia avatar :-(
    teo

    Интересно, но съкратен преразказ /превод/ на това: http://www.vanityfair.com/culture/2013/06/lawsuit-video-game-activision-zampella-west

    Капитал, излагате се!

    След тази статия: http://www.capital.bg/biznes/vunshni_analizi/2013/06/25/2089921_sedem_instrumenta_za_podbor_ot_koito_imate_nujda/?ref=id#comment-1 която се оказа буквален превод, още една статия от броя ви е плагиаствана, без да посочите източник :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK